Ο πατήρ Νικόλαος Μανώλης δήλωσε τα εξής:
"Πίκρα και αγανάκτηση αισθάνομαι από όσα είδα και άκουσα σε βίντεο, από δύο σεβάσμιους κατά τα άλλα ιεράρχες της Νοτίου Ελλάδος (οι σεβασμιώτατοι Κορίνθου κ. Διονύσιος και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας), περί των θεμάτων της ψευδοσυνόδου της Κρήτης, της εκτάκτου Ιεραρχίας του Νοεμβρίου 2016, της διακοπής του μνημοσύνου του επισκόπου ή αλλιώς της αποτειχίσεως, της ομολογίας Πίστεως, περί του ελέγχου των επισκόπων εκ μέρους κληρικών και λαϊκών, κτλ.
Ακούστηκαν ανυπόφορες θέσεις και εκφράσεις όπως αυτές:
"Αϊ στο καλό από εκεί με τα δογματικά και τον πάπα, ξεχάσαμε τη σωτηρία το "Κύριε ελέησον", δηλαδή τα πνευματικά μας".
"Εμείς (οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος) τι να πούμε; Ότι δεν τους φώτισε (τους προκαθημένους στην Σύνοδο της Κρήτης) το Άγιο Πνεύμα; Ότι έλεγαν αρλούμπες;"
"Εγώ (ο επίσκοπος) εκφράζω την εκκλησία".
"Μόδα οι ομολογίες Πίστεως".
Θα τους απαντήσω, με ελέγχει η ιερατική μου συνείδηση. Θα απαντήσω με θεολογικό και πατερικό τρόπο σε όσα ανακριβή, αθεολόγητα και ανιεκκλησιαστικά διατύπωσαν οι δύο μητροπολίτες.
Δεν μπορούν οι επίσκοποί μας να καθησυχάζουν το λαό εν καιρώ οικουμενιστικής προπαγάνδας και πολεμικής εναντίον της Πίστης μας και κανείς να μην αντιδρά.
Δεν ανέχομαι να προσβάλλεται η πατερική μας Παράδοση με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο από Ορθοδόξους Ιεράρχες.
Δεν ανέχομαι να προσβάλλεται η πατερική μας Παράδοση με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο από Ορθοδόξους Ιεράρχες.
Δημόσια τοποθετήθηκαν, δημόσια θα λάβουν και την αρμόζουσα απάντηση".
(...)
Παρακολουθείστε το βίντεο που ακολουθεί, ειδικά από το 1:24:00 και μετά.
Σχόλιο:
Για τον αρχιεπίσκοπο και κάποιους δεσποτάδες που ποτέ δεν είχαμε ακούσει την φωνούλα τους, στους οποίους ταιριάζει απόλυτα "οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός" (Αποκ. 3,15), ΔΕΝ θα σχολιάσουμε. Αντιλαμβανόμαστε τώρα γιατί "ξύπνησαν" αυτοί που τόσες δεκαετίες παρίσταναν τους δεσποτάδες.
Αντιλαμβανόμαστε επίσης γιατί παρίσταναν για 1-2 μήνες ότι τάχα διαμαρτυρόταν για τα θρησκευτικά: για να ασχολείται ο κόσμος με αυτό το θέμα, να ασχοληθούν μόνον με αυτό στην Σύνοδο (της Ιεραρχίας) του Οκτωβρίου, να στραφεί η οργή του πιστού λαού στην αριστερή κυβέρνηση και να αποφύγουν το επίμαχο θέμα της ψευδοσυνόδου της Κρήτης.
Στο τέλος του βίντεο αναγγέλλεται η ομιλία του μητροπολίτη Πειραιώς για "τα Θρησκευτικά"!
Κουτοί δεν είμαστε "Άγιε" Πειραιώς.
Όσο για τον μητροπολίτη Γόρτυνος, υπάρξει μια σοφή παροιμία, την οποία έχουμε δει πολλές φορές να επαληθεύεται :
"ΑΠΑΞ ΠΡΟΔΟΤΗΣ, ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΔΟΤΗΣ".
Και μετά αυτοί οι δεσποτάδες μας ζητάνε να τους έχουμε εμπιστοσύνη!
Για όσους δεν γνωρίζετε για την κολοτούμπα του μητροπολίτη Γόρτυνος, διαβάστε εδώ.
Ἀπάντηση στὸν Δεσπότη Κορίνθου κ. Διονύσιο
Ἀγαπητέ ἐν Χριστώ Δέσποτα κ. Διονύσιε,
σᾶς στέλνω μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴν ἀπάντηση μου στὰ σχόλια ποὺ κάνατε στὴν συνάντηση ποὺ πρὶν λίγες μέρες διοργανώσατε μὲ τὸν Γόρτυνος κ. Ἱερεμία, γιατὶ λόγω τῶν φωνῶν σας δὲν ἦταν δυνατὸ ἐκεῖ νὰ γίνει ἀντίλογος, πόσῳ μᾶλλον διάλογος. Ἀλλὰ σᾶς καταλαβαίνω· ἄνθρωπος εἶστε καὶ ἐσεῖς καὶ πρέπει νὰ ξεθυμάνετε. Μιᾶς ὅμως καὶ ἡ Κόρινθος εἶναι ἡ γῆ ποὺ φιλοξένησε τοὺς παποῦδες μου, ὅταν διώχθηκαν ἀπὸ τὴν Μικρὰ Ἀσία (ξέρουμε ἀπὸ διωγμοὺς ἐμεῖς οἱ Μικρασιᾶτες) μὲ μόνη περιουσία μία εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου (ἔτσι τιμοῦσαν παλιὰ τοὺς Ἁγίους, καλύτερα νὰ πεινάσουν παρὰ νὰ τοὺς ἀφήσουν), ἐπιτρέψτε μου νὰ σχολιάσω μερικὰ σημεῖα τῆς ὁμιλίας σας, ἡ ὁποία καθὼς δημοσιεύθηκε, ὀφείλει καὶ δημοσίως νὰ σχολιαστεῖ.
Λέτε, ὅτι χωρὶς μνημόνευση Ἐπισκόπου δὲν ἀνήκει κάποιος στὴν Ἐκκλησία. Παραβλέψατε ὅμως νὰ τονίσετε, ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος πρέπει νὰ ὀρθοτομεῖ «μνήσθητι Κύριε τοῦ Ἐπισκόπου ἡμῶν... τοῦ ὀρθοτομοῦντος τὴν Σὴν Ἀληθείαν». Κατὰ τὸν Μέγα Ἀθανάσιο, ὅταν δὲν ὀρθοτομεῖ ὁ Ἐπίσκοπος δὲν πρέπει νὰ μνημονεύεται. Γιὰ σᾶς λοιπὸν, ὅσοι Ἅγιοι σταμάτησαν τὴν μνημόνευση τοῦ Ἐπισκόπου τους ἦταν ἐκτὸς Εκκλησίας. Συμφωνήσατε μάλιστα μὲ τὸν Γόρτυνος, ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος θὰ ἐπιτρέπει πότε, θὰ ὁμολογεῖ ὁ πιστὸς καὶ πότε ὄχι. Γιὰ σᾶς λοιπόν, ὁ Εὐσέβιος, ὁ μετέπειτα Ἐπίσκοπος Δορυλαίου, ὅταν ἀντέδρασε σὰν λαϊκὸς ἐνάντια στὰ αἱρετικὰ καὶ βλάσφημα λόγια τοῦ Νεστορίου, χωρὶς νὰ πάρει πρῶτα εὐλογία ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπό του, ἔπραξε λάθος. Ὅπως καὶ λάθος ἔπραξαν οἱ σύγχρονοί του, ποὺ ὡς ἀναγνώριση τῆς ὁμολογίας του τὸν χειροτόνησαν Ἐπίσκοπο. Κρίμα ποὺ δὲν εἴσασταν ἐσεῖς ἐκεῖ, νὰ τοὺς δείξετε, πῶς θὰ ἔπρεπε νὰ πράξουν.
Μιλᾶτε γιὰ μία πρακτικὴ ποὺ ἐφαρμόζεται ἀπὸ τοὺς πιστοὺς καὶ ποὺ ἐσεῖς τὴν καταδικάζετε. Μὰ αὐτὴ εἶναι ἡ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας. δὲν τὴν ἐφεῦραν οἱ πιστοί, ἁπλῶς τὴν ἐφαρμόζουν, σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν δεσποσύνη σας ποὺ τολμᾶ νὰ τὴν καταδικάζει! Στὴν πρώτη Ἀποστολικὴ Σύνοδο, λοιπόν, τὴν ὁποίαν ἐσεῖς ἐλλιπῶς ἀναφέρετε, οἱ πιστοὶ ἄσκησαν ἔντονο ἔλεγχο στον Πέτρο. Αὐτὸς ὅμως δὲν μίλησε γιὰ πρακτικές, ἀλλὰ τοὺς μίλησε καὶ ἀφοῦ τοὺς ἔπεισε, αὐτοί, γράφει ὁ ἀπ. Λουκάς, ἡσύχασαν. Μιλῆστε καὶ ἐσεῖς ὅπως ὁ Πέτρος, μιλῆστε ἁγιοπατερικὰ καὶ ὄχι δεσποτοκρατικὰ καταδικάστε τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ -ὅπως ἔκαναν οἱ Ἅγιοι πάντες γιὰ τὶς αἱρέσεις- καὶ θὰ ἡσυχάσει τὸ ποίμνιο.
