Η Ορθόδοξη διδασκαλία και πράξη νομιμοποιεί το δικαίωμα του (κληρικού, μοναχού, λαϊκού) να αποτειχιστεί. Με αυτό το δικαίωμα όμως, όπως φαίνεται από τα κείμενα των Αγίων μας, δεν του παραχωρεί το δικαίωμα να ανακηρύξει ακυρότητα των μυστηρίων της πλευράς που κακοδοξεί ακόμα κι αν η κακοδοξία της άλλης πλευράς οδηγήσει σε κάποια ληστρική σύνοδο. Οι αποτειχισμένοι δεν είναι μια νέα Κανονική Εκκλησία με Συνοδική διαγνώμη και δεν έχουν δικαιοδοσία να κάνουν τέτοιου είδους διακήρυξη ακόμα κι αν έχουν επισκόπους στις τάξεις τους. Ακόμα και στη Συνοδική καταδίκη του Οικουμενισμού από την Ρ.Ε.Δ οι Ομολογητές Ρώσοι Πατέρες δήλωσαν ότι μόνο μια μείζον Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για το αν έχασαν την Θ. Χάρη οι Εκκλησίες που εξέπεσαν στον Οικουμενισμό.
Αν εγώ ονομάσω κάποιον «ψευδεπίσκοπο» δεν σημαίνει ότι αυτός ο ψευδεπίσκοπος έχασε την (αρχ)ιεροσύνη του επείδη εγώ ή μια ομάδα πιστών (κληρικών-μοναχών) τον έκρινε έτσι. Κανένας Ιερός Κανόνας δεν δίνει τέτοια εξουσία σε κανέναν που αποτειχίζεται. Δεν αποκτούμε με την αποτείχιση δικαίωμα συνοδικότητας. Παραμένουμε ως το ακαινοτόμητο τμήμα της ΜΙΑΣ Εκκλησίας. Δεν φτιάχνουμε άλλη εκκλησία. Οι οικουμενιστές στερούνται του προσωπικού αγιασμού όχι όμως της ιεροσύνης. Αυτή, όπως τους δόθηκε, έτσι και αφαιρείται, κι όχι από τον καθένα. Πουθενά δεν συναντήσαμε οι άγιοι Ομολογητές να αποφασίζουν ατομικά για την αμοιρία Χάριτος και Μυστηρίων κάποιας άλλης μερίδος της εκκλησίας που εξέπεσε. Κι αν κάποιος το έκανε, το έκανε για τις ανάγκες της διδαχής και δεν απαίτησε αυτή του η κρίση να ισχύσει άμεσα καθιστώντας αχρείαστη την Συνοδική διαγνώμη.
Διακόπτουμε την κοινωνία με τους κακοδόξους για να διατηρήσουμε την Ορθόδοξη μας ιδιότητα και ευσέβεια. «Τοις αποστατήσασι και αφισταμένοις μηδόλως υπόκεισθαι κατά μηδένα τρόπο» [Υπό αυτούς που αποστάτησαν και έφυγαν –από την Πίστη– να μην βρίσκεστε καθόλου και με κανένα τρόπο][1]. Αφού λοιπόν προφυλαχθούμε από τον μολυσμό της κακοδοξίας (με την αποτείχιση) δεν έχουμε άλλη εξουσία και αρμοδιότητα να κρίνουμε τα υπόλοιπα.
Αν κάποιος έχει περισσότερα στοιχεία και θέλει να συνεισφέρει με Πατερική πληροφόρηση στο ζήτημα, θα βοηθούσε στην πληρότητα της Πατερικής Ορθόδοξης θέσης.
Ιω. Ρίζος
kapsala@yahoo.com
Σχόλιο:
Η εκκλησιαστική ιστορία δυστυχώς δεν διδάσκεται, γι αυτό και επαναλαμβάνεται.
Ας θυμηθούμε πως επιβλήθηκε το "νέο" ημερολόγιο στην Ελλάδα (κλείδωναν όλους τους ναούς για να μην μπορούν όσοι συνέχιζαν να ακολουθούν το πάτριο ημερολόγιο να τελούν λειτουργίες πχ την ημέρα των Χριστουγέννων ή των Θεοφανείων, έσερναν όσους ιερείς δεν υπακούσαν στα αστυνομικά τμήματα, εξυβρίζοντας, προπηλακίζοντας, σχίζοντας τους τα ράσα, μεταβίβασαν όλους τους ναούς και όλα τα ιερά κειμήλια κλπ)
συνεπώς η ανέγερση εξ ολοκλήρου νέων ναών, μοναστηριών κλπ (με τα ελάχιστα οικονομικά μέσα) που κλήθηκαν ξαφνικά να αντιμετωπίσουν ήταν δυστυχώς μονόδρομος.
Ας τα έχουμε υπόψη γιατί όπως είπαμε ο εχθρός είναι ο ίδιος, παραμένει το ίδιο αδίστακτος και οι καταστάσεις μοιάζουν τόσο παρόμοιες.
Χωρίς διάθεση να ανοίξουμε εδώ ένα τόσο σοβαρό θέμα, παραθέτουμε για όσους ενδιαφέρονται 2 συνδέσμους εδώ και εδώ (καθώς και τα σχόλια που τις συνοδεύουν).
Χωρίς διάθεση να ανοίξουμε εδώ ένα τόσο σοβαρό θέμα, παραθέτουμε για όσους ενδιαφέρονται 2 συνδέσμους εδώ και εδώ (καθώς και τα σχόλια που τις συνοδεύουν).
Ιστολόγιο Ομάδας Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
Πάντως καθημερινά λαμβάνουμε κ μία νέα επιστολή αποτείχισης.
Οι πιστοί αποδεικνύουν ότι δεν ανέχονται άλλο τις οικουμενιστικές ασχήμιες.
Την θέση της ομάδας μας παρουσιάσαμε εδώ.
Νέα επιστολή αποτείχισης
(από μητροπολίτες Ιλιού και Περιστερίου)
Αριστείδης Ράθωσης
(αναγράφεται το σταθερό τηλέφωνο)
Προς τους:
Μητροπολίτες Ιλίου και Αχαρνών Αθηναγόρα και Περιστερίου Χρυσόστομο
ΔΗΛΩΣΗ
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ
Κύριε Αθηναγόρα και κύριε Χρυσόστομε,
Εδώ και δεκαετίες, εσείς και οι υπόλοιποι Επίσκοποι
όπως και πολλοί ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως συνειδητοί οικουμενιστές ή
μόνο λόγοις αλλά όχι έργοις ʺαντιοικουμενιστέςʺ,
διατηρείτε εκκλησιαστική κοινωνία και αποδίδετε μία «άτιμον τιμήν» στον πατριάρχη ΚΠόλεως κ. Βαρθολομαίο Αρχοντώνη. Έναν
άνθρωπο καταχραστή της Θείας Οικονομίας, των Αγίων Πατέρων, και των
Αγίων Συνόδων, που – «γυμνή τη κεφαλή» – διαστρεβλώνει
συνειδητά την ευαγγελική διδασκαλία και ρημάζει τον αμπελώνα του Κυρίου.
Εδώ και δεκαετίες εσείς και η Ιεραρχία της Ελλάδος , τιμάτε με τα
λόγια σας, την στάση σας ή και την απραξία
σας τον καταδικασμένο ως αρχιαιρεσιάρχη από τους αγίους Πάπα Ρώμης και
τον συλλείτουργο του κ. Βαρθολομαίο και τους προβάλλετε ως πρότυπο αγάπης και
«ευλογία» για τους πιστούς. Είναι πλέον
βέβαιο ότι και ο Άρειος να ήταν
πατριάρχης, και ο Νεστόριος και ο Παύλος και ο Βέκκος και ο Καλέκας και ο
Μητροφάνης, το ίδιο θα κάνατε, αφού ο
τους αγίους ʺως θύματα του αρχέκακως όφεωςʺ στηλιτεύων κ. Βαρθολομαίος τους
εκπροσωπεί όλους παντί σθένη ξεθάβοντας τα μελανά τους πτώματα και λιτανεύοντας τα στις ψυχές των Ορθοδόξων.
