Ο αγώνας της ΕΟΚΑ (Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών 1955-1959), είχε ως σκοπό
Αδιάσειστα τεκμήρια, οι φωτογραφίες της εποχής :
ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ:
Κι όμως,
μια πιο προσεκτική ανάγνωση της πρόσκλησης, της αφίσας και του Δελτίου Τύπου της φετινής εκδήλωσης σχολείων της Θεσσαλονίκης (υποτίθεται προς τιμήν του Αγώνα της ΕΟΚΑ), μάλλον επιβεβαιώνουν την επιστολή συναδέλφου και μας προβληματίζουν:
Έχουμε άραγε μία ακόμη παραχάραξη της ιστορίας μας ; (όπως συμβαίνει για το έπος του 1940 και για την επανάσταση του 1821;)
Τα αναπάντητα ερωτήματα:
1. Γιατί δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ ότι στόχος του ένοπλου αγώνα της ΕΟΚΑ ήταν η ΕΝΩΣΗ με την Ελλάδα (παρουσιάζεται ως αντι-αποικιοκρατικός αγώνας);
2. Γιατί αποφεύγεται ακόμη και η χρήση της λέξης ΕΟΚΑ (δεν υπάρχει καθόλου στην αφίσα και στην πρόσκληση και αναφέρεται μόλις μία φορά στο Δελτίο Τύπου);
3. Γιατί ο ένοπλος και εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας (απελευθέρωση ενός σκλαβωμένου τμήματος της πατρίδας μας, της Κύπρου) προβάλλεται ως αγώνας "δίχως σπαθιά και βόλια" και ως αγώνας "για την αυτοδιάθεση των λαών"; (το έθνος, παρουσιάζεται ως "λαός" και ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας, παρουσιάζεται ως ειρηνικός αγώνας "αυτοδιάθεσης" των λαών)!!
Οι καθηγητές που συμμετείχαν αλλά και το ίδιο το Γενικό Προξενείο της Κύπρου που ήταν συνδιοργανωτής, δεν έλαβαν την επιστολή και δεν αντιλήφθηκαν την διαστρέβλωση;
Ακολουθεί
(οι επιστολές/εμαιλ που κυκλοφόρησαν στην ομάδα που διοργάνωνε την εκδήλωση, μας έχουν προωθηθεί πριν λίγη ώρα, από μέλος της ομάδας, με την επισήμανση ότι αποστέλλεται ΜΕΤΑ την ολοκλήρωση της εκδήλωσης,για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να επηρεαστούν αρνητικά η καλή διάθεση συναδέλφων και κυρίως μαθητών που είναι αναμφισβήτητα αξιέπαινοι για την πρωτοβουλία-διοργάνωση της εκδήλωσης. Η αλληλογραφία που μας προωθήθηκε, είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου).
Η (αρχική) επιστολή συναδέλφου :
Στο κείμενο γράφεται:
"Η 1η Απριλίου 1955 που σήμανε την έναρξη του ένοπλου απελευθερωτικού αγώνα του Κυπριακού λαού ενάντια στην Βρετανική αποικιοκρατία, αποτελεί κορυφαία στιγμή των αγώνων του Ελληνισμού για την Ελευθερία. Επί τέσσερα χρόνια οι μαχητές της ΕΟΚΑ, πολλοί εκ των οποίων ήταν ανήλικοι μαθητές, εμπνεόμενοι από την ιδέα της Ελευθερίας, αγωνίστηκαν τον υπέροχο αγώνα, υπέμειναν βασανιστήρια και φυλακίσεις και θυσίασαν πρόθυμα τη ζωή τους στον βωμό της Ελευθερίας αντιστεκόμενοι στην ωμή βία και την βαρβαρότητα των αποικιοκρατικών δυνάμεων. "
Μάλιστα στο κείμενο της πρόσκλησης η αναφορά στον ίδιο τον αγώνα αναφερόταν επί λέξη: "τις αξίες που ενέπνευσαν τους ήρωες της ΕΟΚΑ για ελευθερία και αυτοδιάθεση των λαών."