Χρησιμοποιεῖτε τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο γιὰ νὰ στηρίξετε τὶς θέσεις σας. Μὰ ὁ Χρυσόστομος δὲν σιώπησε ποτέ, ὅπως σιωπᾶτε ἐσεῖς, οὔτε συμβιβάστηκεκατὰ τῶν βλασφήμων καὶ τῶν αἱρετικῶν, ὅπως συμβιβάζεσθε ἐσεῖς. Καὶ -σὲ ἀντίθεση μὲ τὰ δικά σας λόγια- εἶπε, ὅτι «Κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενός ἄγεσθαι ἢ ὑπὸ κακοῦ ἄγεσθαι».
Μετὰ λέτε: «Ἔχετε δεῖ πρόβατα νὰ λένε στὸν ποιμένα δὲν θέλουμε νὰ μᾶς πᾶτε ἐκεῖ». Ναί, ἔχουμε δεῖ, χιλιάδες πρόβατα νὰ ἐφαρμόζουν τὸν λόγο τοῦ Κυρίου, ὅπως τὸν διατυπώνει στο κατὰ Ἰω. Εὐαγγέλιο: «ὁ δὲ εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας ποιμήν ἐστι τῶν προβάτων. τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει, καὶ τὰ πρόβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει, καὶ τὰ ἴδια πρόβατα καλεῖ κατ' ὄνομα καὶ ἐξάγει αὐτά. καὶ ὅταν τὰ ἴδια πρόβατα ἐκβάλῃ, ἔμπροσθεν αὐτῶν πορεύεται, καὶ τὰ πρόβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ, ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ· ἀλλοτρίῳ δὲ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνήν». Καὶ ἔχουμε δεῖ ἑκατοντάδες πρόβατα (ὅπως τὴν δεσποσύνη σας -ἀφοῦ ἀπέναντι στὸν Κύριο εἶστε κι ἐσεῖς ἕνα πρόβατο- «νὰ λένε στὸν ποιμένα δὲν θέλουμε νὰ μᾶς πᾶτε ἐκεῖ» (Καὶ ξέρετε τέτοια προβατα καταλήγουν νὰ γίνονται λύκοι!). Θὰ ἔπρεπε νὰ χαίρεσθε, ποὺ τὰ πρόβατα ἀκολουθοῦνΘὰ ἔπρεπε νὰ χαίρεσθε, ποὺ τὰ πρόβατα ἀκολουθοῦν τὸν μοναδικὸ πραγματικὸ ποιμένα τῆς Ἐκκλησίας, τὸν Χριστό. Ὅλοι οἱ ἄλλοι εἴμαστε τέκνα Του, καθένας ἐφ’ ᾧ ἐτάχθη.
Εἴπατε· ὅταν ἀποφασίζει ἡ Ἐκκλησία, τὸ ποίμνιο ἀκολουθεῖ. Σωστό, ἀλλὰ ποιά Ἐκκλησία; Γιατὶ καὶ ἐπὶ Ἀρείου, ἀποφάσισε ἡ Ἐκκλησία, καὶ ἐπὶ Νεστορίου, καὶ ἐπὶ Βέκκου, καὶ ἐπὶ Εἰκονομαχίας κλπ. Συνοδικὰ μάλιστα! Δὲν ἔχετε διαβάσει τὸν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας γιὰ τὴν κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη, ὅταν ἀπεδείχθη ὅτι ὁ μὴ ἀκόμη καταδικασμένος Πατριάρχης Νεστόριος (ὅπως ἀκριβῶς ὁ Βαρθολομαῖος στὶς μέρες μας) ἦταν λύκος καὶ ψευδοποιμένας: «ὁ λαὸς τῆς Κωνσταντινούπολης δὲν πηγαίνει πιὰ στὶς ἐκκλησίες του ( τοῦ Νεστορίου), ἐκτὸς ἀπὸ λίγους ἀνόητους καὶ κόλακες...»! Καὶ συμβουλεύει: «μήτε μὴν ὡς διδασκάλῳ προσέχοντες (αὐτῷ), εἰ μένει λύκος ἀντὶ ποιμένος. Τοῖς δέ ... διὰ τὴν ὀρθὴν πίστιν κεχωρισμένοις ἢ καθαιρεθεῖσι παρ᾿ αὐτοῦ, κοινωνοῦμεν ἡμεῖς...»
Ὀνομάζετε τὴν ἀποτείχιση αἵρεση καὶ τοὺς ἀποτειχισμένους αἱρετικούς. Ὥστε αἱρετικοὶ ἦσαν οἱ χιλιάδες Ἁγιορεῖτες Πατέρες, ὅταν γιὰ πολὺ λιγότερες κακόδοξες ἐνέργειες τοῦ Ἀθαναγόρα ἀποτειχίστηκαν;Γιὰ σᾶς λοιπὸν εἶναι καὶ οἱ Πατέρες τῆς 8ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου αἱρετικοὶ καὶ ὁ Μέγας Φώτιος αἱρετικός, ἀφοῦ θέσπισαν στὸν 15ο Κανόνα: «Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην, τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες, ἐκείνου τὴν αἵρεσιν δηλονότι δημοσίᾳ κηρύττοντος καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ᾿ ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑποκείσονται, πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτοὺς τῆς πρὸς τὸν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλὰ καὶ τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γὰρ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι». Θὰ ὀνομάσετε τοὺς πάντες αἱρετικούς, γιὰ νὰ ὑποστηρίξετε τὴν θέση σας;
«Μᾶς ἔπρηξαν» λέτε μὲ τὴν Σύνοδο. Ὡραία ἔκφραση, ποιμαντική καὶ ὠφέλιμη. Σᾶς ἔπρηξε, ὁ ἅγ. Ἰουστῖνος Πόποβιτς, , ὁ ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς, , ὁ ἅγ. Παΐσιος ποὺ δὲν ἤθελαν τὴν Σύνοδο καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοι ποὺ προφήτευσαν καὶ καταδίκασαν τὸν Οἰκουμενισμό. Ὁπότε νὰ σταματήσουμε νὰ μιλᾶμε γιὰ τὴν ἀντιαιρετικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ νᾶ σᾶς φύγει τὸ πρήξιμο.
Εἴπατε ὅμως καὶ σωστὰ πράγματα. Εἴπατε, ὅτι Σύνοδος χωρὶς Ἅγιο Πνεῦμα δὲν εἶναι Σύνοδος. Τὸ Κολυμπάρι λοιπόν, κατὰ τὰ λεγόμενά σας, δὲν ἦταν Σύνοδος. Γιατὶ σὲ Σύνοδο μὲ μπράβους, συναυλίες, ἐδέσματα, μὲ ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας –καὶ μάλιστα αἱρετικούς–, παρατηρητές, μὲ κατάργηση τῆς ξεχωριστῆς ψήφου τοῦ κάθεἘπισκόπου δὲν ὑπάρχει Ἅγιο Πνεῦμα. Πήγατε, -μᾶς εἴπατε-, στὴν Ἱεραρχία, καὶ ἀποφασίσατε, ὅτι θὰ ἀποφασίσετε, ὅταν μελετήσετε τὰ κείμενα τῆς «Συνόδου». Μὰ καλά, τόσο καιρό, τί κάνετε; Ὅλη ἡ Δύση ξέρει τὰ κείμενα καὶ πανηγυρίζει γιὰ τὴν ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, οἱ λαϊκοὶ ξέρουν τὰ κείμενα, ἡ Ἐκκλησία συγκλονίζεται, καὶ ἐσεῖς ἀκόμα δὲν τὰ μελετήσατε; Μήπως τυρβάζετε περὶ πολλῶν, ἐνῶ ἑνός ἐστι χρεία;
Χαρακτηρίζετε τοὺς ὁμολογητὲς Πατέρες, ὑποτιμητικὰ «καλόγερους», ζηλωτές, λαοπλάνους, λέτε, ὅτι δὲν τοὺς γνωρίζετε. Καὶ ὅμως τοὺς γνωρίζετε. Ὅλη ἡ Ἑλλάδα τοὺς ξέρει. Γιατὶ αὐτοὶ ἄφησαν τὴν ἀσφάλεια τοῦ χώρου τους καὶ γυρίζουν τὴν Ἑλλάδα γιὰ νὰ ἀφυπνίσουν τὸ ποίμνιο. Καὶ ὁ μισθός τους: Ὕβρεις, διωγμοί, ἀπειλές, ἀπομόνωση. Ἐσεῖς θὰ τὸ κάνατε αὐτὸ γιὰ τὸ ποίμνιο σας; Τόσο πολὺ τιμᾶτε τὸν μοναχισμό; Δὲν γνωρίζετε, ὅτι χωρὶς τέτοιους Μοναχούς, δὲν θὰ ὑπῆρχε Ὀρθοδοξία; Δὲν γνωρίζετε, ὅτι τέτοια ἔλεγαν καὶ γιὰ τὸν ἅγ. Μάξιμο τὸν Ὁμολογητή, τὸν ἅγ. Θεόδωρο τὸν Στουδίτη, τὸν ἅγ. Νικόδημο τὸν Ἁγιορείτη καὶ τὸν Μακάριο τῆς Κορίνθου, τὸν Παπουλᾶκο, τὸν ἅγ. Γερμανὸ τῆς Ἀλάσκας καὶ τόσους ἄλλους; Ἐσεῖς εἴπατε δὲν μιλᾶτε. Αφῆστε ἄλλους νὰ μιλήσουν. Ἐκτὸς ἂν σᾶς φοβίζουν, τί θὰ ποῦν. Πάντως σᾶς ὑπενθυμίζω, ὅτι ὁ ἅγ. Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς χαρακτήρισε τὴν σιωπὴ σὲ θέματα πίστεως ὡς τὴν τρίτη μορφὴ ἀθεΐας. Καὶ ἂν δὲν μιλήσουν καὶ αὐτοὶ οἱ μοναχοί, θὰ μιλήσουν οἱ πέτρες, κατὰ τὸν ἅγ. Θεόδωρο τὸν Στουδίτη.