Εδώ και δεκαετίες
εσείς, οι Επίσκοποι και πολλοί από τον Κλήρο της Ελλάδος, πάσχοντες από άνοια
Πίστεως και μία ʺθεολογικήʺ έπαρση, αναπαύεστε επευλογούντες την επέλαση της
νοθείας και διαστρέβλωσης του κηρύγματος του Εσταυρωμένου Χριστού, χάριν των φίλων –λύκων που εισχώρησαν στην Εκκλησία Του. Ακόμη και πριν την Σύνοδο
εσείς και όσοι ιερείς σας υπακούουν τυφλά, ξεχνώντας, ότι η υπακοή τους
οφείλεται πρώτα στον Χριστό, συμπροσευχόσασταν και συνεργαζόσασταν αντικανονικώς
με όλους αυτούς, που παραβιάζουν τους Ιερούς Κανόνες, μιλούν για μεταπατερικές
αθεολογίες, μοιράζουν Κοράνια ως δώρο, επιτρέπουν την είσοδο αιρετικών στα άγια
των αγίων, όπως και με αυτούς που δειλοί, όπως είναι, ονομάζουν την αίρεση αλλά
δεν πράττουν τίποτα για να την σταματήσουν.
Και όλα αυτά χωρίς ποτέ να ρωτήσετε, αν το ποίμνιο αναπαύεται πνευματικά
και ψυχικά με αυτές σας τις ενέργειες. Όταν μάλιστα κάποιος τολμήσει να
διαμαρτυρηθεί δεν τον ακούτε ως πατέρες, αλλά τον αγνοείτε και τον εγκαταλείπετε,
κουνώντας το δάκτυλο, στο έλεος του Θεού. Αυτόνομα και αυθαίρετα ενεργείτε, ως
αυθεντίες με αποκλειστικό δικαίωμα λόγου, ως να αποτελείτε μόνοι σας την
Εκκλησία.
Στη
Σύνοδο της Κρήτης, αλλα και την επομένη πανηγυρίσατε με τον θριαμβολογώντα κ. Βαρθολομαίο
μία ανύπαρκτη ενότητα αποδεικνύωντας την συμπόρευση σας – για άλλη μια φορά –
με αυτόν και ξεχνώντας, ότι χωρίς την αποδοχή και επικύρωση των συνοδικών
αποφάσεων από τον Θεματοφύλακα της Εκκλησίας, το ορθόδοξο ποίμνιο, ουδέν
εποιήσατε. Κοινωνείτε εκκλησιαστικώς,
τιμάτε και προβάλλετε κακοδοξίες, έπεα πτερόεντα και κακοδόξους Επισκόπους που
σαν αλλόθρησκοι κηρύττουν βδελυρές εκκλησιολογίες, αλλοπρόσαλλες θεολογίες, αλλόκοτες ερμηνείες
και καινοφανείς αερολογίες και κάνετε αγώνα δρόμου, ποιός θα
καινοτομήσει πρώτος στην κακοδοξία.
Συμβάλλετε στην καθιέρωση μιάς άλλης, ολέθριας Πίστης
και όχι αυτής που παραλάβατε.
Γίνατε χειροκροτητές του χειροκροτητή των αντίχριστων.
Μνημονευτές του μνημονευτή των αμνημονεύτων.
Κοινωνοί του κοινωνού των ακοινώνητων.
Συνεργοί του συνεργούντος εις την ανομίαν.
Γίνατε αδιάφοροι,
επειδή αργεί το δικαστήριο και καθυστερούν οι ευθύνες και δεν ήρθε ακόμα
ο Κριτής. Είπατε: «αργεί ο Κύριος μου» [1]και σκορπάτε την περιουσία
του – τις ψυχές – που σας εμπιστεύτηκε.
Υποκρίνεστε
ότι φροντίζετε το ποίμνιο στις πολλές του ανάγκες, όταν όμως έρχεται η συναυλία
της αίρεσης την αφήνετε να το σαγηνεύει
απολαμβάνοντας την στενή φιλία
σας με τον … ενορχηστρωτή της.
Το λάθος δεν μπορεί πλέον να ονομάζεται σωστό, και το πικρό δεν μπορεί να ονομάζεται
γλυκό γιατί έτσι συμφέρει σε μιά
Ιεραρχία απροσδιόριστης Πίστης.
Οι Ιεράρχες, ως άλλοι Βαβυλώνιοι, αποδέχτηκαν για άλλη μία φορά μιαρά δόγματα.
Αναγνώρισαν στην Κρήτη ότι δεν υπάρχουν αιρέσεις και όλες οι κακοδοξίες καθοδηγούνται από το Άγιο
Πνεύμα, όπως κάνανε και πριν χρόνια στο Balamand και
στο Porto Alegre.
Οικοδομήσατε πύργον και ποιήσατε εαυτοίς όνομα.[2] Οι μεθύωντες τον οίνον της
υπερηφανείας. Μας φέρα-τε καινούριο Ευαγγέλιο.
«Εγκαταλείπομεν
– αυτήν την Ιεραρχία –, ότι ήγγικεν εις
ουρανόν το κρίμα αυτής».[3]
Παύω να σας αναγνωρίζω ως Ποιμένες και «τρόπων
μέτοχο» των Αγίων Αποστόλων – όπως και όλους που κοινωνούν μαζί σας και
με τον διευθυντή της αίρεσης κ.
Βαρθολομαίο – έχοντας την
βεβαιότητα που μου δίνει η Ορθόδοξη
Διδαχή, ότι έτσι θα γλιτώσω από την
συναρίθμηση μου με όσους ο Κύριος, οι
Άγιοι Ομολογητές, οι Σύνοδοι και Ιεροί
Κανόνες καταδίκασαν ως κοινωνούντες με τους κακοδόξους.
Διακόπτω κάθε εκκλησιαστική κοινωνία με αυτούς
που δικαιώνουν έργω ή λόγω ή
σιωπηρά τους Άρείους, τους
Νεστορίους, τους Ακακίους, τους Μητροφάνηδες, τους
Βέκκους, τους Καλέκες, και παραμένω ακλόνητος στην Εκκλησία των αγίων,
του Μ. Αθανασίου, του Αγίου Μελετίου,
του Αγίου Ευσταθίου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, του Αγίου Ιωάννου
Δαμασκηνού, του Αγίου Μαξίμου, του Αγίου Μάρκου, του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, των
Κολλυβάδων. Αυτούς δηλ. τους οποίους εσείς με το στόμα σας, υποτίθεται, τιμάτε,
αλλά με τις πράξεις σας προσβάλλετε.
Σαφή εντολή
μας δίνει ο Κύριος μας ότι τα δικά Του πρόβατα δεν πρέπει να ακούν φωνή ξένου
ποιμένα άλλα να φεύγουν.[4] Και οι Απόστολοι και οι
Σύνοδοι και οι Άγιοι να ξεχωρίσουμε τους εαυτούς μας από τα άτιμα σκεύη [τους ψευδοδιδασκάλους],[5] μας ορίζουν.
«Εὰν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος οι όντες
οφθαλμοὶ της
Ἐκκλησίας κακώς
αναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αυτοὺς εκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ εστίν άνευ αυτών
συναθροίζεσθαι εις ευ-κτήριον οίκον, ή µετ΄ αυτοὺς εμβληθήναι ως μετὰ Άννα καὶ
Καϊάφα εις
τὴν γέενναν του πυρός», ερμηνεύει ο Μ.Αθανάσιος.[6]
«Ούτε για λίγη ώρα δεν δεχόμαστε σχέση με
αυτούς που κουτσαίνουν στην πίστη... ακόμα κι αν αυτοί μας φαίνονται πολύ
γνήσιοι και επίσημοι, εμείς πρέπει να τους σιχαινόμαστε. Όσοι αγαπάμε τον
Κύριο», ορίζει ο Μ.Βασίλειος.[7]
«Κάθε κληρικό του οποίου η πίστις, οι λόγοι
και τα έργα δεν συμφωνούν με τις διδασκαλίες των Αγίων πατέρων να τον
αποστρεφόμεθα και να τον μισούμε ως δαίμονα, έστω κι αν ανασταίνει νεκρούς και
κάνει άλλα μύρια θαύματα»,[8]
επιτάσσει ο Άγ. Συμεών.
