Ο ΚΥΒΟΣ ΕΡΡΙΦΘΗ, ALEA JACTA EST
Φαίνεται
πως τα ψέματα τελειώνουν για όσους είχαν ακόμα την ελπίδα ότι θα αποφεύγονταν
το μοιραίο, για όσους ακόμα έλπιζαν πως θα συνεχίσουν να τηρούνται οι Ιεροί Κανόνες,
για όσους ακόμα έτρεφαν την προσδοκία πως η Ορθοδοξία θα παραμείνει Ορθοδοξία,
όπως παρέμεινε επί τόσους αιώνες. Ενώ η χώρα αυτή υποφέρει τραυματισμένη από τα
μαρτύρια της ξένης μνημονικιακής κατοχής, ενώ ο εκκλησιασμός διώκεται με κάθε
μέσο, ο προκαθήμενος της Κωνσταντινούπολης έχει πάρει την οριστική του απόφαση.
Βαρθολομαίος:
«H επανένωση Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας συνιστά καθήκον της εποχής μας».
Χωρίς πλέον κανένα δισταγμό, χωρίς πλέον κανένα πρόσχημα, χωρίς καμία αμφιβολία,
σε μια σημαντική συνέντευξη σε αυστριακή εφημερίδα ο κ. Βαρθολομαίος σημειώνει
πως, «η αποκατάσταση της διάσπασης της και η επανένωση της Εκκλησίας συνιστά
μεγάλο καθήκον της εποχής μας, και παραπέμπει στα πρώτα βήματα που ξεκίνησαν σε
αυτή την κατεύθυνση πριν από 50 χρόνια ο Πάπας Παύλος ο Έκτος και ο
Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας», ενώ, όπως παρατηρεί, «ο επίσημος
Θεολογικός Διάλογος ανάμεσα στις Εκκλησίες βοήθησε να εξαλειφθούν παρεξηγήσεις
και διαφορές απόψεων» (;;;).
Μετά από όλα αυτά θα αναρωτηθεί κανείς, θα αναρωτηθεί κάθε καλόπιστος, κάθε ευσεβής, μέλος της ελληνορθόδοξης εκκλησίας, κάθε σκεπτόμενος, (γιατί υπάρχουν δυστυχώς και οι μη σκεπτόμενοι), τι δέον γενέσθαι. Πολλοί θα υποστηρίξουν πως μη δέον γενέσθαι οτιδήποτε. Δηλαδή να μην αντιδρούμε, να μην πούμε τίποτα, να μην αναφερόμαστε καν σε αυτή τη εξέλιξη, να μην βλέπουμε, και να μην ακούμε. Δηλαδή να είμαστε πρόβατα ενός ποιμνίου που το καθηγηθούν λύκοι για να το κατασπαράξουν.
Για όσους όμως ακόμα έχουν συνείδηση και θέλουν να
κρατήσουν την Μια, Αγία, Καθολική, Αποστολική, και Ορθόδοξη Εκκλησία, το πρόβλημα είναι πως θα αντιδράσουν, πως θα εκκλησιάζονται όταν οι ιερείς θα είναι Οικουμενιστές, πως θα λάβουν την Θεια Κοινωνία όταν αυτή δεν θα έχει καμία Χάρη γιατί οι Ιερουργοί θα έχουν αποστατήσει, όταν το μίασμα του Οικουμενισμού θα έχει μολύνει τα Ιερά και τα Όσια, όταν αυτά που μας κράτησαν επί τόσους αιώνες θα έχουν καταρρεύσει μετά από μια πολύχρονη προετοιμασία αποδόμησης κάθε ορθόδοξης αγάπης, κάθε ορθόδοξης θεραπευτικής λειτουργίας. Κάποιοι πιστοί λίγο-πολύ λέγουν, «μα το τάδε μοναστήρι, ο τάδε μοναχός έχει αγάπη, έχει ελεημοσύνη, έχει άσκηση, έχει αυταπάρνηση, έχει προσευχή, έχει τόσα καλά…πως είναι δυνατόν να σφάλλει ; Μήπως από κάποια πλευρά έχει κάποιο δίκαιο ; Μήπως εδώ επιβάλλεται να κάνουμε οικονομία ;». Εδώ θα πρέπει να καταλάβουμε, να αντιληφτούμε πως οι Νεοεποχίτες δεν επιδιώκουν να κλείσουν οι εκκλησίες αλλά να συνεχίσουν να υπάρχουν, να λειτουργούν γεμάτες εκκλησίασμα αλλά με αλιωμένο-κοσμικό και οικουμενιστικό φρόνημα. Αντίθετα τις όποιες εκκλησίες θα παραμείνουν στην Ορθοδοξία θα τις απομονώσουν και θα της χαρακτηρίσουν αναχρονιστικές και απομεινάρια ενός σκοταδιστικού παρελθόντος.