Τέλος εἴπατε, ὅτι στὸ τέλος ὅλοι αὐτοὶ θὰ κλάψουν. Δὲν ξέρω ἂν αὐτὸ εἶναι ἀπειλή, ἐγὼ γνωρίζω, ὅτι στὸ τέλος ὅλοι θὰ κλάψουμε καὶ ἐσεῖς μαζί. Μὴν σᾶς ξεγελοῦν τὰ χειροφιλήματα καὶ οἱ ὀσφυοκαμψίες. Ἐκείνη τὴν φριχτὴ ὥρα δὲν θὰ ἔχετε ἀπέναντί σας κάποια Σύναξη μὲ φίλους καὶ συλλειτουργοὺς στὴν σύνθεση της, ἀλλὰ τὰ ἐκατομμύρια τῶν Ἁγίων Ὁμολογητῶν ποὺ μαρτύρησαν γιὰ αὐτὰ ποὺ ἐσεῖς τὰ ὀνομάζετε «ἀρλοῦμπες» (ἄλλο κόσμημα πνευματικοῦ ξεπεσμοῦ καὶ “ποιμαντικῆς” ρητορικῆς) καὶ τὰ ξεπουλᾶτε δωρεάν.
Ἕνας πιστὸς τῆς Κορίνθου
Ομάδα εκαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
ένας πιστός δίνει την απαντηση του στον μητροπολίτη Κορινθίας Διονύσιο:
Νεότερη Ενημέρωση (31 /12/2016):
ένας πιστός δίνει την απαντηση του στον μητροπολίτη Κορινθίας Διονύσιο:
Ἀπάντηση στὸν Δεσπότη Κορίνθου κ. Διονύσιο
Ἀγαπητέ ἐν Χριστώ Δέσποτα κ. Διονύσιε,
σᾶς στέλνω μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴν ἀπάντηση μου στὰ σχόλια ποὺ κάνατε στὴν συνάντηση ποὺ πρὶν λίγες μέρες διοργανώσατε μὲ τὸν Γόρτυνος κ. Ἱερεμία, γιατὶ λόγω τῶν φωνῶν σας δὲν ἦταν δυνατὸ ἐκεῖ νὰ γίνει ἀντίλογος, πόσῳ μᾶλλον διάλογος. Ἀλλὰ σᾶς καταλαβαίνω· ἄνθρωπος εἶστε καὶ ἐσεῖς καὶ πρέπει νὰ ξεθυμάνετε. Μιᾶς ὅμως καὶ ἡ Κόρινθος εἶναι ἡ γῆ ποὺ φιλοξένησε τοὺς παποῦδες μου, ὅταν διώχθηκαν ἀπὸ τὴν Μικρὰ Ἀσία (ξέρουμε ἀπὸ διωγμοὺς ἐμεῖς οἱ Μικρασιᾶτες) μὲ μόνη περιουσία μία εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου (ἔτσι τιμοῦσαν παλιὰ τοὺς Ἁγίους, καλύτερα νὰ πεινάσουν παρὰ νὰ τοὺς ἀφήσουν), ἐπιτρέψτε μου νὰ σχολιάσω μερικὰ σημεῖα τῆς ὁμιλίας σας, ἡ ὁποία καθὼς δημοσιεύθηκε, ὀφείλει καὶ δημοσίως νὰ σχολιαστεῖ.
Λέτε, ὅτι χωρὶς μνημόνευση Ἐπισκόπου δὲν ἀνήκει κάποιος στὴν Ἐκκλησία. Παραβλέψατε ὅμως νὰ τονίσετε, ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος πρέπει νὰ ὀρθοτομεῖ «μνήσθητι Κύριε τοῦ Ἐπισκόπου ἡμῶν... τοῦ ὀρθοτομοῦντος τὴν Σὴν Ἀληθείαν». Κατὰ τὸν Μέγα Ἀθανάσιο, ὅταν δὲν ὀρθοτομεῖ ὁ Ἐπίσκοπος δὲν πρέπει νὰ μνημονεύεται. Γιὰ σᾶς λοιπὸν, ὅσοι Ἅγιοι σταμάτησαν τὴν μνημόνευση τοῦ Ἐπισκόπου τους ἦταν ἐκτὸς Εκκλησίας. Συμφωνήσατε μάλιστα μὲ τὸν Γόρτυνος, ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος θὰ ἐπιτρέπει πότε, θὰ ὁμολογεῖ ὁ πιστὸς καὶ πότε ὄχι. Γιὰ σᾶς λοιπόν, ὁ Εὐσέβιος, ὁ μετέπειτα Ἐπίσκοπος Δορυλαίου, ὅταν ἀντέδρασε σὰν λαϊκὸς ἐνάντια στὰ αἱρετικὰ καὶ βλάσφημα λόγια τοῦ Νεστορίου, χωρὶς νὰ πάρει πρῶτα εὐλογία ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπό του, ἔπραξε λάθος. Ὅπως καὶ λάθος ἔπραξαν οἱ σύγχρονοί του, ποὺ ὡς ἀναγνώριση τῆς ὁμολογίας του τὸν χειροτόνησαν Ἐπίσκοπο. Κρίμα ποὺ δὲν εἴσασταν ἐσεῖς ἐκεῖ, νὰ τοὺς δείξετε, πῶς θὰ ἔπρεπε νὰ πράξουν.
Μιλᾶτε γιὰ μία πρακτικὴ ποὺ ἐφαρμόζεται ἀπὸ τοὺς πιστοὺς καὶ ποὺ ἐσεῖς τὴν καταδικάζετε. Μὰ αὐτὴ εἶναι ἡ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας. δὲν τὴν ἐφεῦραν οἱ πιστοί, ἁπλῶς τὴν ἐφαρμόζουν, σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν δεσποσύνη σας ποὺ τολμᾶ νὰ τὴν καταδικάζει! Στὴν πρώτη Ἀποστολικὴ Σύνοδο, λοιπόν, τὴν ὁποίαν ἐσεῖς ἐλλιπῶς ἀναφέρετε, οἱ πιστοὶ ἄσκησαν ἔντονο ἔλεγχο στον Πέτρο. Αὐτὸς ὅμως δὲν μίλησε γιὰ πρακτικές, ἀλλὰ τοὺς μίλησε καὶ ἀφοῦ τοὺς ἔπεισε, αὐτοί, γράφει ὁ ἀπ. Λουκάς, ἡσύχασαν. Μιλῆστε καὶ ἐσεῖς ὅπως ὁ Πέτρος, μιλῆστε ἁγιοπατερικὰ καὶ ὄχι δεσποτοκρατικὰ καταδικάστε τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ -ὅπως ἔκαναν οἱ Ἅγιοι πάντες γιὰ τὶς αἱρέσεις- καὶ θὰ ἡσυχάσει τὸ ποίμνιο.
Χρησιμοποιεῖτε τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο γιὰ νὰ στηρίξετε τὶς θέσεις σας. Μὰ ὁ Χρυσόστομος δὲν σιώπησε ποτέ, ὅπως σιωπᾶτε ἐσεῖς, οὔτε συμβιβάστηκεκατὰ τῶν βλασφήμων καὶ τῶν αἱρετικῶν, ὅπως συμβιβάζεσθε ἐσεῖς. Καὶ -σὲ ἀντίθεση μὲ τὰ δικά σας λόγια- εἶπε, ὅτι «Κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενός ἄγεσθαι ἢ ὑπὸ κακοῦ ἄγεσθαι».
Μετὰ λέτε: «Ἔχετε δεῖ πρόβατα νὰ λένε στὸν ποιμένα δὲν θέλουμε νὰ μᾶς πᾶτε ἐκεῖ». Ναί, ἔχουμε δεῖ, χιλιάδες πρόβατα νὰ ἐφαρμόζουν τὸν λόγο τοῦ Κυρίου, ὅπως τὸν διατυπώνει στο κατὰ Ἰω. Εὐαγγέλιο: «ὁ δὲ εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας ποιμήν ἐστι τῶν προβάτων. τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει, καὶ τὰ πρόβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει, καὶ τὰ ἴδια πρόβατα καλεῖ κατ' ὄνομα καὶ ἐξάγει αὐτά. καὶ ὅταν τὰ ἴδια πρόβατα ἐκβάλῃ, ἔμπροσθεν αὐτῶν πορεύεται, καὶ τὰ πρόβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ, ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ· ἀλλοτρίῳ δὲ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνήν». Καὶ ἔχουμε δεῖ ἑκατοντάδες πρόβατα (ὅπως τὴν δεσποσύνη σας -ἀφοῦ ἀπέναντι στὸν Κύριο εἶστε κι ἐσεῖς ἕνα πρόβατο- «νὰ λένε στὸν ποιμένα δὲν θέλουμε νὰ μᾶς πᾶτε ἐκεῖ» (Καὶ ξέρετε τέτοια προβατα καταλήγουν νὰ γίνονται λύκοι!). Θὰ ἔπρεπε νὰ χαίρεσθε, ποὺ τὰ πρόβατα ἀκολουθοῦνΘὰ ἔπρεπε νὰ χαίρεσθε, ποὺ τὰ πρόβατα ἀκολουθοῦν τὸν μοναδικὸ πραγματικὸ ποιμένα τῆς Ἐκκλησίας, τὸν Χριστό. Ὅλοι οἱ ἄλλοι εἴμαστε τέκνα Του, καθένας ἐφ’ ᾧ ἐτάχθη.