πλήρης σχεδόν απουσία για Ελλάδα, Ελληνισμό, και πλήρη απουσία για την Ένωση με τη μητέρα πατρίδα, λες και αναφερόμαστε πχ στον αγώνα των Παλαιστινίων για "αυτοδιάθεση".
Έχω την εντύπωση ότι κάτι αντίστοιχο έγινε και πέρσι. Μας ανακοινώθηκε η πρόταση ο τίτλος της εκδήλωσης να είναι "Οι μαθητές στον αγώνα" (σκέτο).
Λες και πρόκειται για έναν "αγώνα" με κίνητρα την καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή.
Τελικά αν θυμάμαι καλά κάποιοι παρενέβησαν και πρότειναν να γίνει : "ΕΟΚΑ 1955-1959: Οι μαθητές στον αγώνα"
και τελικά μάλλον κατέληξε "1955-1959: Οι μαθητές στον αγώνα", χωρίς τη λέξη ΕΟΚΑ, λες και η λέξη ΕΟΚΑ είναι "μεμπτή".
Συνοψίζοντας:
Προσπαθώ να προλάβω μία ακόμη αλλοίωση της Ιστορίας μας.
Το έπος της Πίνδου μετατράπηκε τα τελευταία χρόνια σε "αντιφασιστικός αγώνας" (λες και οι έλληνες που πολεμούσαν ενδιαφερόταν πολύ για το πολίτευμα που είχε η επιτιθέμενη Ιταλία),
η επανάσταση του 1821 εδώ και αρκετές δεκαετίες παρουσιάζεται συχνά ως ταξική επανάσταση,
τώρα φαίνεται ότι σειρά έχει ο αγώνας της ΕΟΚΑ.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
τον αγώνα της ΕΟΚΑ δεν τον έκανε ο "Κυπριακός λαός".
Όπως και τον Μακεδονικό αγώνα δεν τον έκανε ο "Μακεδονικός λαός" αλλά οι Έλληνες της Μακεδονίας.
Τον αγώνα της ΕΟΚΑ τον έκαναν οι Έλληνες της Κύπρου και ζητούσαν την απελευθέρωση από τον αγγλικό ζυγό και την ΕΝΩΣΗ με τη μάννα Ελλάδα. Γιατί διστάζουμε να πούμε την ιστορική αλήθεια;
Γι αυτό θυσιάστηκαν και απαγχονίστηκαν τόσα παλικάρια και όχι για να δημιουργήσουν "λαό" και νέα "εθνότητα" ούτε απλά για να έχουν λιγότερη "βία και βαρβαρότητα" από τους αποικιοκράτες διεκδικώντας αόριστα "αυτοδιάθεση".
Συγχωρέστε με για το ύφος γραφής της επιστολής μου, προσπαθώ να παρουσιάσω βιαστικά τις σκέψεις μου αλλά -πιθανώς εξ αμελείας- αισθάνομαι ότι αλλοιώνεται η ουσία του αγώνα.
Δεν ήταν ένας γενικός αγώνας για περισσότερη Ελευθερία αλλά για απελευθέρωση και Ένωση με τη μάννα Ελλάδα.
(...)
ΥΓ. Επιτρέψτε μου και ένα σχόλιο για την έντονη παρουσία της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην περσινή εκδήλωση.
Θεωρώ αυτονόητη την ύπαρξη της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας σε μια τέτοια εκδήλωση, αλλά είναι απαραίτητο να καταλαμβάνει τόσο μεγάλες διαστάσεις; (όπου υπήρχε η Ελληνική σημαία, υπήρχε πάντα δίπλα της μία σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας).
Μήπως σε μια νέα εκδοχή σε λίγα χρόνια θα παρουσιάζουμε τους μαθητές στα θεατρικά (αναπαραστάσεις του αγώνα) να φέρουν όχι την Ελληνική αλλά τη σημαία της Κυπριακής δημοκρατίας;
Δεν δημιουργούνται έτσι λανθασμένες εντυπώσεις στον θεατή για τον σκοπό του αγώνα της ΕΟΚΑ;
Δεν συμμετέχουμε έτσι και εμείς άθελά μας στην παραχάραξη της Ιστορίας και της θυσίας τους;
Διαβάστε αν θέλετε και κάτι σχετικό:
"Θυμάμαι το σχόλιο που γράφτηκε όταν αναρτήθηκε για πρώτη φορά η κυπριακή σημαία στη νεοσύστατη Κυπριακή Δημοκρατία, πριν από πενήντα χρόνια περίπου:
Να μια σημαία για την οποία κανένας δεν πρόκειται να θυσιαστεί. Και πράγματι ουδείς έπεσε γι' αυτή. ",
Σάββας Παύλου, απόσπασμα κειμένου δημοσιευμένο στο προσωπικό του Ιστολόγιο
(...)