«Όχι μόνο αν κάποιοι λένε συνολικά αντίθετα
πράγματα που ανατρέπουν τα πάντα άλλα
και το παραμικρό αντίθετο να διδάξουν να είναι αναθεματισμένοι», διασαφίζει
ο Ιερός Χρυσόστομος.[9]
«Από αυτούς πρέπει να πεταγόμαστε μακρυά
όπως πεταγόμαστε όταν συναντάμε ένα φίδι, και να διακόπτουμε κάθε κοινωνία και να
φεύγουμε με όλη μας την δύναμη, ακόμα κι αν μας φαίνονται σεβάσμιοι και πράοι»,
προειδοποιεί ο Μ.Φώτιος.[10]
«Ούτε
οι προσευχές, ούτε οι ελεημοσύνες, ούτε οι Λειτουργίες, ούτε άλλη αρετή είναι
αποδεκτή από τον Θεό άν ο άνθρωπος έχει λανθασμένες αντιλήψεις για τον Θεό»,[11]γιατί
ο Θεός φανερώθηκε στον άνθρωπο κι άνθρωπος διαστρέφει την εικόνα Του εξ΄αιτίας της υπερηφάνειας
του.
Λοιπόν, «Έξελθε εξ αυτών ο λαός μου, ίνα μη
συγκοινωνήσετε ταίς αμαρτίαις αυτής και ίνα εκ των πληγών αυτής μη λάβητε».[12]
Μην σας ξεγελούν τα χειροφιλήματα και οι οσφυοκαμψίες.
Εκείνη την φριχτή ώρα δεν θα έχετε απέναντι σας κάποιο Συνοδικό δικαστήριο με
φίλους και συλλειτουργούς στην σύνθεση
του, άλλα τα εκατομμύρια των Αγίων Ομολογητών που μαρτύρησαν για αυτά που εσείς
οι Επίσκοποι στην Ελλάδα ξεπουλάτε με αγαπολογίες δωρεάν.
«Τοις κοινωνούσιν εν γνώσει [τοις αιρετικοίς] ανάθεμα».
Ζ΄ Όικουμενική Σύνοδος
Αριστείδης Ράθωσης
20 σχόλια:
+I.Γ.Ζ.
Τηλεγραφικό σχόλιο διότι το θέμα δεν εχει τελειωμό.
"Ομολογητές Ρώσοι Πατέρες δήλωσαν ότι μόνο μια μείζον Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για το αν έχασαν την Θ. Χάρη οι Εκκλησίες που εξέπεσαν στον Οικουμενισμό "
Οι Ρωσική Διασπορά δεν δημιουργήθηκε για Δόγματα πίστεως, αλλά για τις πολιτικές των Μπολσεβίκων, και δυστυχώς η ευτυχώς, επειδή ο Μητροπολίτης Αντώνιος Κραποβίτσκυ έχασε τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο, αν και ήταν φαβορί απο τον 1ο γύρο με περίπου 120 ψήφους έναντι του Τύχωνος με περίπου 40.
Κατόπιν το Ρωσικό τυπικό προβλέπει κλήρωση, όπερ και εγένετο.
Ο λαχνός έβγαλε Τύχων και όχι Αντώνιο, και στην συνέχεια ο Αντώνιος δημιούργησε την Ρωσική Διασπορά.
Φιλοξενήθηκαν 8 μήνες στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην συνέχεια βρήκαν κατάλυμα για 20 χρόνια στο Κάρλοβιτς - Πατριαρχείο Σερβίας απ' εκεί και πέρα εγκαταβίωσαν στην Αμερική.
Ουδέποτε διέκοψαν τα συλλείτουργα με τους Οικουμενιστές.
Το 1935 στα Ιεροσόλυμα η ΡΟΕΔ χειροτόνησε εις επίσκοπο τον Τιμόθεο, ο οποίος έγινε την επαύριο Πατριάρχης.
Οπότε πως ήταν δυνατόν να αποκηρύξουν με άκυρα μυστήρια αυτούς που συλλειτουργούν;;;
"Οι οικουμενιστές στερούνται του προσωπικού αγιασμού όχι όμως της ιεροσύνης. Αυτή, όπως τους δόθηκε, έτσι και αφαιρείται, κι όχι από τον καθένα"
Η απάντηση υπάρχει στους κανόνες
45ο - 46ο - 47ο - 68ο αποστολικούς
Μ.Βασιλείου 1ο και 47ο. οι οποίοι γράφουν το ακριβώς αντίθετο.
"Πουθενά δεν συναντήσαμε οι άγιοι Ομολογητές να αποφασίζουν ατομικά για την αμοιρία Χάριτος και Μυστηρίων κάποιας άλλης μερίδος της εκκλησίας που εξέπεσε."
Δεν αποφασίσαμε εμείς για την αμοιρία χάριτος αλλά οι οικουμενικές Σύνοδοι. Ο οικουμενισμός έχει στους κόλπους του όλες τις αρχαίες αιρέσεις, γράφε Μονοφυσίτες οι οποίοι έχουν ΑΝΑΘΕΜΑ απο την 4η οικουμενική, βλέπε και 8η και 9η περί Παπικών
Περαιτέρω δεν περιμένω καμία απόφαση οικουμενική όταν ο Βαρθολομαίος αναγνωρίζει ως εκκλησία και συλλειτουργεί με τους ανίερους Σοδομίτες κληρικούς Αγγλικανούς και τον ορισμό της βλασφημίας με Λεσβίες Προτεστάντισες, τις ομιλίες αναφανδόν στις εβραικές συναγωγές και την αναγνώριση όλων των δαιμονολατρειών ως κιβωτού της σωτηρίας.
Για όλα τα παραπάνω έχουν αυτεπάγγελτη καθαίρεση και ΑΝΑΘΕΜΑ
Διότι είναι γνωστές κατεγνωσμένες αιρέσεις και βλασφημίες.
Δια ταύτα:
Περιμένεις οικουμενική Σύνοδο να σου πεί ότι απαγορεύεται να συμπροσευχηθείς με Μουσουλμάνους βουδιστές και δηλωμένους δαιμονολάτρες;
Οι απαντήσεις είναι στους παραπάνω αποστολικούς κανόνες και Μ.Βασιλείου.
Τα υπόλοιπα είναι του Διαβόλου.
+Ι.Γ.Ζ.
Ποιά συμφωνία έχει ο Χριστός με τον Διάβολο, και ποια μερίδα ο πιστός με τον άπιστο;
Πηδάλιο αποστολικός 46ος
45ο - 46ο - 47ο - 68ο αποστολικούς
Μ.Βασιλείου 1ο και 47ο
Έχετε την καλοσύνη να τους αναζητήσετε και να μας παραθέσετε τους παραπάνω κανόνες (αν δεν είναι πολύ μεγάλης έκτασης), ή να μας στείλετε κάποιο σύνδεσμο;
ΠΕΡΙΕΡΓΟ!Λεει ο αναγνωστης πως οι Ρωσοι της Διασπορας,ειχαν διακοινωνια με τους οικουμενιστες.Οι παλαιοημερολογιτες ενισταμενοι πως δεχτηκαν χειροθεσια απο τους Ρωσους της Διασπορας;;;;π
Προς Ι.Γ.Ζ.
Επειδή κρίνω ότι σε κάποια σημεία αγνοείτε γεγονότα θα ήθελα να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις.
1. "Οι Ρωσική Διασπορά δεν δημιουργήθηκε για Δόγματα πίστεως, αλλά για τις πολιτικές των Μπολσεβίκων, και δυστυχώς η ευτυχώς, επειδή ο Μητροπολίτης Αντώνιος Κραποβίτσκυ έχασε τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο....Φιλοξενήθηκαν 8 μήνες στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην συνέχεια βρήκαν κατάλυμα για 20 χρόνια στο Κάρλοβιτς - Πατριαρχείο Σερβίας απ' εκεί και πέρα εγκαταβίωσαν στην Αμερική"
Αν και τα παραπάνω δεν είναι λάθος ωστόσο φαίνεται να αγνοείτε τους λόγους για τους οποίους η ΡΟΕΔ εγκατέλειψε το Πατριαρχείο Κων/Πόλεως.