Εἴπατε· ὅταν ἀποφασίζει ἡ Ἐκκλησία, τὸ ποίμνιο ἀκολουθεῖ. Σωστό, ἀλλὰ ποιά Ἐκκλησία; Γιατὶ καὶ ἐπὶ Ἀρείου, ἀποφάσισε ἡ Ἐκκλησία, καὶ ἐπὶ Νεστορίου, καὶ ἐπὶ Βέκκου, καὶ ἐπὶ Εἰκονομαχίας κλπ. Συνοδικὰ μάλιστα! Δὲν ἔχετε διαβάσει τὸν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας γιὰ τὴν κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη, ὅταν ἀπεδείχθη ὅτι ὁ μὴ ἀκόμη καταδικασμένος Πατριάρχης Νεστόριος (ὅπως ἀκριβῶς ὁ Βαρθολομαῖος στὶς μέρες μας) ἦταν λύκος καὶ ψευδοποιμένας: «ὁ λαὸς τῆς Κωνσταντινούπολης δὲν πηγαίνει πιὰ στὶς ἐκκλησίες του ( τοῦ Νεστορίου), ἐκτὸς ἀπὸ λίγους ἀνόητους καὶ κόλακες...»! Καὶ συμβουλεύει: «μήτε μὴν ὡς διδασκάλῳ προσέχοντες (αὐτῷ), εἰ μένει λύκος ἀντὶ ποιμένος. Τοῖς δέ ... διὰ τὴν ὀρθὴν πίστιν κεχωρισμένοις ἢ καθαιρεθεῖσι παρ᾿ αὐτοῦ, κοινωνοῦμεν ἡμεῖς...»
Ὀνομάζετε τὴν ἀποτείχιση αἵρεση καὶ τοὺς ἀποτειχισμένους αἱρετικούς. Ὥστε αἱρετικοὶ ἦσαν οἱ χιλιάδες Ἁγιορεῖτες Πατέρες, ὅταν γιὰ πολὺ λιγότερες κακόδοξες ἐνέργειες τοῦ Ἀθαναγόρα ἀποτειχίστηκαν;Γιὰ σᾶς λοιπὸν εἶναι καὶ οἱ Πατέρες τῆς 8ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου αἱρετικοὶ καὶ ὁ Μέγας Φώτιος αἱρετικός, ἀφοῦ θέσπισαν στὸν 15ο Κανόνα: «Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην, τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες, ἐκείνου τὴν αἵρεσιν δηλονότι δημοσίᾳ κηρύττοντος καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ᾿ ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑποκείσονται, πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτοὺς τῆς πρὸς τὸν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλὰ καὶ τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γὰρ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι». Θὰ ὀνομάσετε τοὺς πάντες αἱρετικούς, γιὰ νὰ ὑποστηρίξετε τὴν θέση σας;
«Μᾶς ἔπρηξαν» λέτε μὲ τὴν Σύνοδο. Ὡραία ἔκφραση, ποιμαντική καὶ ὠφέλιμη. Σᾶς ἔπρηξε, ὁ ἅγ. Ἰουστῖνος Πόποβιτς, , ὁ ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς, , ὁ ἅγ. Παΐσιος ποὺ δὲν ἤθελαν τὴν Σύνοδο καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοι ποὺ προφήτευσαν καὶ καταδίκασαν τὸν Οἰκουμενισμό. Ὁπότε νὰ σταματήσουμε νὰ μιλᾶμε γιὰ τὴν ἀντιαιρετικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ νᾶ σᾶς φύγει τὸ πρήξιμο.
Εἴπατε ὅμως καὶ σωστὰ πράγματα. Εἴπατε, ὅτι Σύνοδος χωρὶς Ἅγιο Πνεῦμα δὲν εἶναι Σύνοδος. Τὸ Κολυμπάρι λοιπόν, κατὰ τὰ λεγόμενά σας, δὲν ἦταν Σύνοδος. Γιατὶ σὲ Σύνοδο μὲ μπράβους, συναυλίες, ἐδέσματα, μὲ ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας –καὶ μάλιστα αἱρετικούς–, παρατηρητές, μὲ κατάργηση τῆς ξεχωριστῆς ψήφου τοῦ κάθεἘπισκόπου δὲν ὑπάρχει Ἅγιο Πνεῦμα. Πήγατε, -μᾶς εἴπατε-, στὴν Ἱεραρχία, καὶ ἀποφασίσατε, ὅτι θὰ ἀποφασίσετε, ὅταν μελετήσετε τὰ κείμενα τῆς «Συνόδου». Μὰ καλά, τόσο καιρό, τί κάνετε; Ὅλη ἡ Δύση ξέρει τὰ κείμενα καὶ πανηγυρίζει γιὰ τὴν ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, οἱ λαϊκοὶ ξέρουν τὰ κείμενα, ἡ Ἐκκλησία συγκλονίζεται, καὶ ἐσεῖς ἀκόμα δὲν τὰ μελετήσατε; Μήπως τυρβάζετε περὶ πολλῶν, ἐνῶ ἑνός ἐστι χρεία;
Χαρακτηρίζετε τοὺς ὁμολογητὲς Πατέρες, ὑποτιμητικὰ «καλόγερους», ζηλωτές, λαοπλάνους, λέτε, ὅτι δὲν τοὺς γνωρίζετε. Καὶ ὅμως τοὺς γνωρίζετε. Ὅλη ἡ Ἑλλάδα τοὺς ξέρει. Γιατὶ αὐτοὶ ἄφησαν τὴν ἀσφάλεια τοῦ χώρου τους καὶ γυρίζουν τὴν Ἑλλάδα γιὰ νὰ ἀφυπνίσουν τὸ ποίμνιο. Καὶ ὁ μισθός τους: Ὕβρεις, διωγμοί, ἀπειλές, ἀπομόνωση. Ἐσεῖς θὰ τὸ κάνατε αὐτὸ γιὰ τὸ ποίμνιο σας; Τόσο πολὺ τιμᾶτε τὸν μοναχισμό; Δὲν γνωρίζετε, ὅτι χωρὶς τέτοιους Μοναχούς, δὲν θὰ ὑπῆρχε Ὀρθοδοξία; Δὲν γνωρίζετε, ὅτι τέτοια ἔλεγαν καὶ γιὰ τὸν ἅγ. Μάξιμο τὸν Ὁμολογητή, τὸν ἅγ. Θεόδωρο τὸν Στουδίτη, τὸν ἅγ. Νικόδημο τὸν Ἁγιορείτη καὶ τὸν Μακάριο τῆς Κορίνθου, τὸν Παπουλᾶκο, τὸν ἅγ. Γερμανὸ τῆς Ἀλάσκας καὶ τόσους ἄλλους; Ἐσεῖς εἴπατε δὲν μιλᾶτε. Αφῆστε ἄλλους νὰ μιλήσουν. Ἐκτὸς ἂν σᾶς φοβίζουν, τί θὰ ποῦν. Πάντως σᾶς ὑπενθυμίζω, ὅτι ὁ ἅγ. Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς χαρακτήρισε τὴν σιωπὴ σὲ θέματα πίστεως ὡς τὴν τρίτη μορφὴ ἀθεΐας. Καὶ ἂν δὲν μιλήσουν καὶ αὐτοὶ οἱ μοναχοί, θὰ μιλήσουν οἱ πέτρες, κατὰ τὸν ἅγ. Θεόδωρο τὸν Στουδίτη.
Τέλος εἴπατε, ὅτι στὸ τέλος ὅλοι αὐτοὶ θὰ κλάψουν. Δὲν ξέρω ἂν αὐτὸ εἶναι ἀπειλή, ἐγὼ γνωρίζω, ὅτι στὸ τέλος ὅλοι θὰ κλάψουμε καὶ ἐσεῖς μαζί. Μὴν σᾶς ξεγελοῦν τὰ χειροφιλήματα καὶ οἱ ὀσφυοκαμψίες. Ἐκείνη τὴν φριχτὴ ὥρα δὲν θὰ ἔχετε ἀπέναντί σας κάποια Σύναξη μὲ φίλους καὶ συλλειτουργοὺς στὴν σύνθεση της, ἀλλὰ τὰ ἐκατομμύρια τῶν Ἁγίων Ὁμολογητῶν ποὺ μαρτύρησαν γιὰ αὐτὰ ποὺ ἐσεῖς τὰ ὀνομάζετε «ἀρλοῦμπες» (ἄλλο κόσμημα πνευματικοῦ ξεπεσμοῦ καὶ “ποιμαντικῆς” ρητορικῆς) καὶ τὰ ξεπουλᾶτε δωρεάν.