Η απάντηση
(η επισήμανση μίας γραμμής του κειμένου, με έντονα και υπογραμμισμένα, για τους αναγνώστες που δεν έχουν αρκετό χρόνο, είναι δική μας):
(...)
Αντιλαμβάνομαι την αιτία της έντασης του λόγου του που είναι η μεγάλη αγάπη για την Πατρίδα μας την Ελλάδα, η οποία άλλωστε είναι και η κινητήρια δύναμη αλλά και η αφετηρία όλων ημών που συμμετέχουμε εθελοντικά σ αυτή την προσπάθεια.
Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα ήθελα να διατυπώσω μια παράκληση:
Όταν προσφέρουμε όλοι μαζί ως ομάδα στην ενστάλαξη τόσο υψηλών ιδανικών και αξιών στους νέους μας ας αποφεύγουμε αρνητικές λεκτικές επιλογές όπως η λέξη "ένσταση".
Ας προτιμάμε θετικές λεκτικές επιλογές όπως για παράδειγμα "προτάσεις" ή "θέσεις" ή "προτεινόμενες τροποποιήσεις".
Άλλωστε όλες τις προτάσεις τις συζητάμε και συναποφασίζουμε από κοινού.
Θα παρακαλούσα τον συνάδελφο να μας στείλει τις συγκεκριμένες τροποποιήσεις που προτείνει γιατί ομολογώ και και ζητώ συγνώμη γι αυτό, ότι δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς προτείνει.
Ως τελευταία επισήμανση, επειδή ο χρόνος μας είναι πολύτιμος, θα ήθελα θερμότατα να παρακαλέσω να μην ανταλλάσσουμε ηλεκτρονικά μηνύματα για θέματα τα οποία θα πρέπει να συζητάμε δια ζώσης πριν από την από κοινού λήψη αποφάσεων. Χρειάζεται πολύς χρόνος και προσωπικά αδυνατώ να τον ξαναδιαθέσω. Επιπλέον είναι κρίμα να γεμίζουμε τo mailbox του κάθε μέλους και του κάθε σχολείου με θέματα τα οποία θα πρέπει να συζητάμε στις συναντήσεις μας. Για τον λόγο αυτό παρακαλώ όλα τα μέλη να προσπαθήσουν, στο μέτρο του δυνατού βεβαίως, να συμμετέχουν στις συναντήσεις της οργανωτικής επιτροπής ούτως ώστε να εκτίθενται όλων οι επισημάνσεις πριν από την λήψη αποφάσεων.
Ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας και την κατάνοησή σας Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
(ονοματεπώνυμο)
Η νέα επιστολή
(επισημαίνουμε με κόκκινο την προτεινόμενη τροποποίηση):
(...)
Σχετικά με την προτροπή μου (ας το θέσω ως προτροπή καλύτερα! είναι σίγουρα καλύτερα να τίθεται έτσι), χωρίς να είμαι ιστορικός, γνωρίζω ότι ο αγώνας της ΕΟΚΑ που σκοπεύουμε να τιμήσουμε μία ακόμη φορά, είχε σκοπό την απελευθέρωση από την βρεταννική κατοχή και την ΕΝΩΣΗ με τη μητέρα Ελλάδα.
Αυτό διάβασα στο Ενωτικό δημοψήφισμα, αυτό διάβασα στα ποιήματα του Παλλικαρίδη, αυτό διάβασα στα πλακάτ που κρατούσαν οι μαθητές. Δεν κρατούσαν την σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά την σημαία της πατρίδας τους της Ελλάδας. Για την Ελλάδα μιλούσαν όλοι τους και όχι για το δικαίωμα ενός λαού για ανεξαρτησία ή αυτοδιάθεση γενικά.