Πριν αναφερθώ σε αυτό όμως θα κάνω ένα άλλο σχόλιο. Αναφέρεις αγαπητέ ότι η ΡΟΕΔ δεν έγινε για λόγους πίστεως και απαντώ είναι απολύτως λογικό αυτό αφού εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε ακόμα η αίρεσης του Οικουμενισμού, ειδικά στη Ρωσία το μείζων ζήτημα εκείνης της περιόδου σχετιζόταν με το αθεϊστικό, κομμουνιστικό καθεστώς.
Εν συνεχεία αναφέρω ότι η Ρωσική Διασπορά στη συνέχεια έφυγε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και πήγε και εγκαταστάθηκε στη Σερβία επειδή ο τότε Πρωθιεράρχης της ΡΟΕΔ Αντώνιος ήρθε σε κόντρα με τους Πατριαρχικούς για την εγκύκλιο του 1920.
Γράφετε επίσης: "Ουδέποτε διέκοψαν τα συλλείτουργα με τους Οικουμενιστές".
Τα παραπάνω αποτελούν ένα φρικώδες ψέμα η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς επί Πρωθιεραρχίας Αγίου Φιλαρέτου δεν βρισκόταν (επίσημα) σε κοινωνία με καμία από τις επίσημες τοπικές Εκκλησίες, πλην της Σερβικής και του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Με την Σερβία δεν διέκοψε για λόγους οικονομίας, επειδή η ΡΟΕΔ αρχικά φιλοξενούνταν στην Σερβία όταν διώκονταν από το κομμουνιστικό καθεστώς, συνεπώς μπορούμε να πούμε ότι κατά κάποιο τρόπο ξεπλήρωνε την υποχρέωση που είχε. Επίσης, πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν μας, ότι η ΡΟΕΔ ήταν μια Εκκλησία εν εξορία και συνεπώς εννοείτε ότι η πλήρης εφαρμογή της ακρίβειας εκ μέρους της ιεραρχίας της, ήταν αρκετά πιο δύσκολη λόγο των προβλημάτων της εξορίας που αντιμετώπιζε, περισσότερα περί της οικονομίας αυτής, μπορεί να βρει κάποιος στην απάντηση του π Βασίλειου Σακκά (κληρικού της ΡΟΕΔ), προς τον νεοημερολογίτη π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο. Mε το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων η ΡΟΕΔ δεν διέκοψε κοινωνία για ιστορικούς λόγους.
Σχετικά με το περί άκυρων μυστήριο δεν θα παραπέμψω για τώρα στο Πηδάλιο, επειδή για να καταλάβει κάποιος τι γράφει το Πηδάλιο αρχικά πρέπει να έχει κάποιες βασικές Θεολογικές γνώσεις. Θα παραπέμψω σε ένα κείμενο το οποίο έγραψα παλαιότερα και πιστεύω ότι μέσω αυτού πολλοί θα πάρουν τις απαντήσεις που θέλουν http://antiairetikos.blogspot.gr/2016/03/blog-post_13.html
+Ι.Γ.Ζ.
A μέρος
ΠΗΔΑΛΙΟΝ εκδόσεις ΑΣΤΗΡ
Αποστολικοί κανόνες
ΜΕ’ Ο παρών κανών διορίζει ότι όποιος επίσκοπος η πρεσβύτερος η διάκονος ήθελε συμπροσευχηθεί μοναχά, αλλά όχι να συλλειτουργήσει με αιρετικούς ας αφορίζεται. Επειδή όποιος με τους αφορισμένους συμπροσεύχεται ( καθώς τοιούτοι είναι οι αιρετικοί ) πρέπει να συναφορίζεται και αυτός. Ει δε και εσυγχώρησεν εις τους αιρετικούς αυτούς να ενεργήσουν κανένα λειτούργημα ωσαν κληρικοί, ας καθαίρηται, επειδή όποιος κληρικός συλλειτουργήσει με καθηρημένους ( καθώς τοιούτοι είναι οι αιρετικοί κατά τον β’ και δ’ της γ’.) συγκαθαιρείται και αυτόςκατά τον ια’ των αποστόλων. Πρέπει γαρ τους αιρετικούς να μισούμεν και να αποστρεφόμεθα , αλλά όχι ποτέ και να συμπροσευχόμεθα με αυτούς η να συγχωρούμεν εις αυτούς να ενεργήσουν τι Εκκλησιαστικόν λειτούργημα η ως κληρικοί η ως Ιερείς. Σελ. 51
ΜΣΤ’
Επίσκοπον η Πρεσβύτερον αιρετικών δεξαμένους Βάπτισμα η θυσίαν καθαιρείσθαι προστάσσομεν
Τις γαρ συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαρ, η τι μερίς πιστώ μετά απίστου; Σελ.51
ΜΖ’
Επίσκοπος η Πρεσβύτερος τον κατά αλήθειαν έχοντα βάπτισμα, εάν άνωθεν βαπτίσει, η τον μεμολυσμένον παρά των ασεβών εάν μη Βαπτίσει καθαιρείσθω, ως γελών τον Σταυρόν και τον του Κυρίου θάνοατον, και νη διακρίνων Ιερέας ψευδοιερέων. Σελ.55
Ένα βάπτισμα είναι παραδεδομένον εις ημας τους ορθοδόξους χριστιανούς, τόσον από τον Κύριό μας όσον και από τους Θείους αποστόλους και αγίους Πατέρας επειδή και ένας εστάθη ο Σταυρός και θάνατος του Κυρίου, εις τον οποίον τον τύπον το βάπτισμα γίνεται… Σελ 56 ( σ.σ. τύπος = τριττή κατάδυση )
ΞΕ’
Εί τις κληρικός η Λαικός εισέλθοι εις συναγωγήν Ιουδαίων η αιρετικών προσεύξασθαι και καθαιρείσθω και αφοριζέσθω ( σ.σ. ο Βαρθολομαίος και πλήθος επισκόπων πόσες φωτογραφίες και βίντεο έχουν μέσα στις συναγωγές των εβραίων; Πόσες φωτογραφίες έχουν σε Μασονικές στοές;;; ) Σελ. 82
ΞΗ’
…Οθεν ο παρών κανών διορίζει ότι όποιος Επίσκοπος η Πρεσβύτερος η διάκονος ήθελε δεχθεί δευτέραν χειροτονίαν, από τινά , ας καθαίρεται και αυτός και εκείνος που τον χειροτόνησεν,
έξω μόνον εάν αποδειχθή , ότι έχει την χειροτονίαν από Αιρετικούς. Διότι οι παρά των αιρετικών βαπτισθέντες η χειροτονηθέντες, ούτε όλως Χριστιανοί δύνανται να ήναι με τον αιρετικόν αυτό βάπτισμα, η μάλλον ειπείν μόλυσμα, ούτε Ιερείς και κληρικοί με την αιρετικήν ταύτην χειροτονίαν. Δια τούτον ακινδύνως οι τοιούτοι και βαπτίζονται παρά των ορθοδόξων Ιερέων και χειροτονούνται παρά των ορθοδόξων επισκόπων.
Οθεν ακολούθως και ο Μ.Βασίλειος γράφων προς Νικοπολίτας λέγει:
Εγώ δεν θέλω συναριθμήσει ποτέ με τους αληθείς Ιερείς του Χριστού, εκείνον όπου εχειροτονήθη και έλαβε προστασίαν λαού από τας βεβήλους χείρας των αιρετικών προς ανατροπήν της ορθοδόξου πίστεως. Σελ.90-91.
+Ι.Γ.Ζ.
