" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017

Έρχεται η «Πολιορκία». Μια μεγάλη ελληνική Ιστορική ταινία. Το σχόλιο μας.

"Η «Πολιορκία», βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και δη στο ιστορικό γεγονός της μάχης της Μονής Δοβρά στη Βέροια, το Μάρτιο του 1822. 

Μέσα στο πολεμικό – εχθρικό κλίμα της εποχής δύο οικογένειες συναντώνται σε ένα μοναστήρι προκειμένου να γίνει με μυστικότητα ένας γάμος. 

Αυτό όμως δεν περνάει απαρατήρητο. Μια προδοσία θα οδηγήσει έξω από το μοναστήρι χιλιάδες τούρκους στρατιώτες. Ο ηγούμενος της μονής, οι μοναχοί και τα μέλη των δύο οικογενειών, πιάνουν στα χέρια τα όπλα και η Πολιορκία ξεκινά. 
Αποτέλεσε δε, την πρώτη ταινία με θέμα το 1821 μετά από 46 ολόκληρα ρόνια («Παπαφλέσσας», 1971)"


Σχόλιο (ομάδας εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"):
"Αποτέλεσε δε, την πρώτη ταινία με θέμα το 1821 μετά από 46 ολόκληρα χρόνια  («Παπαφλέσσας», 1971)"
Μισός αιώνας προσπάθεια ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ οτιδήποτε πατριωτικού. 

Το αποτέλεσμα το βλέπουμε οι ίδιοι στα παιδιά μας, ειδικά στα αγόρια. 
Που κάθε χρόνο αλλάζουν στυλ μαλλιών, 
που φοράνε παντελόνια ραμμένα σαν "κλόουν", 
που μιμούνται την αδερφίστικη φωνή των τηλεπαρουσιαστών, 
που ξυρίζουν τα πόδια και το στήθος τους .. 
και καταντήσαμε να βλέπεις νέους και να μην μπορείς να καταλάβεις αν είναι άντρες ή γυναίκες.
50 χρόνια επίμονης προπαγάνδας σε σχολεία και τηλεόραση - με μεγάλη αδιαφορία των γονέων που περιορίζονται να εφοδιάζουν τα παιδιά τους με φαγητό και "πτυχία"- έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα: 
Οι Έλληνες (ως πρότυπο ανδρείας) είναι είδος υπό εξαφάνιση.



Θα μπορούσαμε να κλείσουμε το σχόλιο με την παρότρυνση: "προτείνουμε σε όλους τους γονείς και διδασκάλους να μιλήσουν στα παιδιά τους για την αναμενόμενη ταινία και όταν βγει, να πάνε να την δουν στους κινηματογράφους".



Προτιμούμε να προκαλέσουμε, μία ακόμη φορά:
"Ξυπνήστε ΡΑΓΙΑΔΕΣ."


Ακολουθεί το κείμενο που είδαμε εδώ:
Η «Πολιορκία», είναι δεύτερη κατά σειρά ιστορική ταινία μεγάλου μήκους της Aratos Films, μετά την....
«Έξοδο 1826».

Η «Πολιορκία», βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και δη στο ιστορικό γεγονός της μάχης της Μονής Δοβρά στη Βέροια, το Μάρτιο του 1822. 
Η ιστορία όμως επαναλαμβάνεται. Δύο αξιωματικοί του Ελληνικού στρατού στο οχυρό Ρούπελ, το Μάρτιο του 1941, έχουν να αντιμετωπίσουν τις ίδιες προκλήσεις λίγες μέρες πριν την επίθεση των Γερμανών.