Προτείνω λοιπόν ως στοιχειώδη σεβασμό στην Ιστορική αλήθεια να προστεθεί η φράση "και την Ένωση με την μητέρα Ελλάδα" στο σκοπό του αγώνα που τιμούμε (τόσο στο κείμενο όσο και στην πρόσκληση για το διαγωνισμό). Ο στόχος της ένωσης με τη μητέρα πατρίδα μπορεί να μην επετεύχθη, προτιμήθηκε ή αναγκαστήκαμε στη λύση της δημιουργίας ανεξάρτητου κράτους. Αλλά οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ δεν θυσιάστηκαν για τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.
Θα παρακαλούσα λοιπόν να προστεθεί και αυτό σε κάποιο σημείο του κειμένου και της πρόσκλησης.
(...)
Δυστυχώς η ίδια ιστορική παραχάραξη επαναλαμβάνεται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ και μάλιστα γίνεται όλο και προκλητικότερη. Δείτε (2 χρόνια μετά, τι έγινε στην εκδήλωση του 2015):
Τα σχόλια της παρούσης ανάρτησης, είναι ελεύθερα για οποιονδήποτε επιθυμεί να διευκρινίσει κάτι (ακόμη και ως ανώνυμος).
- την αποτίναξη του Βρετανικού ζυγού
- και την ΕΝΩΣΗ με την μάνα Ελλάδα.
Αδιάσειστα τεκμήρια, οι φωτογραφίες της εποχής :
Πλακάτ για την ΕΝΩΣΗ και τον Παρθενώνα |
οι μαθητές της Κύπρου στον Αγώνα, κρατώντας την Ελληνική σημαία |
Η Ελληνική σημαία, μεσίστια, στο Κρησφύγετο του Μάτση |
Οι νέοι της Κύπρου, κρατώντας την Ελληνική σημαία |
Αξιούμεν την ΕΝΩΣΗ της Κύπρου με την Ελλάδα (Ενωτικό δημοψήφισμα) |
ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ:
"ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΝΩΣΗ" |
"ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΛΟΜΕΝ ΚΑΙ ΑΣ ΤΡΩΓΩΜΕΝ ΠΕΤΡΕΣ" |
"ΝΑΙ, ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ" |
Κι όμως,
μια πιο προσεκτική ανάγνωση της πρόσκλησης, της αφίσας και του Δελτίου Τύπου της φετινής εκδήλωσης σχολείων της Θεσσαλονίκης (υποτίθεται προς τιμήν του Αγώνα της ΕΟΚΑ), μάλλον επιβεβαιώνουν την επιστολή συναδέλφου και μας προβληματίζουν:
Έχουμε άραγε μία ακόμη παραχάραξη της ιστορίας μας ; (όπως συμβαίνει για το έπος του 1940 και για την επανάσταση του 1821;)
Τα αναπάντητα ερωτήματα:
1. Γιατί δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ ότι στόχος του ένοπλου αγώνα της ΕΟΚΑ ήταν η ΕΝΩΣΗ με την Ελλάδα (παρουσιάζεται ως αντι-αποικιοκρατικός αγώνας);
2. Γιατί αποφεύγεται ακόμη και η χρήση της λέξης ΕΟΚΑ (δεν υπάρχει καθόλου στην αφίσα και στην πρόσκληση και αναφέρεται μόλις μία φορά στο Δελτίο Τύπου);
3. Γιατί ο ένοπλος και εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας (απελευθέρωση ενός σκλαβωμένου τμήματος της πατρίδας μας, της Κύπρου) προβάλλεται ως αγώνας "δίχως σπαθιά και βόλια" και ως αγώνας "για την αυτοδιάθεση των λαών"; (το έθνος, παρουσιάζεται ως "λαός" και ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας, παρουσιάζεται ως ειρηνικός αγώνας "αυτοδιάθεσης" των λαών)!!