Β' μερος
Α’ κανών Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
απόσπασμα επι της ουσίας
…και απλώς όλοι οι Σχισματικοί ερχόμενοι εις την καθολικήν Εκκλησίαν να βαπτίζονται, επειδή οι πρώτοι Ιερωμένοι των Σχισματικών ειχον μεν το χάρισμα του να χειροτονούν και του να βαπτίζουν από την Εκκλησίαν. Αφού δε μιαν φοράν εσχίσθησαν από όλο το Σώμα της Εκκλησίας, έχασαν αυτό και δεν μπορούν πλέον να βαπτίσουν άλλους η να χειροτονήσουν, και απλώς να δώσουν χάριν την οποίαν δια του σχίσματος εστερήθησαν,όθεν και οι παρ’ αυτώ βαπτιζόμενοι λογίζονται ότι από λαικούς εβαπτίσθησαν , διο και χρειάζονται να βαπτισθούν. Μερικοί δε επίσκοποι κατά την Ασίαν εδέχθησαν το βάπτισμα αυτών χάριν οικονομίας και συγκαταβάσεως, και ουχί ακριβείας, ωσάν όπου οι σχισματικοί είναι ακόμη μέλη της Εκκλησίας. Οθεν κατά την γνώμην αυτών ας είναι δεκτόν. Οι Σχισματικοί Εγκρατίται όμως ιδιαίτερον πρέπει να βαπτίζονται επιστρέφοντας κατά την ακρίβειαν των κανόνων και δια τι ίδιον επινόησαν βάπτισμα, παραχαράξαντες την εν τω βαπτίσματι παράδοσιν Σελ.589
( σ.σ. 1. γράφε ποδόλουτρο και ράντισμα
2. ο νόμος στην Λειτουργική προυποθέτει την εγκυρότητα του μυστηρίου εφόσον δεν παραχαράχθηκε η ιερολογία, ο τρόπος και η ύλη του μυστηρίου
3. ο άγιος εξηγεί ότι σχισματικός είναι αυτός ο οποίος δεν άλλαξε το δόγμα, αλλά πράγματα μικρά και ευκολογιάτρευτα )
ΜΖ’ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Επιδιορθούμενος λέγει:
Εγκρατίται και Σακκοφόροι και Αποστακτείται αλλά και οι Ναυατιανοί πρέπει να αναβαπτίζονται, και ότι αγκαλά και κοντά εις τους Ασιανούς και Ρωμαίους εμποδίσθη ο των τοιούτων αναβαπτισμός, χάριν οικονομίας, ο λόγος όμως ο δικός του , λέγει ότι πρέπει να έχει τα ο κύρος και την ισχύν… ίνα εκ τούτου και οι αναβαπτίζοντες αυτούς ακινδύνως τούτο ποιώσι, και ο αποκρινόμενος εις τους αυτόν περί τούτου ερωτώντας εχη το αξιόπιστον από του κανόνος. Σελ. 618
+Ι.Γ.Ζ.
«εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα» Εφεσίους 4:5.
Ο άγιος Νικόδημος ερμηνεύει ότι είναι ένα το βάπτισμα επειδή είναι Μια η Εκκλησία. Διαφορετικά έχουμε δυο βαπτίσματα άρα και δυο εκκλησίες, πράγμα αδύνατον.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Μπορεί στον ίδιο γεωγραφικό χώρο να υπάρχουν δυο Εκκλησίες με διαφορά δόγματος 100% - οικουμενισμός;
Εαν όχι τότε η μία εκκλησία πως είναι δυνατόν να έχει έγκυρα μυστήρια;
Ποιος αποστολικός κανόνας γράφει για έγκυρα μυστήρια εκτός Εκκλησίας;
Πρός προβληματισμόν
+I.Γ.Ζ.
Προς τον αγαπητό αδελφό Παναγιώτη Μακρή
Συμφωνώ με όσα γράψατε, άλλωστε στο παρελθόν τά ίδια είχα γράψει και εγώ περί υποχρέωσης στους Σέρβους, αυτό όμως δεν διαγράφει την Εκκλησιαστική κοινωνία με τους οικουμενιστές επειδή ξεχρέωναν την υποχρέωση.
Η πνευματική επικοινωνία με το Οικουμενιστικά Πατριαρχεία Σερβίας και Ιεροσολύμων είναι οικουμενισμός.
Και σας ενημερώνω ότι αυτή την πρακτική έχουν και κάποιοι εναπομείναντες της ΡΟΕΔ Βιταλίου, καθώς μνημονεύουν τον πρώην Ιεροσολύμων Ειρηναίο.
Μην με αναγκάσετε να βγάλω τις αποδείξεις διαπλανητικά στο ιντερνετ.
Ι.Γ.Ζ
Δεν μπορείς να λες Οικουμενιστή κάποιον απλά και μόνο επειδή διαφέρει ο τρόπος που αγωνίζεται από εσένα. Ο Μητροπολίτης Φιλάρετος έκανε ότι έκανε για τους λόγους που προανέφερα. Ήταν ο άνθρωπος στην κόψη του ξυραφιού αφού οι δικοί του τον απειλούσαν με σχίσμα αν διέκοπτε την κοινωνία με όλους τους άλλους.
Περί Ειρηναίου θα συμφωνήσω έως ενός σημείου, επειδή ως γνωστόν ο Ειρηναίος έστειλε επιστολή στην οποία καταδικάζει τον οικουμενισμό.
+I.Γ.Ζ.
Εν πρώτοις δεν καταδικάζω τον Φιλάρετο, και σε πληροφορώ ότι στην δική μου συνείδηση ήταν Αγιος πολύ πριν τον αγιοκατατάξουν οι ΓΟΧ. Απόδειξη ότι στο Ιερό που λειτουργόυσα είχα την φωτογραφία του, είχα την τιμή την 1η ημέρα που εόρτασε να λειτουργήσω στην αρχιεπισκοπή ( Αθίκια ) στην μνήμη του ενω στο Στο κελί μου δεσπόζει η φωτογραφία του που χρησιμοποιήσαμε για την εορτή του.
Συνοδικά όμως αυτή ήταν η πραγματικότητα για την ΡΟΕΔ
( γενικά δεν κάνω τον ήρωα εκ του ασφαλούς, λ.χ. οι Ρώσοι να σφάζονται απο τον Στάλιν και εγώ να ψάχνω απο την Μύκονο ποιος έκανε αυτό η το άλλο )
Αναφορικά για τον Ειρηναίο σε ενημερώνω ότι αυτή την ομολογία που επικαλείσαι την βρήκα στην σελίδα του Αγαθαγγέλου - Internet Sobor - την κατέβασα και εγώ την έδωσα στην δημοσιότητα σε όλους. ( κρυφό σχολειό αττικά νεα κλπ)
Η ομολογία όμως είναι λειψή.
Γράφει ότι δεν είναι οικουμενιστής αλλά δεν μας γράφει τι είναι.
Αποκήρυξε την εκκλησία που υπηρέτησε και υπάγεται; ΟΧΙ
Ομολόγησε αποστολική Εκκλησία την ΡΟΕΔ; ΟΧΙ
Αντιθέτως ζητάει πίσω τον κανονικό του θρόνο στην κανονική εκκλησία.
Γι' αυτό ΔΕΝ μπορώ να τον μνημονεύσω.
Να είσαι καλά.
ΥΣ
Για το καλό της Εκκλησίας γράφω μερικές φορές επιθετικά και όχι για κάτι άλλο, επειδή όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος...
+I.Γ.Ζ.
Στην σελίδα μου Μαρτυρική Εκκλησία, για δες ποιον έχω φωτογραφία δεξιά.
Προς +Ι.Γ.Ζ.
Γράψαατε
ΕΡΩΤΗΣΗ
Μπορεί στον ίδιο γεωγραφικό χώρο να υπάρχουν δυο Εκκλησίες με διαφορά δόγματος 100% - οικουμενισμός;
Εαν όχι τότε η μία εκκλησία πως είναι δυνατόν να έχει έγκυρα μυστήρια;
Ποιος αποστολικός κανόνας γράφει για έγκυρα μυστήρια εκτός Εκκλησίας;
Πρός προβληματισμόν
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν είναι ο Οικουμενισμός. Τυπικά τουλάχιστον, δεν έχει αλλοιώσει το δόγμα της.
Το αν ο Πατριάρχης ή συγκεκριμένοι μητροπολίτες κάνουν συμπροσευχές με αιρετικούς, αυτό μπορεί μεν να μολύνει αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι η επίσημη θέση της εκκλησίας.
Στην παραπομπή του κ.Παναγιώτη Μακρή, διαβάσαμε ότι μέχρι συνοδικώς να χαρακτηριστούν αιρετικοί, τα μυστήρια τους θεωρούνταν δεκτά.
http://antiairetikos.blogspot.gr/2016/03/blog-post_13.html
ΥΓ. Σας αντιστρέφουμε το ερώτημα.