Λίγα λόγια για το έργο: 
Μέσα στο πολεμικό – εχθρικό κλίμα της εποχής δύο οικογένειες συναντώνται σε ένα μοναστήρι προκειμένου να γίνει με μυστικότητα ένας γάμος. Αυτό όμως δεν περνάει απαρατήρητο. Μια προδοσία θα οδηγήσει έξω από το μοναστήρι χιλιάδες τούρκους στρατιώτες. Ο ηγούμενος της μονής, οι μοναχοί και τα μέλη των δύο οικογενειών, πιάνουν στα χέρια τα όπλα και η Πολιορκία ξεκινά. Μαζί της αρχίζουν επίσης, ένας αγώνας επιβίωσης κι ένας κύκλος αποκαλύψεων. Η ιστορία ξεδιπλώνεται στη μεγάλη οθόνη, μέσα από την συζήτηση 2 αξιωματικών του ελληνικού στρατού, στο οχυρό Ρούπελ, τον Μάρτιο του 1941.

Η «Πολιορκία», αποτελεί μέρος της τριλογίας της Aratos Films για το 1821. Υπενθυμίζουμε ότι η πολυσυζητημένη «Έξοδος 1826» του Βασίλη Τσικάρα, ήταν η πρώτη. Αποτέλεσε δε, την πρώτη ταινία με θέμα το 1821 μετά από 46 ολόκληρα χρόνια («Παπαφλέσσας», 1971). Το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής χαρακτήρισαν την ταινία «υψηλής ποιότητας», στο κομμάτι της ιστορικής, πολιτιστικής και εκπαιδευτικής αρτιότητας.

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΩΝ
Οκτώβριος 2017 – Απρίλιος 2018

Locations
Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα

ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ
Το σενάριο και η σκηνοθεσία είναι του Βασίλη Τσικάρα.
Τη Διεύθυνση φωτογραφίας έχει ο Δημήτρης Σταμπολής.
Η μουσική σύνθεση είναι της Έφης Ράτσου.
Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Βλάχου, Μαριαλένα Χρυσογονίδου
Φορεσιές/παραδοσιακό υλικό: Θέατρο Άρατος, Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών, Μουσείο «Μιχάλη Τσαρτσίδη».
Supervisor - VFX: Χρήστος Ορφανίδης.
Σκριπτ: Απόστολος Μπαρουξής.
Ήχος: Μυρτώ Χατζηανδρέου.
Επεξεργασία ήχου - μιξάζ: Κρίτωνας Κιουρτσής.
Μακιγιάζ: Σοφία Βουλαλά.
Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Βασιλειάδης.
Graphics design: Νίκος Γκάρας, Δημήτρης Παγιάντζας.
Σύμβουλος σε θέματα ιστορικού οπλισμού: Γιάννης Μπάρλος.
Σύμβουλος σε θέματα ξιφομαχίας: Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών «Λέοντες» & Γιώργος Γεωργάς.
Unit publicist: Βάλια Μπουγιουκλή.
Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: Ελένη Σκάρπου – Γιώργος Τσακίρης.
Προβολή – επικοινωνία: BrainCo
Υπεύθυνη Project: Άννα Σταματιάδου astamatiadou@star.gr

Ηθοποιοί (μεταξύ άλλων): Δημήτρης Παπαδόπουλος, Νταίζη Σεμπεκοπούλου, Γιώργος Ζώης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Σοφία Μανωλάκου, Τατιάνα Μελίδου, Αντώνης Σιώπκας, Βασίλης Κανελλόπουλος, Θανάσης Μπριάνας, Σταύρος Βαφειάδης, Μανώλης Σαββίδης, Νίκος Βλαχόπουλος, Βαγγέλης Μάγειρος, Χριστίνα Λιόλιου, Γιάννης Περδίκης, Δημήτρης Δήμου, Βασίλης Βεργινάδης, Κώστας Λιόλιος, Αριστείδης Σιναπίδης, Δημήτρης Κύρτσος, Γιάννης Λαζαρίδης, Σταύρος Δουκουζγιάννης, Χριστίνα Καραγρηγορίου, Δανάη Πολυκάρπου, Βάσω Βλασσίου, Γιάννης Νικήτας, Γιώργος Κολοζάκης, Γιάννης Ανδρεόπουλος κ.ά..
Guests: Γιώργος Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Λάγκος, Βασίλης Τσικάρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.