Πριν από λίγα χρόνια ένας πασίγνωστος γέροντας στο Άγιο Ορός αναφερόμενος στους παπικούς μου είχε πει : «Δεν μπορούμε να τους αποδεχτούμε γιατί έτσι αλλοιώνουμε την θεραπευτική χάρη της Ορθοδοξίας και χάνουμε την αγάπη που θα μπορούσαμε να τους προσφέρουμε για να μετανοήσουν». Σήμερα όχι μόνο τους αποδεχόμαστε αλλά οι προκαθήμενοι βάσει συνωμοτικού σχεδίου που εξυφαίνονταν εδώ και δεκαετίες, έφτασαν στο σημείο να επιδιώκουν πλέον ανοιχτά και χωρίς κανένα πρόσχημα την λεγομένη «ένωση των εκκλησιών», δηλαδή την ένωση με τον «Έξω από εδώ». Αλλά το πιο τραγικό είναι πως ο ίδιος αυτός ο γέροντας, στον οποίο πηγαίνουν να τον επισκεφτούν χιλιάδες από όλο τον κόσμο θεωρώντας τον σαν πάτερ Παΐσιο νούμερο 2, (και ο όποιος καθοδηγεί ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα Ρωμιοσύνης του οποίου υπήρξα ιδρυτικό μέλος), μου συνέστησε με αυστηρό τρόπο να σταματήσω να γράφω για όσα σήμερα γίνονται σε βάρος της Ορθοδοξίας παρά την ευλογία που έχω από τον πνευματικό μου. Μάλιστα έφτασε στο σημείο να με συστήσει να εξομολογηθώ για όσα έγραψα τους τελευταίους μήνες. Αλλοίμονο!
Ο πατήρ Ρωμανιδης είχε προφητέψει από την δεκαετία του ογδόντα ότι θα έρθει η μέρα που δεν θα υπάρχει πλέον τίποτα στην ορατή εκκλησία που θα μαρτυρά την Ορθοδοξία, καθώς αυτή θα έχει εγκαταλειφτεί από τους ίδιους τους ιερείς της. Τώρα διαφαίνεται πως όλα είχαν σχεδιαστεί με τον καλύτερο τρόπο και οι ανύποπτοι ευλαβείς σύμφωνα με τα σχέδια τους θα έπεφταν σαν «ώριμα φρούτα» στον λάκκο της καταστροφής. Από την μια η πολιτική προδοσία και από την άλλη η θρησκευτική αποστασία και στη μέση ένα ζαλισμένο ποίμνιο. Όλα ωραία και άριστα σχεδιασμένα και καθορισμένα.
Ο προφήτης Ησαΐας ως αυθεντικός κήρυκας του λόγου του Θεού ελέγχει κατά τρόπο αληθινά προφητικό τους ανάξιους άρχοντες των Ιουδαίων. Η αγανάκτηση του Προφήτη φτάνει σε τέτοιο βαθμό που καλεί τους βαρβάρους ειδωλολάτρες, οι οποίοι λόγω της βαρβαρότητας τους μοιάζουν με άγρια θηρία, να έρθουν να κατασπαράξουν τους κακούς άρχοντες. Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του Προφήτη : «Πάντα τα θηρία τα άγρια, δεύτε φάγετε, πάντα τα θηρία του δρυμού» (Ης. νστ΄9). Αλλά ο προφητικός λόγος δεν εξαντλείται στο σημείο αυτό. Συνεχίζει με την ίδια και περισσότερο δριμύτητα και ελέγχει τώρα, «τους αναιδείς τη ψυχή», λέγοντας, «Και οι κύνες αναιδείς τη ψυχή, ουκ ειδότες πλησμονήν, και εισί πονηροί ουκ ειδότες σύνεσιν, πάντες εν ταις οδοίς αυτών εξηκολούθησαν, έκαστος κατά το εαυτού» (Ης. νστ΄10).