Ποιοι έχουν τελικά έγκυρα μυστήρια;
Οι ΓΟΧ ή κάποια από τις ομάδες του πατρίου ημερολογίου,
η εκκλησία της Ελλάδος
οι αποτειχισμένοι εκ της εκκλησίας της Ελλάδος
ή οι αποτειχισμένοι εκ του πατρίου;
Όλοι αυτοί συνυπάρχουν στην Ελλάδα.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
α) διαταραξε τον Εορτολογικο κύκλο και τις εορτές π.χ. η νηστεια των Αγιων Αποστολων στους νεοημερολογιτες μίκρυνε και καποιες φορες δεν υφισταται καθολου, κατι που ειναι απαραδεκτο. Ευαγγελια πριν μπουμε στη Σαρακοστη λεγονται 2 φορες, για να περιμενουνε την σωστη έναρξη της Μεγάλης Σαρακοστης, καθοτι προς το παρον δεν μπορεσαν να απαξιωσουνε και το θαυμα του Αγιου Φωτος και μόλις τελειωνει η Σαρακοστη πηδανε 2 Ευαγγελια...σιγα μορε δε χαλασε ο κοσμος...όμως η αληθεια ειναι ότι οι εισαγαγοντες την καινοτομια εγιναν χρονολατρες κι οχι οσοι παρεμειναν στην παραδοση
β) διασπασθηκε η ενοτητα των Χριστιανων, αφου επροκειτο για μονομερη ενεργεια της εν Ελλαδι, σε συνεργασια με Μασωνο "Πατριάρχη" Κων/λεως κι οι αλλες Εκκλησιες αρνηθηκαν να συμμετασχουν σε Πανορθοδοξη. Το ότι με την παροδο των ετων ουσιαστικα το αποδεχτηκαν, δεν μας λεει τιποτα, γιατι με την παροδο των ετων ανταμωνουνε και στον Οικουμενισμο. Αλλωστε σε ολες αυτες τις Χωρες, εκτος απο την ¨"Κρατουσα", υπάρχει κι η αποτειχισμενη, γνησια Εκκλησια. Και δεν μιλάμε για δευτερη Εκκλησια, είναι το υγιες κομματι της Μιας Ορθοδοξης Εκκλησιας και το αλλο ή τα άλλα κομματια, αναλογα τη σταση τους, ή απομακρυνονται όλο και περισσοτερο πεφτοντας στη αιρεση ή επανερχονται ,όσοι απο αυτους τουλάχιστον επανερχονται
γ) στρωθηκε το «χαλι» για την ενωση με αιρετικους, όπως προεβλεπε η αιρετικη εγκυκλιος του 1920
ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
«Αν δε ημείς ωνομάσαμεν τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών σχισματικόν και την Εκκλησίαν της Ελλάδος σχισματικήν, την λέξιν “σχίσμα” μετεχειρίσθημεν ουχί υπό την έννοιαν υφ᾿ ήν μεταχειρίζεται ταύτην η Εκκλησία ίνα σημάνη την απόσχισιν εκ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και την συνεπεία ταύτης αποξένωσιν της Χάριτος του Χριστού και των μυστηρίων, αλλ᾿ υπό την έννοιαν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών διά της εορτολογικής καινοτομίας απέσχισεν εαυτόν και την ακολουθούσαν αυτώ Ιεραρχίαν των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών εις τον εορτασμόν των εορτών και την τήρησιν των νηστειών ...
Ο Μακαριώτατος και οι ακολουθούντες αυτώ αρχιερείς... Κατέστησαν δυνάμει μόνον ουχί δε και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος, ως διατελούντες υπό τας αράς και τα αναθέματα άτινα εξετόξευσαν οι θείοι Πατέρες των 7 Οικ. Συνόδων εναντίον των αθετούντων τάς παραδόσεις...
....θα καταστώσιν (δε) και ενεργεία έκπτωτοι της θείας Χάριτος και αλλότριοι του ορθοδόξου πνεύματος των μυστηρίων, όταν ούτοι κηρυχθώσι τοιούτοι και ενεργεία σχισματικοί υπό πανορθοδόξου Συνόδου, μόνης δικαιουμένης προς τούτο κατά τα θέσμια της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας».
Σταύρος
ΜΗΝΥΜΑ 1ο
Θα διαφωνησω με το τελευταιο σχολιο του Παιδαγωγου και με τον κ. Μακρη, στο link που υπαρχει παραπομπη
Ο κ. Μακρής , αν δεν κανω λαθος, πρέπει να είναι ο Θεολόγος που αποτειχίστηκε από Νεοημερολογιτη "Επίσκοπο" Βυρωνα κι ταυτοχρονα έχει γραψει κι αυτό το παρακατω αρθρο με ενδιαφεροντα σχολια.
http://entoytwnika1.blogspot.gr/2015/08/blog-post_26.html
Καταρχήν θα συμφωνησω με τον κ. Μακρη ότι "το συγκεκριμένο ζήτημα είναι αρκετά δύσκολο και οι απόψεις διφορούμενες". Και καθώς "είναι ανοικτός προς οποιαδήποτε κριτική μπορεί να γίνει προς το συγκεκριμένο κείμενο, προκειμένου να διορθώσει λανθασμένες αντιλήψεις και πιστεύω τα οποία μπορεί να έχει.", του παραθέτω τα παρακάτω :
Στο link του παροντος αρθρου, κανει καποιους λογικους ακροβατισμους, που έρχονται σ΄αντιθεση με άλλα δικά του κείμενα στο αρθρο, ενώ αναφερει και καποιες ανακριβειες, όπως:
"Συνεπώς, η ονομασία του εν δυνάμει αιρετικού, αντιστοιχεί σε όλους τους Ορθοδόξους πιστούς από τη στιγμή που μπορούν να πέσουν σε αίρεση. Ομοίως, και η ονομασία του σχισματικού. Τη στιγμή που έχουμε όλοι τη δυνατότητα να κάνουμε σχίσμα είμαστε όλοι μας εν δυνάμει σχισματικοί. Ακριβώς έτσι, είμαστε εν δυνάμει και οτιδήποτε άλλο (πόρνοι, μοιχοί, κλέπτες) από τη στιγμή που δεν μας στερείτε η δυνατότητα να είμαστε"
Καταρχήν το "εν δυναμει" που είναι η επισημη Εκκλησιολογια του Ομολογητου πρωην Φλωρινης, αναφερεται σε εν δυναμει σχισματικους, εκεινη τη εποχη, όχι σε αιρετικους
Επίσης, αναφερεται σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ κατάσταση, την εισαγωγή καινοτομιας στο Εορτολογιο, η οποία θα αναφερω στο τελος τι αποτελεσματα ειχε και για την οποία΄:
Α) Ως Ποιμενας έχει το χρεος να ενημερωσει το Ποιμνιο για τηνν κατασταση, ώστε εκεινο, ως στρατευομενο Ποιμνιο κι ΥΠΕΥΘΥΝΟ των πραξεων του, να αναλαβει δραση, αλλα και τις ευθυνες του
Β) Ενημερωνει τους Καινοτομους Επισκόπους ότι είναι Σχισματικοι , θετοντας τους προ των ευθυνων τους.
Γ) Ο όρος "εν ενεργεια" καταγραφεται και στο αποσπασμα του Αγ. Νικοδήμου από το Ιερό Πηδάλιο, στο link του αρθρογραφου και πιο συγκεκριμενα στην παραγραφο
«Κατά των Μ. Φώτιο: «Πριν της καθαιρέσεως του, κανείς δεν έχει καθαιρεθεί[3]». Λαμβάνοντας υπ’ όψιν αυτόν τον ισχυρισμό του Αγίου Φωτίου, εξετάζουμε εν συνεχεία την υποσημείωση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου,…….. Όμως, αν η σύνοδος δεν ενεργήση εμπράκτως την καθαίρεσην των ιερέων, ή τον αφορισμόν, ή αναθεματισμόν των λαϊκών, οι ιερείς αυτοί και οι λαϊκή, ούτε καθηρημένοι είναι ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ούτε αφορισμένοι, ούτε αναθεματισμένοι……..»