Οι καθηγητές που συμμετείχαν αλλά και το ίδιο το Γενικό Προξενείο της Κύπρου που ήταν συνδιοργανωτής, δεν έλαβαν την επιστολή και δεν αντιλήφθηκαν την διαστρέβλωση;
Ακολουθεί
- επιστολή συναδέλφου (παρατίθεται απόσπασμα),
- η απάντηση (λογικά κάποιας υπευθύνου),
- και νέα επιστολή συναδέλφου,
(οι επιστολές/εμαιλ που κυκλοφόρησαν στην ομάδα που διοργάνωνε την εκδήλωση, μας έχουν προωθηθεί πριν λίγη ώρα, από μέλος της ομάδας, με την επισήμανση ότι αποστέλλεται ΜΕΤΑ την ολοκλήρωση της εκδήλωσης,για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να επηρεαστούν αρνητικά η καλή διάθεση συναδέλφων και κυρίως μαθητών που είναι αναμφισβήτητα αξιέπαινοι για την πρωτοβουλία-διοργάνωση της εκδήλωσης. Η αλληλογραφία που μας προωθήθηκε, είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου).
Η (αρχική) επιστολή συναδέλφου :
Στο κείμενο γράφεται:
"Η 1η Απριλίου 1955 που σήμανε την έναρξη του ένοπλου απελευθερωτικού αγώνα του Κυπριακού λαού ενάντια στην Βρετανική αποικιοκρατία, αποτελεί κορυφαία στιγμή των αγώνων του Ελληνισμού για την Ελευθερία. Επί τέσσερα χρόνια οι μαχητές της ΕΟΚΑ, πολλοί εκ των οποίων ήταν ανήλικοι μαθητές, εμπνεόμενοι από την ιδέα της Ελευθερίας, αγωνίστηκαν τον υπέροχο αγώνα, υπέμειναν βασανιστήρια και φυλακίσεις και θυσίασαν πρόθυμα τη ζωή τους στον βωμό της Ελευθερίας αντιστεκόμενοι στην ωμή βία και την βαρβαρότητα των αποικιοκρατικών δυνάμεων. "
Μάλιστα στο κείμενο της πρόσκλησης η αναφορά στον ίδιο τον αγώνα αναφερόταν επί λέξη: "τις αξίες που ενέπνευσαν τους ήρωες της ΕΟΚΑ για ελευθερία και αυτοδιάθεση των λαών."
πλήρης σχεδόν απουσία για Ελλάδα, Ελληνισμό, και πλήρη απουσία για την Ένωση με τη μητέρα πατρίδα, λες και αναφερόμαστε πχ στον αγώνα των Παλαιστινίων για "αυτοδιάθεση".
Έχω την εντύπωση ότι κάτι αντίστοιχο έγινε και πέρσι. Μας ανακοινώθηκε η πρόταση ο τίτλος της εκδήλωσης να είναι "Οι μαθητές στον αγώνα" (σκέτο).
Λες και πρόκειται για έναν "αγώνα" με κίνητρα την καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή.
Τελικά αν θυμάμαι καλά κάποιοι παρενέβησαν και πρότειναν να γίνει : "ΕΟΚΑ 1955-1959: Οι μαθητές στον αγώνα"
και τελικά μάλλον κατέληξε "1955-1959: Οι μαθητές στον αγώνα", χωρίς τη λέξη ΕΟΚΑ, λες και η λέξη ΕΟΚΑ είναι "μεμπτή".
Συνοψίζοντας:
Προσπαθώ να προλάβω μία ακόμη αλλοίωση της Ιστορίας μας.
Το έπος της Πίνδου μετατράπηκε τα τελευταία χρόνια σε "αντιφασιστικός αγώνας" (λες και οι έλληνες που πολεμούσαν ενδιαφερόταν πολύ για το πολίτευμα που είχε η επιτιθέμενη Ιταλία),
η επανάσταση του 1821 εδώ και αρκετές δεκαετίες παρουσιάζεται συχνά ως ταξική επανάσταση,
τώρα φαίνεται ότι σειρά έχει ο αγώνας της ΕΟΚΑ.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
τον αγώνα της ΕΟΚΑ δεν τον έκανε ο "Κυπριακός λαός".