Τι μας λέγει η Αγία Γραφή : «Μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριον!», αναφωνεί ο Απόστολος Παύλος, (Α΄Τιμόθ. γ΄16). Και πιο κάτω τι λέγει ; Να είμαστε απλώς καλοί άνθρωποι ; Όχι! Αλλά, : «Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις εκηρύχθη εν ένθεσι, επιστεύθη εν κόσμω, ανελλήφθη εν δόξη». Και η προσωπική Θεία αποκάλυψις γίνεται μόνο εν Πνεύματι Αγίω. « Ούτως ο άνθρωπος αυτοπροαιρέτως, είτε γίνεται σκώληξ και δεν διαμαρτύρεται επειδή τον πατούν, είτε γίνεται υψιπέτης αετός της Χάριτος και ίπταται εις τους Ουρανούς».
Στην
εποχή που ζούμε όλα τα προσωπεία έχουν πέσει και έχουν αποκαλυφθεί τα πάντα. Στη
συνείδηση του κάθε πιστού επαφίεται αν θα αγωνιστεί, ή αν θα παραδοθεί στα
επερχόμενα. Στην συνειδητή ευθύνη του κάθε ιεράρχη είναι να πάψει να κρύβεται
πίσω από την «σκιά» του και να πάρει ξεκάθαρη θέση στα τελούμενα.
7 σχόλια:
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΖΟΝ και τις επόμενες μέρες θα έχουμε εξελίξεις και αντιδράσεις.
ΌΜΩΣ ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΝΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΤΟΥΡΚΟΛΟΓΟΥ με τον ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΥΘΥΜΙΟ και την ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ.
ΑΛΛΟ ΟΜΟΛΟΓΙΑ κ. ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ και άλλο μνησικακία.
ΕΧΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ...
Η ΠΕΦΙΛΗΜΕΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΟΒΗΘΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΧΟΙΚΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ.
Η ΦΙΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΔΕΙΓΜΑ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ.
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ Η ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΥΡΙΕΥΣΕΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ
που δεν ¨σηκώνει¨εκπροσώπους ΤΟΥ επί της γης.
ΥΓ ο αρθρογράφος ενώ σχεδόν όλοι μας προγνωρίζαμε τα γεγονότα άρπαξε το ¨γλυκό¨ της είδησης για να τα βάλει με μια πνευματική μορφή στην οποία έχουν αναπαυθεί τόσες ψυχές.
ο ίδιος αυτός ο γέροντας, στον οποίο πηγαίνουν να τον επισκεφτούν χιλιάδες από όλο τον κόσμο θεωρώντας τον σαν πάτερ Παΐσιο νούμερο 2, (και ο όποιος καθοδηγεί ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα Ρωμιοσύνης του οποίου υπήρξα ιδρυτικό μέλος), μου συνέστησε με αυστηρό τρόπο να σταματήσω να γράφω για όσα σήμερα γίνονται σε βάρος της Ορθοδοξίας παρά την ευλογία που έχω από τον πνευματικό μου. Μάλιστα έφτασε στο σημείο να με συστήσει να εξομολογηθώ για όσα έγραψα τους τελευταίους μήνες. Αλλοίμονο!
ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΕΞΗΓΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ: Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΡΕΝΕΒΗ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ.
Οι γέροντες του Αγ.Όρους, αρκετά μίλησαν, ας κάτσουν να κάνουν και καμιά προσευχή. Εξ άλλου έχουν αρκετές ασχολίες (υποδοχές πολιτικών, επισκέψεις σε πολιτικά κόμματα εκτός Αγ.Όρους, υποδοχές υπουργών, εντάξεις σε ΕΣΠΑ, επισκέψεις σε ένα σωρό χώρες -υποτίθεται για "ευλογία", ομιλίες σε αίθουσες ξενοδοχείων κλπ, κλπ). Έχουν και οι πιστοί πνευματικούς και μπορούν να τους ακολουθούν. Δεν είμαστε όλοι μοναχοί για να υποχρεωνόμαστε να υπακούμε -να σιωπούμε- στους γέροντες του Αγ.Όρους πολύ περισσότερο όταν βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια τις Οικουμενιστικές αθλιότητες..