Γ) το εν δυναμει ή εν ενεργεια, έχει να κανει με την εγκυροτητα των Μυστηριων των καταγγελθοντων ως Σχισματικων ή Αιρετικών, όχι με την ιδιοτητα των Επισκοπων που εισαγαγουνε το Σχισμα ή την αιρεση, καθοτι εκει δεν υπαρχει εν δυναμει, αλλά είναι ξεκαθαρα Σχισματικοι ή Αιρετικοι, απλά μέχρι Συνοδικης διαγνωσεως μπορουν να μεταδιδουνε Μυστηρια προς χάριν των Πιστων, καθοτι υπαρχουνε κι αρκετοι ανενημερωτοι Πιστοι κι ο Κύριος έτσι προφυλάσσει το Ποιμνιο Του.
Αυτά ακριβως αναφερει και στο link o κ. Μακρής και μιλάει για διπλή σχέση προς Θεό και προς ανθρώπους, των πεσοντων. Γιατί λοιπόν μπερδευεται με τους όρους που χρησιμοποίσαν οι ΓΟΧ ;
Σταύρος
ΜΗΝΥΜΑ 2ο
Στη παρουσα όμως περιπτωση τιθενται σοβαρα ερωτηματικα ως προς την εγκυροτητα των Μυστηριων των Νεοημερολογιτων στις μερες μας (που θα αναφερω παρακατω και θα απαντησω και στο Σχολιο του Παιδαγωγου), καθοτι το ημερολογιο ητανε πταισμα μπροστα στα τερατα και σημεια που ακολουθησαν, αν και το ημερολογιο ητανε η βαση, σύμφωνα και με εγκυκλιο 1920 και γι΄αυτό εχουνε και τα δικια τους οσοι από τους ΓΟΧ προσχωρησαν στην ακραια θεση περι ακυρων Μυστηριων, καθοτι βρισκουντουσαν παραλληλα και εν βρασμω ψυχης. Καθως υπεστησαν ξυρισματα, φυλακισεις, δολοφονιες από εντεταλμενα αστυνομικά όργανα, πραιτωριανους της εποχης, μεχρι στο σημειο να μπαινουνε εν ωρα Θειας Λειτουργιας και να τους ποδοπατάνε την Θεια Λειτουργια,("Ιερωμενοι" του νεου ημερολογιου σ΄αυτή τη περιπτωση, όχι αστυνομικοί). Και παραλληλα, υπήρχε και το αναθεμα της Πανορθοδοξης Συνόδου του 1583, όπου αναφέρει και για το «νεοεφεύρετον Πασχάλιον και νεον ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ των αθεων αστρονομων του Παπα», όχι μονο δηλαδη το Πασχαλιον, όπως καποιοι ψευδως διαδιδουνε. Όπως και τα αναθέματα και άλλων Πανορθόδοξων Συνοδων για τους εισαγαγοντες καινοτομιαν. Ο Ίερός Νικόδημος (όπως τον αποκαλούσανε ακόμα εν ζωή), μας λέει όμως για τα αναθεματα, όπως και τις καθαιρεσεις-αφορισμους, ότι πρεπει να επιβληθουνε από άλλους :
«Πρέπει να ηξεύρομεν, ότι τα επιτίμια όπου διορίζουν οι Κανόνες, ηγούν το καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω, και το ανάθεμα έστω, αυτά κατά την γραμματική τέχνην είναι γ’ προσώπου προστακτικού, μη παρόντος. Εις το οποίον δια να μεταδοθεί η προσταγή αυτή, εξ ανάγκης χρειάζεται να είναι β πρόσωπον παρόν.»
Γι΄αυτό και ητανε συνετη η σταση του Ομολογητου Πρωην Φλωρινης, τόσο στην αποτειχιση, όσο και στο εν δυναμει (την παραθετω παρακατω) και μετα από πολλους παλινδρομισμους (που υπέστη κι ο ίδιος ο πρώην Φλωρίνης, καθώς αντιμετώπισε απιστευτους πειρασμους και πολεμικη έσωθεν και εξωθεν), οι ΓΟΧ την αποδεχονται, με την Αγιοποίηση του πρωην Φλωρίνης, ο οποίος υπεστη 2 εξοριες και στερηση μισθου-συνταξεως, ενώ κατά την εκταφή του όλος ο τόπος ευωδίασε, όπως μαρτυρουν κι όλοι οι τεχνιτες που παρευρισκοντο για οικοδομικες εργασιες στην Μονη κι οι οποίοι δεν ητανε ολοι τους ΓΟΧ. Επιπλέον, την αποδεχονται και με την προσφατη ένωση με Κυπριανιτες, οι οποιοι είχανε την συνετη σταση του πρωην Φλωρινης
Σταύρος
ΜΗΝΥΜΑ 3ο
ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ
Για να επανελθω λοιπον, τα σοβαρα ερωτηματικα έχουνε να κανουνε με :
1) Στις μερες μας δεν υπαρχει ουτε ενας "Ορθοδοξος" Επισκοπος στους Νεοημερολογιτες, κι αν εχει καποιος αντιρρρηση, ας γνωριζει ότι κι οι δηθεν αντιδρωντες, εκτος του ότι κοινωνουν με τους ακοινωνητους, τρεχουνε να συλλειτουργησουνε μαζι τους, τους εγκωμιαζουνε, τους βραβευουνε και τελος τους αθωωνουνε στα Εκκλησιαστικα δικαστηρια (βλεπε Σεραφειμ στον Μεσσηνιας)
2) Δεν μιλαμε λοιπον για πτωση καποιων Επισκοπων στην αιρεση, οποτε προ Συνοδικης καταδικης τους θα ητανε εγκυρα τα Μυστηρια τους. Εδώ μιλάμε για πτωση του Συνολου της Κρατουσας "Εκκλησίας"
3) Σαφεστατα απαντωντας και στον Παιδαγωγο),ειναι η επισημη θεση της Κρατουσας ο Οικουμενισμός, όχι μονο απο την αποδοχη της ψευτοσυνοδου, αλλα εδω και πολλά χρονια, από την συμμετοχη στο Π.Σ.Ε. , από την μη αποτειχιση απο αιρετικο Αθηναγορα, απο μη καταδικη παναιρετικης Εγκυκλιου 1920, η οποία εφαρμοζεται ολο και περισσοτερο. Τωρα αν θελετε να σας λενε οτι εμεις ειμαστε Ορθοδοξοι, αλλα κατα τα αλλα κανουνε ολα τα υπολοιπα, τί να πω...κι οι Μασωνοι λενε οτι δεν ακολουθουνε καποια θρησκεια, αλλα απο πισω οι Μεγαλοβαθμοι κανουνε Σατανολατρειες και υμνουν το Σατανα….μην ακολουθειτε την δικανικη οδο, κι αυτή μαλιστα του συνηγορου υπερασπισεως κατηγορουμενου με βαρυτατες κατηγοριες κι αποδεικτικά στοιχεια. Κι αυτος ακομα και στην περιπτωση της δικανικοτητας θα κρινετω ενοχος, με τοσα στοιχεια
4) Καθως λοιπον δεν έχουμε να κανουμε με πτωση καποιων Επισκοπων, αλλα του Συνολου της Κρατουσας, δεν έχουμε να κανουμε με περιπτωση μεμονομενων ατομων, που πρεπει να επιληφθεί Σύνοδος για να αποδωσει αναθεματα, καθαιρεσεις, αφορισμους, αλλά περίπτωση ομαδας αιρετικων και μαλιστα κεκριμμενων, καθοτι οι αιρεσεις που ακολουθουνε είναι διαγνωσμενες και καταδικασμενες. Δεν ειμαστε στην περιπτωση των μη κεκριμενων, οποτε τα Μυστηρια τους θα ητανε εγκυρα
5) Ενισχυτικό των ανωτέρω είναι κι η επιπλέον καταδίκη της συνολικής αιρέσεως του Οικουμενισμού, από τη Συνοδο των Ρώσων της Διασποράς, με τον Επίσκοπο Κωνσταντίνο που είχε υπογράψει το Ανάθεμα κατά του Οικουμενισμού το 1983, να εκταφιάζεται με άφθαρτα λείψανα, όπως επίσης κι ο Πρόεδρος της Συνόδου, Επίσκοπος Φιλάρετος εκταφιάζεται μετά από 13 χρόνια με άφθαρτα λείψανα, όπως φαινεται στο παρακατω link
http://neataksi.blogspot.gr/2014/12/blog-post_6.html
Επίσης, τὸ 1969, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῶν Ρώσων τῆς Διασπορᾶς ἐπὶ τοῦ νέου Προέδρου της, Μητροπολίτου Νέας Ὑόρκης Ἁγίου Φιλαρέτου τοῦ Θαυματουργοῦ ἐξέτασε, ἀνεγνώρησε καὶ ἐπεσφράγησε τὰς χειροτονίας τῆς Ἀκακιακῆς Παρατάξεως των ΓΟΧ (γιατί ακουμε κι εδώ ψευδη καιι συκοφαντιες....)