Ἕνας πιστὸς τῆς Κορίνθου
29 σχόλια:
EYΓΕ, ΜΥΡΙΑΚΙΣ ΕΥΓΕ στον ομολογητή κληρικό π.Νικόλαο Μανώλη για την επαινετέα αντίδρασή του. Ο σεβαστός κληρικός επικαλέστηκε την ιερατική του συνείδηση προκειμένου να θεμελιώσει σε αυτήν την επικείμενη παρέμβασή του. Αποδείχθηκε ότι υπάρχουν και στις χαλεπές ημέρες μας άξιοι της αποστολής τους ιερωμένοι που αφουγκράζονται θετικά τις επιταγές της συνειδήσεώς τους και συμμορφώνονται με αυτές. Η ραστώνη και ο συμβιβασμός δεν τους αγγίζουν!
Λ.Ν.
Τι γίνεται βρε παιδιά; Χάσαμε τον μπούσουλα; Κυριολεκτώ. Είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά; Κι όμως, ναι. Κρατείται τον μπούσουλα. Με άλλα λόγια την Ορθοδοξία των Πατέρων ημών, ακόμη κι αν μείνουν στην Εκκλησία "τρεις κι ο κούκος". Η κεφαλή ευτυχώς δεν είναι κούκος κι ευτυχώς είναι ο Άκτιστος και Άχρονος Χριστός, δηλαδή το παν.
Έξι μήνες μετά την Σύνοδο της Κρήτης τα αποτελέσματα είναι πλεόν εμφανή, δέκα Τοπικές Εκκλησίες αποδέχθηκαν την Σύνοδο αυτή, τέσσερεις Τοπικές Εκκλησίες δεν αποδέχθηκαν την δεμευτικότητα γι αυτές ή και αυτές τις ίδιες τις Αποφάσεις της Συνόδου ή κάποιες από αυτές. Αν τελικά ήταν παρούσες αυτές οι τέσσερεις Τοπικές Εκκλησίες στην Σύνοδο της Κρήτης είναι φανερό ότι δεν θα πέρναγαν αυτές οι Αποφάσεις, όπως έγινε με την ομοφωνία των δέκα παρόντων Εκκλησιών, και τίθεται το ερώτημα, εάν η απουσία των τεσσάρων Εκκλησιών τελικά ήταν ορθή επιλογή ή όχι; Καμμία από τις τέσσερεις Εκκλησίες δεν κατεδίκασε ή αποκήρυξε την Σύνοδο της Κρήτης, άλλο δεν αποδέχομαι και άλλο καταδικάζω. Επίσης καμμία από τις τέσσερεις Εκκλησίες δεν ονόμασε την Σύνοδο αυτή είτε Αιρετική είτε ληστρική, καθώς άπαντες συνεχίζουν να συγκοινωνούν ακόλλητα με το προβαλλόμενο αίτημα, από όσους διαφωνούν, διορθώσεων ή αλλαγών των αποφασισθέντων σε μία μελλοντική, ουσιαστικά νέα Πανορθόδοξη Σύνοδο. Και ερωτώ, οι Φιλοοικουμενιστές θα είναι μελλοντικά διατεθειμένοι να απωλέσουν όσα με κόπο 60 χρόνων έστω και κουτσουρεμένα κέρδισαν από την Σύνοδο της Κρήτης; Εάν πιστεύουμε το ναι, τότε μπορούμε να χαρούμε έστω συγκρατημένα. Εάν πιστεύουμε με την εμπειριά των δεκαετιών το όχι, διότι οι Φιλοοικουμενιστές κατοχυρώνουν ένα βήμα τους και μετά πάνε για το επόμενο, τότε δεν πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι, διότι η όποια ανοχή διευκολύνει προϊόντως του χρόνου τα σχέδιά τους. Είναι καιρός όλοι μας να δώσουμε μία πολύ πολύ σοβαρή απαντηση σε αυτό το διλημματικό ερώτημα, ώστε να επιλέξουμε την από εδώ και πέρα στάση μας
συγχαρητηρια στον πατερα νικολαο μανωλη για την παρρησια τους ενωπιων αναξιων δεσποταδων που λεει την αληθεια
αλεξιος κ
Τους αφιερώνω λοιπόν ολόκληρο τον λόγο του Ιερού Χρυσόστομου
"Λόγος περί ψευδοπροφητών και ψευδοδιδασκάλων"
τον οποίο βρήκα ολόκληρο εδώ κι αξίζει καποιος να τον διαβασει
http://www.impantokratoros.gr/BAA6F00E.el.aspx
Παραθέτω καποια ενδεικτικα χωρία:
...Βλέπω όμως μεγάλη διαφορά των τότε ποιμένων με τους τωρινούς. Εκείνοι ήταν αγωνιστές, τούτοι φυγόμαχοι. Εκείνοι ενδιαφέρονταν για τα δόγματα και τα ιερά βιβλία, τούτοι για τα ιμάτια και τα διαδήματα. Αυτοί αφήνουν τα πρόβατα και φεύγουν ως μισθωτοί˙ εκείνοι έθεταν και την ψυχή τους υπέρ των προβάτων, μιμούμενοι τον Καλό Ποιμένα. Πόσο άξιοι θαυμασμού οι μακάριοι εκείνοι άνδρες, των οποίων τα ονόματα έχουν γραφτεί στο βιβλίο της ζωής˙ τους οποίους φοβήθηκαν οι δαίμονες και τρόμαξαν οι αιρετικοί˙ και «Ἐφράγη στόμα λαλούντων ἄδικα» (Ψαλμ. 62.12).
...Και μη θαυμάζεις αν οι ποιμένες γίνονται λύκοι, διότι προς τους ποιμένες και τους πρεσβυτέρους απευθυνόμενος ο Παύλος έλεγε, ότι «Ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα» (Πραξ. 20.30).
.....Έλα κι εσύ Παύλε, το σκεύος της εκλογής, και πες μας ο ίδιος κατά την δοθείσα σσε σένα χάρη του Θεού, μίλησέ μας για τον παρόντα πονηρό αιώνα. Φανέρωσε τους κρυφούς λύκους, στηλίτευσε και νίκησε τους κλέφτες της αγίας ποίμνης του Θεού. Ο Παύλος είπε, «Οἶδα ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς͵ μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου» (Πραξ. 20.29).
Βλέπεις παντού τους θεολόγους που συμφωνούν με τον Διδάσκαλο σχετικά με τους άθεους αιρετικούς, ονομάζοντάς τους σκύλους και λύκους; Όπως και αλλού λέγει ο Παύλος, «Βλέπετε τοὺς κύνας͵ βλέπετε τοὺς κακοὺς ἐργάτας͵ βλέπετε τὴν κατατομήν. Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης. Βλέπετε ἀκριβῶς πῶς περιπατεῖτε͵ ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι» (Φιλ. 3.2).
Ποιος θα δικαιολογηθεί ότι δεν ήξερε, όταν ακούει τέτοιες προειδοποιήσεις; Και αλλού πάλι, «Μὴ παραδέχεσθε αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν» (Τιτ. 3.10). Και πάλι, «Διδαχαῖς ποικίλαις καὶ ξέναις μὴ παραφέρεσθε» (Εβρ. 13.9), και πάλι, «Αἱρετικοὶ ἄνθρωποι προκόψουσιν ἐπὶ τὸ χεῖρον͵ πλανῶντες καὶ πλανώμενοι» (Β’ Τιμ. 3.13), και αλλού, «Τοῖς μεμιασμένοις καὶ ἀπίστοις οὐδὲν καθαρόν» (Τιτ. 1.15).
Ακούστε τα αυτά εσείς που κάνετε αγάπες μαζί τους˙ πως θα ξεφύγετε από την τιμωρία που έρχεται πάνω σας, όσοι μολύνεστε μαζί μ’ αυτούς τρώγοντας και πίνοντας; Πως τολμάτε να προσέρχεστε στα θεία και φρικτά μυστήρια του Χριστού; Ή μήπως δεν ακούσατε τον μακάριο Παύλο που βοά, ότι «Οὐ δύνασθε ποτήριον Κυρίου πιεῖν͵ καὶ ποτήριον δαιμόνων· οὐ δύνασθε τραπέζης Κυρίου μετέχειν͵ καὶ τραπέζης δαιμονίων» (Α’ Κορ. 10.21).
Φύγετε μακριά από αυτούς και μη έχετε επαφή με την ακαθαρσία. Άραγε θα σας πείσουμε; ή μήπως μάταια κοπιάζουμε και μιλάμε στον αέρα; Πλην όμως γι’ αυτούς που θελουν και ενδιαφέρονται να μάθουν τον λόγο και να τον εφαρμόσουν, δεν θα ραθυμήσω, ούτε θ’ απομακρυνθούμε από τα λόγια του Παύλου. Θα τα ξαναπώ και ακούστε, «Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις. Τίς γὰρ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;» (Β’ Κορ. 6.14).
Που είναι εκείνοι οι αθυρόστομοι, που λένε ότι δεν αναφέρονται αυτά στην Αγία Γραφή; [Αυτοί για τους οποίους ισχύει]« Ὧν ὁ Θεὸς ἡ κοιλία͵ καὶ ἡ δόξα ἐν τῇ αἰσχύνῃ αὐτῶν͵ οἱ τὰ ἐπίγεια φρονοῦντες»( Φιλ. 3.19); Αυτά ο Παύλος παρακαλεί και διδάσκει και προτρέπει˙ ο Παύλος, το σκεύος της εκλογής, το περιτείχισμα της Εκκλησίας, ο πολύαθλος και γενναίος, η θεόφθογγος λύρα, ο κήρυκας του Χριστού, ο καταγραφέας των δογμάτων, η σάλπιγγα του Λόγου, ο ρήτορας της ευσεβείας, η σαγήνη των εθνών.