Όπως και τον Μακεδονικό αγώνα δεν τον έκανε ο "Μακεδονικός λαός" αλλά οι Έλληνες της Μακεδονίας.
Τον αγώνα της ΕΟΚΑ τον έκαναν οι Έλληνες της Κύπρου και ζητούσαν την απελευθέρωση από τον αγγλικό ζυγό και την ΕΝΩΣΗ με τη μάννα Ελλάδα. Γιατί διστάζουμε να πούμε την ιστορική αλήθεια;
Γι αυτό θυσιάστηκαν και απαγχονίστηκαν τόσα παλικάρια και όχι για να δημιουργήσουν "λαό" και νέα "εθνότητα" ούτε απλά για να έχουν λιγότερη "βία και βαρβαρότητα" από τους αποικιοκράτες διεκδικώντας αόριστα "αυτοδιάθεση".
Συγχωρέστε με για το ύφος γραφής της επιστολής μου, προσπαθώ να παρουσιάσω βιαστικά τις σκέψεις μου αλλά -πιθανώς εξ αμελείας- αισθάνομαι ότι αλλοιώνεται η ουσία του αγώνα.
Δεν ήταν ένας γενικός αγώνας για περισσότερη Ελευθερία αλλά για απελευθέρωση και Ένωση με τη μάννα Ελλάδα.
(...)
ΥΓ. Επιτρέψτε μου και ένα σχόλιο για την έντονη παρουσία της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην περσινή εκδήλωση.
Θεωρώ αυτονόητη την ύπαρξη της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας σε μια τέτοια εκδήλωση, αλλά είναι απαραίτητο να καταλαμβάνει τόσο μεγάλες διαστάσεις; (όπου υπήρχε η Ελληνική σημαία, υπήρχε πάντα δίπλα της μία σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας).
Μήπως σε μια νέα εκδοχή σε λίγα χρόνια θα παρουσιάζουμε τους μαθητές στα θεατρικά (αναπαραστάσεις του αγώνα) να φέρουν όχι την Ελληνική αλλά τη σημαία της Κυπριακής δημοκρατίας;
Δεν δημιουργούνται έτσι λανθασμένες εντυπώσεις στον θεατή για τον σκοπό του αγώνα της ΕΟΚΑ;
Δεν συμμετέχουμε έτσι και εμείς άθελά μας στην παραχάραξη της Ιστορίας και της θυσίας τους;
Διαβάστε αν θέλετε και κάτι σχετικό:
"Θυμάμαι το σχόλιο που γράφτηκε όταν αναρτήθηκε για πρώτη φορά η κυπριακή σημαία στη νεοσύστατη Κυπριακή Δημοκρατία, πριν από πενήντα χρόνια περίπου:
Να μια σημαία για την οποία κανένας δεν πρόκειται να θυσιαστεί. Και πράγματι ουδείς έπεσε γι' αυτή. ",
Σάββας Παύλου, απόσπασμα κειμένου δημοσιευμένο στο προσωπικό του Ιστολόγιο
(...)
Η απάντηση
(η επισήμανση μίας γραμμής του κειμένου, με έντονα και υπογραμμισμένα, για τους αναγνώστες που δεν έχουν αρκετό χρόνο, είναι δική μας):
(...)
Αντιλαμβάνομαι την αιτία της έντασης του λόγου του που είναι η μεγάλη αγάπη για την Πατρίδα μας την Ελλάδα, η οποία άλλωστε είναι και η κινητήρια δύναμη αλλά και η αφετηρία όλων ημών που συμμετέχουμε εθελοντικά σ αυτή την προσπάθεια.
Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα ήθελα να διατυπώσω μια παράκληση:
Όταν προσφέρουμε όλοι μαζί ως ομάδα στην ενστάλαξη τόσο υψηλών ιδανικών και αξιών στους νέους μας ας αποφεύγουμε αρνητικές λεκτικές επιλογές όπως η λέξη "ένσταση".
Ας προτιμάμε θετικές λεκτικές επιλογές όπως για παράδειγμα "προτάσεις" ή "θέσεις" ή "προτεινόμενες τροποποιήσεις".
Άλλωστε όλες τις προτάσεις τις συζητάμε και συναποφασίζουμε από κοινού.