Σήμερα υπάρχει μεγάλη έλλειψη από διάκριση .
Όλοι αυτοί που αγωνίζονται ελέγχοντας τις όποιες κακοδοξίες των προκαθημένων και επισκόπων δεν έχουν πει ούτε ένα Κύριε Ελέησον για να τους σώσους . Δεν έχουν ανάψει ούτε ένα κερί για να τους βοηθήσουν να δουν την Αλήθεια .
Αλλά συνεχώς τους κατακρίνουν και τους ελέγχουν . Αυταρέσκονται στις κακοδοξίες που βλέπουν θεωρώντας πως αυτές τους ευεργετούν και τους δικαιώνουν . Όλοι αυτοί που αγωνίζονται με αυτόν τον τρόπο διακατέχονται από υψηλοφροσύνη , έπαρση και από έλλειψη διάκρισης .
Αν είχαν διάκριση θα καταλάβαιναν ότι ναι μεν θα πρέπει να ομολογούν την αλήθεια και να ομιλούν και να λένε ότι ο οικουμενισμός είναι παναίρεση και ο παπισμός αίρεση και το τι πρέπει να προσέχουμε , αλλά όχι να κατακρίνουν και να ελέγχουν υποδεικνύοντας τα πρόσωπα που κακοδοξούν . Διότι εκείνα δια της παρακλήσεως μας προς τον Κύριο προσπαθούμε να τα σώσουμε , όχι να τα θάψουμε .
Σε αυτό στηρίζονται στις αντιδράσεις των Αγίων . Οι Άγιοι όμως αντιδρούσαν από πραότητα και ανεξικακία . Καθαροί από τους πονηρούς λογισμούς . Με την Θεία Χάρις .
Για να πείσουν ότι και εκείνοι αντιδρούν όπως τους Αγίους στηρίζονται σε ορισμένους ιερείς που βγάζουν προς τα έξω τα βιώματα τους με σκοπό να πείσουν και να τραβήξουν την προσοχή του κόσμου .
Ότι έχουν την ευλογία τους για αυτό που κάνουν .
Βγαίνει ο άλλος και λέει π.χ "Ζει τον παράδεισο του" και όλοι πέφτουν και τον θαυμάζουν .
Και απαντάει επάνω σε αυτό ένας φωτισμένος γέροντας . Ο Θεός υπέδειξε στον Μέγα Αντώνιο το παράδειγμα του τσαγκάρη . Που γύρισε και είπε στο Μέγα Αντώνιο πως νιώθει ότι όλοι οι άλλοι θα πάνε από την πόλη του στο παράδεισο εκτός από εκείνον . Ο Μέγας Αντώνιος ακούγοντας το αυτό από το στόμα του τσαγκάρη θαύμασε το ύψος της ταπεινοφροσύνης του , και πήρε μεγάλη ωφέλεια από αυτό το παράδειγμα που του υπέδειξε Ο Θεός .
Κάποιοι δικαιολογούν αυτήν την δημόσια εξαγόρευση των βιωμάτων ορισμένων ιερέων που ακολουθούν εκ νέου σε παραδείγματα Αγίων . Όπως π.χ στο παράδειγμα του Οσίου Συμεών του Νέου Θεολόγου . Μόνο που το παράδειγμα του Οσίου Συμεών επιβεβαιώνει τον κανόνα και υπάρχει και μικρή εξήγηση μέσα στο γεροντικό του Αγίου Όρος για την συγκεκριμένη περίπτωση της καταστάσεως του Οσίου Συμεών .
Ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος επίσης μας συμβουλεύει να μην μένουμε στα βιώματα που ενδέχεται να μας ρίξουν και να μας οδηγήσουν σε πλάνη , αλλά να πορευόμαστε με φόβο Θεού και συντετριμμένη καρδιά όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρει ο ψαλμός .
"Θυσία τω Θεώ πνεύμα συντετριμμένον, καρδίαν συντετριμμένην καί τεταπεινωμένην ο Θεός ούκ εξουδενώσει" ( Ψαλμ. 50 :19)
"Σήμερα υπάρχει μεγάλη έλλειψη από διάκριση .