Σταύρος
Δεν τους αντέχω άλλο πια βρε παιδια!
Τους σιχάθηκα!
Οι Φαρισαίοι μπροστά τους,μοιάζουν ωσάν λευκές περιστερές.
Ξαναστελνω το πρωτο σχολιο, που καπου μπλεχτηκε και δεν δημοσιεύτηκε
Τί να πρωτοπεις για τετοιες αθεολογητες μπαρουφες που θα δικαιολογουνταν μονο σε ασχετους ανθρωπους που μολις μπηκαν στην Εκκλησια και μεσ΄ στον εγωισμό και το συμφερον τους ψιλοδιαβασαν - αποστηθισαν 2-3 μεμονωμενα χωρια ;;
Ή σε παιδια δημοτικού που μολις διαβασαν 2-3 χωρία
Καλυτερα να μην ειχαν περασει καν τη πορτα της Εκκλησιας με το βαρος που περνουν πανω τους...οι αθεοι θα κριθουν πολυ ευνοϊκότερα από αυτους
Καταπατουν όλες τις Συνόδους, τους Ιερούς Κανονες εν Αγίω Πνευματι και μετα αναρωτιουνται κιολας και ζητουν και τα ρεστα….λενε αυτοί είναι η Εκκλησία, αλλά καθως με θρασος επικαλούνται τις πράξεις του Απ. Παυλου, θα τους αφιερώσω το ρητό του Απόστολου :
ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾿ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω.
Τολμαει λοιπόν κι επικαλειται τον Απ. Παυλο και παρομοιαζει τις σημερινες καταπατησεις Ιερων Κανονων και Συνοδων, με την αλλαγη που έγινε στην καταργηση της περιτομης κατα την μετάβαση στη Νεα Διαθήκη, μας λένε με λίγα λόγια, ίσως και χωρίς να το καταλαβαίνουνε, ότι φέρνουνε μια Νέα κατάσταση και πράγματι φέρνουνε, τη Νέα Εποχή του Αντιχρίστου
Ο Ιερός Χρυσόστομος, που οι δυστυχείς επίσης διαστρεβλώνουν μας λέει επ΄αυτού :
….Δες λοιπόν πως με τα παραπάνω και μ’ αυτά προειδοποιεί για τους ψευδοπροφήτες και τους ψευδοδιδασκάλους και τους ψευδαποστόλους του Αντιχρίστου, του υιού της απώλειας, οι οποίοι δια των ακάθαρτων πνευμάτων προβαλλόμενοι και υπ αυτών υποκινούμενοι, γίνονται οι πρόδρομοι του Αντιχρίστου και του εχθρού. Με τα δικά τους δόγματα θα εξαπατήσουν και θα προετοιμάσουν λαό κατάλληλο για να υποδεχθεί τον υιό της απώλειας.
(PG 59.62)
Σταύρος
Συμφωνώ μαζί σου Σταύρο.
Χάνω τα λόγια μου αδελφοί από την οργή.
ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
Λίγο καιρό πριν βρέθηκα στο Ναύπλιο για λίγες μέρες.
Κάνοντας την βόλτα μου, βρέθηκα έξω από ένα βιβλιοπωλείο χριστιανικό και μπήκα μέσα.Kαλύτερα να μην το είχα κάνει,έπαθα σοκ!
Παιδιά,στην πλειοψηφία υπήρχαν τα βιβλία του μητροπολίτη,βιλία του Φιλόθεου Φάρου, του Θερμού, του Βαρνάβα Γιάγκου κ.λ.π.
Ελάχιστα πατερικά,μάλλον για στάχτη στα μάτια.Έμαθα μετά ότι το βιβλιοπολείο ήταν της Μητρόπολης.
Αυτός ο μητροπολίτης δεν είναι που προλόγισε το βιβλίο του Πάπα;
Kάνω λάθος;
ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ο ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ ;
Ο λαός να υπακούει στον δεσπότη του...ο δεσπότης στην "ιερά" σύνοδο.... η "ιερά " σύνοδος
στον στον αιρετικό βαρθολομαίο!!!!!
Άρα ανάποδα :η ιεραρχ'ια είναι αιρετική λόγω της μνημόνευσης του αιρετικού βαρθολομαίου ...οι δεσποτάδες
είναι αιρετικοί λόγω της μνημόνευσης της αιρετικής ιεραρχίας και ο λαός είναι αιρετικός λόγω της υπακοής
στους αιρετικούς δεσποτάδες ....υπογραφή: Ο αγωνιστής αιρετικός Ιερεμίας....
Μας δουλεύουν κανονικά , θα μας βγάλουν και τρελούς.
Χρειάζεται άλλη απόδειξη για τον δόλιο τρόπο που κινούνται
οι δήθεν αγωνιστές δεσποτάδες;Αυτοί οι άνθρωποι ή είναι τελείως αθεολόγητοι ή
είναι επαγγελματίες απατεώνες.Ούτε ένας δεν υπάρχει στην άθεη ιεραρχία μας
που να φοράει παντελόνια;Αυτός είναι ο Γόρτυνος ο αγωνιστής ; Λαοπλάνος και υπνωτιστής εκ πεποιθήσεως.
Αυτόν τον ανάξιο θα τον μνημονεύσουμε ως επίσκοπο ; Ντροπή του!!! Είναι τελείως ανήθικο να μιλάει στους
λαικούς σαν να απευθύνεται σε ανεγκέφαλα ανθρωπάκια που θα φάνε το κουτόχορτο του.Η προσωποποίηση του
μισθωτού ποιμένα που όχι μόνο αφήνει τα πρόβατα στον λύκο βαρθολομαίο αλλά τους υποδεικνύει ότι πρέπει
να τον ακολουθήσουν!!!!! ότι κάναν το '40 οι δοσίλογοι προτρέποντας τον κόσμο να τάχει καλά μαζί τους
και με τους αιμοσταγείς γερμανούς!!! OΤΙ ΠΟΙΟ ΑΝΗΘΙΚΟ!!!
ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ο ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ ;
Υφαντής Γιώργος
Και ο Γόρτυνος; κρίμα... τον είχα για αγωνιστή...
7:53...μπρος το κερδος..ολα τα χριστιανικα βιβλιοπωλεια για να πουλησουν προωθουν βιβλια του Θερμου,Γιαγκου,Σταμουλη,Ραμφου,Λιβυου κ.α..ο μητροπολιτης Αργολιδος ηταν που προλογισε το βιβλιο του Παπα,οπου πριν καποιους μηνες ειχε παει για ομιλια και ο π.Βαρναβας που προσφατα και αυτος σε ομιλια του με υφος ειπε να μην το παιζουμε κορωνες προασπισης των δογματων..!!εχει δικιο ο π.Νικολαος,πολυ δυσκολα θα βρισκουμε ορθοδοξο ιερεα.
Προς Υφαντή Γεώργιο (30 Δεκεμβρίου 2016 - 12:31 μ.μ.)
και προς το αγαπητό Ιστολόγιο Παιδαγωγός
και προς όλους τους αγωνιστές αδελφούς
Αδελφέ μου, συμφωνώ μαζί σου, αλλά εκεί που έχεις λάθος είναι στη μετάδοση της αίρεσης έτσι όπως το παρουσιάζεις. Αν μνημονεύσεις δε σημαίνει ότι μολύνεσαι! Γιαυτό ο κανόνας λέει ότι όποιος δε μνημονεύσει είναι επαινετός και του αξίζει τιμή, δε λέει ότι όποιος συνεχίσει να μνημονεύει (πιθανόν γιατί δεν έχουν το σθένος να το διακόψει άρα δε θα έχει και τη πρέπουσα τιμή) δε λέει ότι αυτός μολύνεται μνημονεύοντάς τον.
Αν θες και πρόχειρο παράδειγμα: τότε που διέκοψαν του Αθηναγόρα, αυτοί που δε διέκοψαν το μνημόσυνο τι σημαίνει; ότι μολύνθηκαν από την αίρεση; Και αν ναι, τότε όταν σταμάτησαν οι Αγιορείτες, ο Καντιώτης, ο Άγιος(!) Παίσιος κ.α., όταν σταμάτησαν τη μη μνημόνευση, τί εγινε; μολύνθηκαν; και άρα η Εκκλησία ήταν μολυσμένη; Άπαγε!
Πρόσεξε, δε λέω ότι βγαίνεις εκτός Εκκλησίας αν δε μνημονεύσεις, κάτω από το πνεύμα των κανόνων, όπως εσφαλμένα λένε οι περισσότεροι, αλλά υπάρχει αυτό το σοβαρό λάθος που επισήμανα και που ακούγεται από τους περισσότερους που ήδη αποτειχίστηκαν.
Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης
Αγαπητέ
οι Ιεροί Κανόνες, που έχουν εγκριθεί από Οικουμενισκές Συνόδους, δεν είναι προαιρετικοί. Δεν είναι για όσους μπορούν και τολμούν. Είναι για όλους.
Αν εσύ δεν έχεις πρόβλημα να μνημονεύεται ο Βαρθολομαίος από τον επίσκοπο σου, ο οποίος εύχεται για τον "Αγιότατο Πάπα Ρώμης", και νομίζεις ότι δεν μολύνεσαι, μπορείς να κάνεις ότι νομίζεις.