Θα παρακαλούσα τον συνάδελφο να μας στείλει τις συγκεκριμένες τροποποιήσεις που προτείνει γιατί ομολογώ και και ζητώ συγνώμη γι αυτό, ότι δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς προτείνει.
Ως τελευταία επισήμανση, επειδή ο χρόνος μας είναι πολύτιμος, θα ήθελα θερμότατα να παρακαλέσω να μην ανταλλάσσουμε ηλεκτρονικά μηνύματα για θέματα τα οποία θα πρέπει να συζητάμε δια ζώσης πριν από την από κοινού λήψη αποφάσεων. Χρειάζεται πολύς χρόνος και προσωπικά αδυνατώ να τον ξαναδιαθέσω. Επιπλέον είναι κρίμα να γεμίζουμε τo mailbox του κάθε μέλους και του κάθε σχολείου με θέματα τα οποία θα πρέπει να συζητάμε στις συναντήσεις μας. Για τον λόγο αυτό παρακαλώ όλα τα μέλη να προσπαθήσουν, στο μέτρο του δυνατού βεβαίως, να συμμετέχουν στις συναντήσεις της οργανωτικής επιτροπής ούτως ώστε να εκτίθενται όλων οι επισημάνσεις πριν από την λήψη αποφάσεων.
Ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας και την κατάνοησή σας Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
(ονοματεπώνυμο)
Η νέα επιστολή
(επισημαίνουμε με κόκκινο την προτεινόμενη τροποποίηση):
(...)
Σχετικά με την προτροπή μου (ας το θέσω ως προτροπή καλύτερα! είναι σίγουρα καλύτερα να τίθεται έτσι), χωρίς να είμαι ιστορικός, γνωρίζω ότι ο αγώνας της ΕΟΚΑ που σκοπεύουμε να τιμήσουμε μία ακόμη φορά, είχε σκοπό την απελευθέρωση από την βρεταννική κατοχή και την ΕΝΩΣΗ με τη μητέρα Ελλάδα.
Αυτό διάβασα στο Ενωτικό δημοψήφισμα, αυτό διάβασα στα ποιήματα του Παλλικαρίδη, αυτό διάβασα στα πλακάτ που κρατούσαν οι μαθητές. Δεν κρατούσαν την σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά την σημαία της πατρίδας τους της Ελλάδας. Για την Ελλάδα μιλούσαν όλοι τους και όχι για το δικαίωμα ενός λαού για ανεξαρτησία ή αυτοδιάθεση γενικά.
Προτείνω λοιπόν ως στοιχειώδη σεβασμό στην Ιστορική αλήθεια να προστεθεί η φράση "και την Ένωση με την μητέρα Ελλάδα" στο σκοπό του αγώνα που τιμούμε (τόσο στο κείμενο όσο και στην πρόσκληση για το διαγωνισμό). Ο στόχος της ένωσης με τη μητέρα πατρίδα μπορεί να μην επετεύχθη, προτιμήθηκε ή αναγκαστήκαμε στη λύση της δημιουργίας ανεξάρτητου κράτους. Αλλά οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ δεν θυσιάστηκαν για τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.
Θα παρακαλούσα λοιπόν να προστεθεί και αυτό σε κάποιο σημείο του κειμένου και της πρόσκλησης.
(...)
Δυστυχώς η ίδια ιστορική παραχάραξη επαναλαμβάνεται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ και μάλιστα γίνεται όλο και προκλητικότερη. Δείτε (2 χρόνια μετά, τι έγινε στην εκδήλωση του 2015):
Τα σχόλια της παρούσης ανάρτησης, είναι ελεύθερα για οποιονδήποτε επιθυμεί να διευκρινίσει κάτι (ακόμη και ως ανώνυμος).
2 σχόλια:
ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΟΥ.
Η στοιχειώδης αξιοπρέπεια απαιτεί όταν κατηγορείς κάποιον, να μην το κάνεις γράφοντας ανώνυμα σχόλια σε εντελώς άσχετες αναρτήσεις.
Η συμπεριφορά σου αντί για ορθόδοξο ήθος, δείχνει προτεσταντική ηθικιστική.
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.