Όλοι αυτοί που αγωνίζονται ελέγχοντας τις όποιες κακοδοξίες των προκαθημένων και επισκόπων δεν έχουν πει ούτε ένα Κύριε Ελέησον για να τους σώσους . Δεν έχουν ανάψει ούτε ένα κερί για να τους βοηθήσουν να δουν την Αλήθεια . "
Από που το συμπεραίνεις αυτό;
Καταγγέλλεις όσους πολεμάνε τον Οικουμενισμό ότι δεν έχουν "διάκριση" και ότι δεν λένε ένα Κύριε Ελέησον για τους οικουμενιστές επισκόπους.
Εσύ έχεις διάκριση;;; Εσύ είπες ένα Κύριε Ελέησον για όσους προασπίζονται τα δόγματα της πίστης μας; Εσύ άναψες για αυτούς κανένα κεράκι; Άσε λοιπόν αυτούς που δεν έχουν κανένα απολύτως προσωπικό συμφέρον και ξεκίνησαν έναν αγώνα υπερ πίστεως και πατρίδος, να γράφουν τουλάχιστον την αλήθεια. Τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ.
"Αλλά συνεχώς τους κατακρίνουν και τους ελέγχουν ."
Αυτό ακριβώς που κάνεις κι εσύ δηλαδή. Κατακρίνεις και ελέγχεις όσους αντιδρούν στον Οικουμενισμό. Απλά οι πρώτοι στηρίζονται σε δημόσιες, προκλητικές εμφανίσεις οικουμενιστών, σε αδιάσειστα ντοκουμέντα, προασπίζονται τα δόγματα και επισημαίνουν την αυθαιρεσία και τον ξεπεσμό. Εσύ ασχολείσαι με υποθέσεις για το τι δεν κάνουν ή με το πόσο κακοί υποθέτεις ότι είναι.
Πολλές φορές βλέπουμε στον άλλον ότι είμαστε εμείς οι ίδιοι, λένε.
"Από που το συμπεραίνεις αυτό;"
Από τις αρθρογραφίες τους . Και εάν ποτέ βρεθεί κανένα Κύριε ελέησον αυτό θα αποτελεί την εξαίρεση .
"Εσύ έχεις διάκριση;;;"
Προσπαθώ να έχω . Πράγμα που έπρεπε ως ένα βαθμό όλοι αυτοί που ελέγχου να έχουν .
" Εσύ είπες ένα Κύριε Ελέησον για όσους προασπίζονται τα δόγματα της πίστης μας;"
Ναι . Έχω πει .
"Εσύ άναψες για αυτούς κανένα κεράκι;"
Ναι . Άναψα σήμερα το πρωί σε κάποιον που δέχεται "διωγμό" και που ασχολούνται τα ιστολόγια .
" Άσε λοιπόν αυτούς που δεν έχουν κανένα απολύτως προσωπικό συμφέρον και ξεκίνησαν έναν αγώνα υπερ πίστεως και πατρίδος, να γράφουν τουλάχιστον την αλήθεια. Τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ."
Άλλο πράγμα να γράφουν την αλήθεια όπως π.χ ότι δεν επιτρέπονται από την Αρχαία Παράδοση να μπαίνουν μονοφυσίτες μέσα στο ναό , και άλλο πράγμα να υποδεικνύεις ποιος τους καθοδηγεί εντός του ναού και να τον εκθέτεις .
Με το να τον εκθέτεις , δεν βοηθάς στο σώμα της Εκκλησίας .
"Αυτό ακριβώς που κάνεις κι εσύ δηλαδή. Κατακρίνεις και ελέγχεις όσους αντιδρούν στον Οικουμενισμό."
Άλλο πράγμα μιλάω και ομολογώ ότι ο οικουμενισμός είναι παναίρεση και δεν τον δέχομαι προσωπικά , και άλλο πράγμα προσπαθώ να συνετίσω και να διορθώσω τον τάδε π.χ επίσκοπο που κακοδοξεί και οικουμενίζει . Δεν μας δίνετε από τον Θεό το δικαίωμα να παρεμβαίνουμε στην ελευθερία του άλλου . Άλλα να την σεβόμαστε .