Επεκτείνοντας λίγο το σκεπτικό σου, οι Ιεροί Κανόνες λένε για την παρθενία στους μοναχούς και τους αρχιμανδρίτες, αλλά όσοι μπορούν! Οι υπόλοιποι απλά "δεν μολύνονται".
Ως δυτική κοινωνία έχουμε μάθει τα προσαρμόζουμε τα πάντα στον εαυτό, στο εγώ μας. απόλυτα "λογική" (ορθολογιστική) προσέγγιση με βάση το "εγώ".
"Δεν πειράζει". Με αυτό το σύνθηκα μεγάλωσαν άπειροι "Έλληνες" γονείς τα παιδιά τους. Ήρθε η ώρα να αποδεχτούμε ότι τελικά σε κάποια πράγματα "πειράζει". αν θέλουμε να δούμε την αλήθεια και να μην κοροϊδεύουμε ούτε τον εαυτό μας ούτε τους άλλους.
Προς τον πιστό από την Κόρινθο.
Εύγε!!!Εξαιρετικό!!!!!!!
Σε παρακαλώ απάντησέ μου (και σε ευχαριστώ για τη προηγούμενη απάντηση) γιατί εκεί είναι ένα θέμα που κολλάω:
Για παράδειγμα επί Αθηναγόρου: πρώτος έκοψε το μνημόσυνο ο Ελευθερουπόλεως και μετά ο Καντιώτης. Μέχρι να προβεί στη διακοπή ο Καντιώτης δηλαδή, μολύνονταν και άρα ήταν αιρετικός; αλλά από τη στιγμή που το διέκοψε ήταν πλέον Ορθόδοξος;
Και όταν το σταμάτησε και άρχισε πάλι να μνομονεύει μολύνθηκε;
Και ένα δεύτερο: Από τον Αθηναγόρα ξεκίνησε ο οικουμενισμός, συνέχισε τα ίδια χάλια ο Δημήτριος και τώρα ο Βαρθολομαίος.
Σε όλη αυτή τη περίοδο η εφαρμογή του κανόνος έγινε για ένα διάστημα.. Στο υπόλοιπο η Εκκλησία μολύνθηκε; Εγώ πχ λόγω ηλικίας(που γεννήθηκα στο ενδιάμεσο) από μολυσμένο με την αίρεση παπά βαφτίστηκα; άρα βαφτίστηκα;
Ο αγ.Ιουστινος ο Ποποβιτς έκοψε το μνημόσυνο; από ότι ξέρω όχι. Είναι όμως Άγιος και μάλιστα μεγάλος.
Σε ρωτάω πραγματικά με καλή διάθεση, μη με παρεξηγήσεις ή με θεωρήσεις ύπουλο..Σ'ευχαριστώ και πάλι, θα αναμένω
Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης
Αδελφέ των 6:08μ.μ.
Δεν το κάνουν μόνο για το κέρδος πιστεύω.
Θέλουν να περάσουν την δική τους γραμμή με πλάγιο τρόπο.
Στο Ναύπλιο υπήρχε ένα καταπληκτικό βιβλιοπωλείο,στο οποίο μάλιστα πρόσφεραν εθελοντική εργασία αρκετοί πιστοί.
Ο κ.Νεκτάριος το μετέφερε σ'ένα πιο κεντρικό σημείο της πόλης,(το έκανε πολυτελείας) χωρίς να μεταφέρει και τα βιβλία που υπήρχαν,έδιωξε τους εθελοντές και δημιούργησε θέσεις εργασίας για τους ημέτερους.Μεταξύ των άλλων ενδιαφέρεται και για την μείωση της ανεργίας βλέπεις.
ΔΕΝ ΕΙΠΑΜΕ ΟΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ -ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΟΨΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ Ο Π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ- ΗΤΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ, ΠΙΣΤΕΥΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΩΣΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΥΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. ΕΦΟΣΟΝ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΟΥ (Ή ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ) ΕΠΙΣΗΜΑ ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΕΙ ΑΙΡΕΣΗ, ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ.
ΑΛΛΙΩΣ ΗΤΑΝ ΤΟ 1970 ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΟΥ ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑΧΥΤΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ.
"Και ένα δεύτερο: Από τον Αθηναγόρα ξεκίνησε ο οικουμενισμός, συνέχισε τα ίδια χάλια ο Δημήτριος και τώρα ο Βαρθολομαίος.
Σε όλη αυτή τη περίοδο η εφαρμογή του κανόνος έγινε για ένα διάστημα.. Στο υπόλοιπο η Εκκλησία μολύνθηκε; Εγώ πχ λόγω ηλικίας(που γεννήθηκα στο ενδιάμεσο) από μολυσμένο με την αίρεση παπά βαφτίστηκα; άρα βαφτίστηκα;"
ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ Η ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ. ΠΑΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΝ ΕΠΙΣΗΜΑ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ: Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΠΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ Ή ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΑΙΡΕΣΗ "ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ".
ΑΥΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ.
Ο αγ.Ιουστινος ο Ποποβιτς έκοψε το μνημόσυνο; από ότι ξέρω όχι. Είναι όμως Άγιος και μάλιστα μεγάλος.
ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΟΧΙ ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΩΣ ΑΓΙΟΣ. (ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΓΕΝΙΚΑ ΟΧΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ, ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ). Η ΜΟΔΑ ΤΩΝ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ. ΨΑΞΤΕ ΠΧ ΤΟΝ "ΑΓΙΟ" ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΣΜΥΡΝΗΣ. ΑΛΛΟ ΜΑΡΤΥΡΑΣ (ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑΣ Ή ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΑΣ; Ο ΘΕΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ) ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΓΙΟΣ.
ΕΞ ΆΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΛΑΘΗ.
ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΜΠΗΚΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΠΣΕ, ΕΊΧΕ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΎΝΟΥ.
Ή ΑΝ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ, ΔΙΕΚΟΠΤΑΝ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ/ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ.
ΤΩΡΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΡΥΦΤΟΥΛΙ. ΟΧΙ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΟΛΟΙ (ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥΣ;), ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΑΚΟΜΗ,
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ ΒΓΗΚΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΣ! ΔΟΥΛΕΥΟΜΑΣΤΕ.
ΓΡΑΨΑΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ. ΧΑΘΗΚΕ ΤΟ ΑΝΔΡΕΙΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ Κ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ.
ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΟΙ.
ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ.
Προς το:"Ο Παιδαγωγός"
Βρε παιδιά να σας έχει ο Θεός καλά,μας δίνετε τόση δύναμη!
Ο Ιουστύνος Πόποβιτς είναι και επίσημα-εκκλησιαστική Άγιος και γιορτάζει στις 14 Ιουνίου.
Ο Άγιος Χρυσόστομος εκεί που ήταν έτυχε να μαρτυρήσει και για το τόπο του, μαρτύρησε όμως και το το ποίμνιό του.
"ΔΕΝ ΕΙΠΑΜΕ ΟΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ -ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΟΨΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ Ο Π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ- ΗΤΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ, ΠΙΣΤΕΥΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΩΣΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΥΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. "
κάποια στιγμή όμως το επανέφερε ενώ δεν είχαν σταματήσει τα οικουμενιστικά. Και στο Όρος το επανέφεραν. Άρα τί, όλη η Εκκλησία ήταν μολυσμένη με την αίρεση;
"ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΜΠΗΚΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΠΣΕ, ΕΊΧΕ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΎΝΟΥ....."
Δε διαφωνούμε καθόλου.
Ευχαριστώ για την επικοινωνια
Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης
Κ. Χαράλαμπε το σκεπτικό σας, ως προς την αποτειχιση, θα είχε καποια βαση αν διατυπωνότανε καποιες δεκαετιες παλιότερα, όπου υπήρχαν μεμονωμενοι "Επισκοποι" που κήρυταν γυμνοι τη κεφαλη αίρεση.
ΣΗΜΕΡΑ πια μιλαμε κι επισημα για ΟΜΑΔΑ "Επισκοπων" ακολουθουντων κεκκριμενες αιρεσεις, με ότι αυτο συνεπαγεται για τα "Μυστηρια" τους...(είδαμε και τα "μαργαριταρια" του Γορτυνος πριν λιγες μερες και μπορω να παραθεσω και σελιδες για το "λιονταρι" του Πειραια). Σιγουρα καποιοι μπορει να ειναι ακομα ξεγελασμενοι και σιγουρα υπαρχουν καποιες ειδικες περιπτωσεις-ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ που γνωριζει καλυτερα ο Κυριος κι αυτοί να τυγχάνουνε ακομα της Αγιαστικης Χαριτος(άλλωστε ο Κυριος ως ελεήμων φωτίζει και κανει θαύματα και σε αλλοθρησκους, και χωρίς να συμμετέχουν σε Μυστήρια, θέλοντας πάντας ανθρώπους σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν).
Οι υπολοιποι να αναλογιστουν πόσο πειράζουν τον Κυριο, απαιτωντας ουσιαστικα να εχουνε Μυστηρια, μετα από τόσες δεκαετίες συνεχούς κατρακύλας στην αίρεση. Κι ειδικά οι Ιερωμενοι να μην μεταφερουν στα πνευματοπαιδια τους για δυνητικότητα Ιερών Κανόνων (τότε θα αυτοαναιρούνταν) και να το λενε αυτό ακομα ΣΗΜΕΡΑ !!!