Το αναφέρω ως ενισχυτικό γιατί από μονη της μια τετοια απόφαση δεν θα μπορουσε να εχει κυρος, καθως απαιτειτο τουλαχιστον Πανορθοδοξη Συνοδος για τετοια αποφαση. Το προβλημα με τα Μυστηρια των Νεοημερολογιτων στις μερες μας απορρεει από το γεγονος ότι αποτελουνε ΟΜΑΔΑ που ακολουθει κεκριμμενες αιρεσεις και συνεπακολουθα, τα «Μυστηρια» της στις μερες μας είναι ακυρα, σύμφωνα με τον ΜΣΤ’ Αποστολικο Κανονα περι "Mυστηριων" κεκριμμενων ομαδων αιρετικων
Σταύρος
Τελειωνοντας, και πριν παραθεσω παρακατω τα αποτελεσματα της ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ και εν συντομια την ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ του Ομολογητου και Αγιου ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, θα αναφερω την ερμηνείαν του ΙΕ΄Κανων της Πρωτοδευτερας Συνοδου, υπό του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, (Ιερόν Πηδάλιον Σ.358), η οποια καθιστα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ την αποτειχιση κι όχι προαιρετικη (αν λαβουμε το Πνευμα του Νομου….) , όπως τινες διατεινονται εδώ και δεκαετιες και καποιοι ακομα τους εχουνε ως Φωστηρες και καπως ετσι φτασαμε εδώ….
Όταν ο Ιερος Νικοδημος (που στην περιπτωση μεμονομενων ατομων Ιερωμενων, κρατει την ορθη σταση περι συνεχισεως ύπαρξης εγκυροτητας Μυστηριων από αυτους, πριν την καταδικης τους από Συνοδο), στη συγκεκριμενη περιπτωση ΕΠΑΙΝΕΙ τους αποτειχισθεντες, ως "σχισμάτων και μερισμών την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι", τοτε καταλαβαινουμε το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ του κανονα
" "Οι γαρ, ΔΙ' ΑΙΡΕΣΙΝ ΤΙΝΑ παρά των Αγίων Συνόδων, ή Πατέρων κατεγνωσμένην,
της προς τον πρόεδρον κοινωνίας εαυτούς διαστέλλοντες, εκείνου δηλονότι την αίρεσιν δημοσία κηρύττοντος, και γυμνή τη κεφαλή επ' Εκκλησίας διδάσκοντος, ου μόνον τη κανονική επιτιμήσει ουχ υπόκεινται, προ συνοδικής διαγνώσεως εαυτούς της προς τον καλούμενον Επίσκοπον κοινωνίας αποτειχίζοντες, αλλά και της πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται. Ου γαρ Επισκόπων, αλλά ψευδεπισκόπων και ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, και ου σχίσματι την ένωσιν της Εκκλησίας κατέτεμον,
αλλά σχισμάτων και μερισμών την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι".
(Ιερόν Πηδάλιον Σ.358).
Σταύρος
Μερικές διευκρινήσεις χωρίς να θέλουμε να αναμιχθούμε στις κατ'εξοχήν θεολογικές συζητήσεις:
1) πχ ο μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας, ούτε προσκάλεσε τον Οικουμενικό πατριάρχη (είναι νομίζουμε η μοναδική μητρόπολη της Β.Ελλάδος στην οποία δεν έχει πάει) ούτε συνηθίζει να συμμετέχει σε δεσποτικά συλλείτουργα όπως κάνουν όλοι οι υπόλοιποι.
2) Για την αποτείχση από τον πατριάρχη Αθηναγόρα:
Αν δεν κάνουμε λάθος 3 μητροπολίτες τότε (και το Άγιο Όρος) διέκοψαν το μνημόσυνο στον πατριάρχη.
Ανάμεσα τους ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης ο οποίος εξέδιδε και μαχητικές ΣΠΙΘΕΣ τότε.
Προς Παιδαγωγό
1) Ο Κονιτσης θα πρεπει να βγει
- να καταδικασει τον Οικουμενισμο
- την ψευτοσυνοδο
- κι αν δεν εισακουστεί να κανει αποτειχιση, καθως δεν μπορει να κοινωνει με ακοινωνητους, που κατέληξαν στις μερες μας ξεκάθαρα αιρετικοι (κι αναφέρομαι στη λοιπη νεοημερολογιτικη Ιεραρχια)
Επισης, δεν γνωριζω τι σταση κρατησε όταν απεσταλμένος της Κρατούσας στους "διαλογους" ητανε ο Μεσσηνίας, ο οποιος αλλωστε εγκωμιάζεται από τον Πειραιως ( εξ΄ου κι η επισημη θεση της Κρατούσας είναι ο Οικουμενισμος). Δεν ξερω τι σταση κρατησε στο Εκκλησιαστικο δικαστηριο του Μεσσηνίας (που αθωωθηκε από τον Πειραιως) και ποσα αλλα ζητήματα....Πόντιοι Πιλατοι δεν μπορουν να χαρακτηριστουν καν ως Χριστιανοι, όχι ως Επισκοποι. Κι επειδή πραγματικα δεν γνωριζω, παρακαλω ενημερώστε με, καθως τα τραγελαφικα του Πειραιως, Καλαβρυτων και Γορτυνος εχουνε μονοπωλησει την επικαιροτητα, αν και δε νομιζω να εκανε καποια ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αντιδραση ο Κονιτσης, θα ειχε ακουστει
Του ευχομαι πραγματικα, εστω αυτή τη υστατη στιγμη, να δειξει πρωτα από όλα ταυτοτητα Χριστιανου και μετα Επισκοπου, για την ψυχη του και για τα "βαρη" που κουβαλάει
Τα υπολοιπα είναι αλλα λογια να αγαπιομαστε, όταν η παναιρεση κυριαρχει..
2) Αναφέρομαι στις μερες μας, λεγοντας ότι δεν υπαρχει ουτε ενας Επισκοπος. Δεν θα παρω το βαρος να μιλησω για παλιότερες δεκαετιες. Ο πρωην Φλωρινης Αυγουστίνος Καντιώτης εκανε πραγματι αγωνα, αλλα δεν ξερω πως δεν αναλογιστηκε ότι ητανε υπόλογος, ενώπιον μελλοντικης Συνοδου, των βαριων αναθεματων των Οικουμενικών Συνοδων και της Πανορθοδοξου του 1583, για το νέο ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ. Κατεκρινε την νεοημερολιτικη καινοτομια, μιλαγε για επιστροφη, αλλα επρεπε να το πραξει κι ο ιδιος κι όχι να περιμενει τους βολεμένους και "μιλημενους"....Ο Θεος να τον αναπαυσει για τον αγωνα του.
Το Άγιο Όρος πολύ παροδικά διέκοψε το μνημοσυνο του Αθηναγορα, μόνο η Ι.Μ.Εσφιγμενου κι άλλοι Ζηλωτες Πατέρες (στο συνολο οι 300 του Λεωνιδα) συνεχισαν ως σημερον, κι από πολλους χαρακτηριζονται ως ακραιοι και δυσφημιστικα ζηλωτες (δεν γνωριζουν την ονομασια του ορου, "ζηλωσον ουν και μετανοησον"..), ότι δυσφημιζουν την Ορθοδοξια κ.α. Αν υπήρχανε κι άλλοι τέτοιοι, σημερα δεν θα είμασταν εδώ...
Σταύρος
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.