"Απλά οι πρώτοι στηρίζονται σε δημόσιες, προκλητικές εμφανίσεις οικουμενιστών, σε αδιάσειστα ντοκουμέντα, "
Ο διάβολος είναι εκείνος που αποπροσανατολίζει τον άνθρωπο από τον σκοπό του που είναι η σωτηρία της ψυχής του , με την ενασχόληση της διόρθωσης και της συνέτισης των επισκόπων .
" προασπίζονται τα δόγματα και επισημαίνουν την αυθαιρεσία και τον ξεπεσμό."
Δεν έβαλε Ο Θεός λαϊκούς ανθρώπους προκειμένου να προασπίσουν τα δόγματα εξ΄ονόματος της Εκκλησίας . Αλλά να τα κρατούν για τους ίδιους προκειμένου να μην προδώσουν την πίστη τους .
Την Εκκλησία εξ΄ολοκλήρου την προασπίζει η Θεία Πρόνοια και οι Άγιοι που καθοδηγούνται από εσωτερική πραότητα .
Ακόμα και οι επιστάτες της αμπέλου προασπίζουν την δική τους άμπελο . Την δική τους επισκοπική περιφέρεια .Και δεν τους δίνετε το δικαίωμα π.χ να παρεμβαίνουν στις άλλες επισκοπικές περιφέρειες προκειμένου να διορθώσουν τις κακοδοξίες .
"Εσύ ασχολείσαι με υποθέσεις για το τι δεν κάνουν ή με το πόσο κακοί υποθέτεις ότι είναι. "
Εγώ απορρίπτω την υψηλοφροσύνη τους . Τον αυτοθαυμασμό τους . Την ταύτιση τους πότε π.χ με τον Ιερό Χρυσόστομο , πότε με τον Άγιο Αθανάσιο ή με τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό και με όποιον άλλον Άγιο αντιδρούσε με εσωτερική πραότητα .
Διότι πολύ απλά δεν έχουν αυτήν την πνευματική κατάσταση των Αγίων .
Και εάν νομίζουν ότι την έχουν με την όποια ταύτιση επιχειρούν , τότε αυτόματα πέφτουν στο πάθος της υπερηφάνειας .
" Πολλές φορές βλέπουμε στον άλλον ότι είμαστε εμείς οι ίδιοι, λένε."
Άλλες όμως όχι .
κ. Χειλαδάκη συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Τα σύννεφα της Αίρεσης πύκνωσαν ήδη και πυκνώνουν ακόμη περισσότερο και μόνο οι εθελοτυφλούντες δεν τα βλέπουν. Όπως τα περιγράφετε είναι τα πράγματα, αλλά μη φοβάστε η Εκκλησία κλονίζεται μα δεν καταποντίζεται σε κάθε δύσκολη εποχή πάντα υπήρχε το λήμμα της Χάριτος και τώρα υπάρχει και θα λειτουργήσει καταλυτικά στην πλέον κρίσιμη ώρα, ως λιμάνι Ειρήνης, για τους αληθινούς Πιστούς
"και θα λειτουργήσει καταλυτικά στην πλέον κρίσιμη ώρα, ως λιμάνι Ειρήνης, για τους αληθινούς Πιστούς"
Αν εννοείς αληθινούς πιστούς αυτούς που κρίνουν και ελέγχουν άλλους εντός της Ορθοδοξίας π.χ επισκόπους από μνησικακία , τότε σφάλεις .
Διότι ο ίδιος ο Χριστός έδωσε εντολή να μην κρίνουμε για να μην κριθούμε .
Ενώ ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος μας υπενθυμίζει ότι όλοι είμαστε μια Εκκλησία όσο ακόμα δεν έχουν χωριστεί τα "πρόβατα" από τά "ερίφια" (Ματθ. 25:33) .
Αυτό που λέει ο Όσιος σημαίνει πολύ απλά ότι από την στιγμή που δεν έχει γίνει ακόμα καμία ένωση , όλοι μαζί λαϊκοί και επίσκοποι είμαστε στο σώμα της Εκκλησίας .
Αυτό βλέπουμε και από την Ιερά Παράδοση , από το λαό του Θεό κατά τα χρόνια του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού . Όπου πρώτα υπόγραψαν οι επίσκοποι στην σύνοδο , και ύστερα μαθαίνοντας το ο λαός τι έπραξαν τους εγκατέλειψαν και ακολουθούσαν τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που αντιστάθηκε .
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.