Τα Μυστήρια είναι έγκυρα για μη κεκκριμένες αιρέσεις ή αν διατελούνται από μεμονωμένους αιρετίζοντες "Επισκόπους" - "Ιερείς", οι οποίοι ακολουθούν κεκκριμένες αιρέσεις αλλα δεν έχουν καθαιρεθεί ακόμα. Στην περίπτωση όμως του συνόλου, ΟΜΑΔΑΣ δηλαδή αιρετιζόντων, τότε υπάρχει προβλημα...
Και δεν υφίσταται το αθεολογητο επιχειρημα καποιων, ότι οι "αντιδρωντες" ανεχονται τους Οικουμενιστες και δεν πρεπει να διακοπει το μνημοσυνο κι απο αυτους. Ακομα κι αν τους ανεχονταν, (που δεν ισχυει καθολου, αντιθετα απολαμβανουνε τα "συλλειτουργα" και τους αλληλοεπαινους), θα ήτανε και σε εκεινη τη περιπτωση κι οι ιδιοι ακοινωνητοι, καθως οι Ιεροι Κανονες κι η Ορθόδοξη διδασκαλια άλλα επιτασσουν και θα τα παραθεσω παρακατω. Ο Μ. Βασίλειος χαρακτηριστικα λέει ότι όχι μόνο είναι ακοινώνητοι οι τοιούτοι (που κοινωνούν με αιρετικούς "τὴν ὑγιᾶ ὀρθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι ὁμολογεῖν"), αλλά ούτε αδελφούς πρέπει να τους ονομάζουμε. Είναι ίσως το τελειο αυτο, αλλα είναι η Αλήθεια κι ο στόχος-οδηγός, σ΄αντιθεση με νεοπατερικες σοφιστείες που ακούμε, ακόμα κι από αντιΟικουμενιστες. Αν εφαρμόζονταν οι Ιεροι Κανονες τις προηγουμενες δεκαετίες δεν θα είμασταν σ΄αυτο το χαλι σημερα. Απο κει και περα το πόσο μολύνθηκε ο καθένας τις προηγούμενες δεκαετίες, θα το διαπιστώσουμε στην Δευτέρα Παρουσία κι συμφωνώ για ύποπτες-μαζικές Αγιοποιήσεις που προαναφέρθηκε, χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνώ με το συγκεκριμένο παράδειγμα του Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Σταύρος
πριν κι αναφερομαι στην αποτειχιση
ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, ἀκοινώνητός ἐστιν
Β' Κανὼν τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου:
«Μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις, μηδὲ κατ᾽ οἴκους συνελθόντας συνεύχεσθαι τοῖς μὴ τῇ ἐκκλησίᾳ συνευχομένοις, μηδὲ ἐν ἑτέρᾳ ἐκκλησίᾳ ὑποδέχεσθαι τοὺς ἐν ἑτέρᾳ ἐκκλησίᾳ μὴ συναγομένους. Εἰ δὲ φανείῃ τις τῶν ἐπισκόπων, ἢ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, ἤ τις τοῦ κανόνος τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον εἶναι, ὡς ἂν συγχέοντα τὸν κανόνα τῆς ἐκκλησίας».
Ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης γράφει δι’ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι ἁπλῶς κοινωνοῦν μέ τούς αἱρετικούς: «Ἐχθροὺς γὰρ τοῦ Θεοῦ, ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας μεγάλῃ καὶ πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (P.G. 99, 1049 Α).
Οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες (1272 μ.Χ.) ποὺ βασανίστηκαν γιὰ τὴν Πίστη καὶ ἁγίασαν, ἔγραφαν πρὸς τὸν Παλαιολόγο: «Ἂν ἡ κοινωνία αὐτῶν ᾖ πρόδηλος, καὶ ἐν ἑνὶ τοῦ ὀρθοῦ ἔκπτωσις καὶ ἀνατροπή; ὁ γὰρ αἱρετικὸν δεχόμενος, τοῖς αὐτοῦ ὑπόκειται ἐγκλήμασι· καὶ ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, ἀκοινώνητός ἐστιν, ὡς συγχέων τὸν κανόνα τῆς Ἐκκλησίας» (Ἐπιστολὴ ἁγιορειτῶν πρὸς τὸν Βασιλέα Μιχαὴλ τὸν Παλαιολόγον, Δοκίμιον Ἱστορικὸν Μοναχοῦ Καλλίστου Βλαστοῦ, ἐκδ.1896, σελ. 97-107).
«Κοινωνίαν ἡγοῦμαι κατὰ τὸ ἔργον, ὅταν ἀλλήλοις ἐπὶ τῷ αὐτῷ σκοπῷ συλλαμβάνωνται πρὸς τὴν ἐνέργειαν· κατὰ δὲ γνώμην, ὅταν συγκατάθηταί τις τῇ διαθέσει τοῦ ποιοῦντος, καὶ συναρεσθῇ. Ἑτέρα δὲ κοινωνία τοὺς πολλοὺς λανθάνουσα ἐμφαίνεται τῇ ἀκριβολογίᾳ τῆς θεοπνεύστου Γραφῆς· ὅταν μήτε συνεργασάμενος, μήτε συγκαταθέμενος τῇ διαθέσει, γνοὺς δὲ τὴν κακίαν τῆς γνώμης ἀφ' ἧς ποιεῖ, ἐφησυχάσῃ, καὶ μὴ ἐλέγξῃ...» (Μ. Βασιλείου, Περὶ Βαπτίσματος, Λόγος Β΄, ἐρωτ. θ΄).
Ἀριστινός: «...καὶ ἀκοινωνήτω κοινωνῶν ἔσται ἀκοινώνητος».
Ζωναρᾶς: «...καὶ τὸ μὴ ἐξεῖναί τινι κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις... Τοὺς δὲ τοῖς τοιοῦτοις συνευχομένους, ἢ ὑποδεχομένους αὐτοὺς εἰς ἐκκλησίαν, ἀκοινωνήτους κἀκείνους εἶναι...».
Βαλσαμῶν: «...ἀκοινωνήτους εἶναι τοὺς ἐπισκόπους καὶ λοιποὺς ἱερωμένους τοὺς συνευχομένους τοῖς ἀκοινωνήτοις».
Μ. Βασίλειος: «Οἵτινες τὴν ὑγιᾶ ὀρθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι ὁμολογεῖν, ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙ δὲ τοῖς ἑτερόφροσι, τοὺς τοιούτους, εἰ μετὰ παραγγελίαν μὴ ἀποστῶσιν, μὴ μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλὰ μηδὲ ἀδελφοὺς ὀνομάζειν» (Βλ. Ν. Βασιλειάδη, Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς καὶ ἡ Ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν, Ἔκδ. «Σωτήρ», Ἀθῆναι, 1972, σελ. 95).
Οὐαὶ τοῖς μιαίνουσι τὴν ἁγίαν πίστιν ἐν αἱρέσεσιν, ἢ τοῖς αἱρετικοῖς συγκαταβαίνουσιν».
(Ἐφραὶμ ὁ Σύρος: Ἐρωτήσεις καὶ ἀποκρίσεις, T.L.G., Page 80, line 3).
Σταύρος
Έχει όμως κι παρελθόν ο Κορινθου...στο link η δραση του με την διανομη αιρετικής Καινης Διαθηκης σε παιδια σχολιων
http://aktines.blogspot.gr/2009/05/blog-post_13.html
Τόσο ΑΣΧΕΤΟΣ δεν μπορεί να είναι, αλλα δεν επιτρεπεται κιολας ούτε καν σε λαϊκο, πόσο μαλλον σε Επισκοπο. Αν συνεχισει έτσι θα χει σοβαρο προβλημα γιατι απ τον Κυριο δεν θα μπορεσει να ζητησει και τα ρεστα...αχνα δεν θα βγαλει εκεινη τη στιγμη
Και συνηθίζουνε τα παιδια στην μεταφραση και το "ρηχο" δημοτικο κειμενο (καθώς η αιρετικη έκδοση δεν έχει και το αρχαίο κειμενο) όταν στο εξωτερικο τρεχουνε να μαθουνε Αρχαία Ελληνικά. Μήπως θέλει και γι΄αυτο την αποδοχη μας ο Κορινθου ;;
Σταύρος
Κι οταν αυριο-μεθαυριο πλησιασει τα παιδια και τους γονεις τους καποιος Ιεχωβας (που κανουνε αδιακοπο προσηλυτισμο κι εμεις κοιμόμαστε..)κι οι οποίοι νομίζω διανέμουνε την ίδια εκδοση Καινης Διαθηκης, να τους φανει οικειο το εντυπο, αφου τους το μοιρασε κι ο "Δεσποτας".
Εύγε "Δεσποτα"
Παρεπιπτοντως αν σας πλησιασει Ιεχωβας, πειτε του "εσεις ιδρυθηκατε τον 19ο αιωνα, τί έγινε, δεν υπήρχε Εκκλησία μέχρι τότε ; "
Καταπινουνε τη γλωσσα τους και λενε ασυναρτητα. Αλλα μεγαλο το βολεμα σ΄αυτους τους κυκλους...
Σταύρος
Σταύρο μην κακολογείς τον δέσποτα, καθώς τις εξουσίες του τις έδωσε το Άγιο Πνεύμα.
Άρα εν Αγίω Πνεύματι έκανε και την διανομή της αιρετικής Καινής Διαθήκης.
Και μας κουνάς και το δάχτυλο δέσποτα;
Aυτό λέγεται θράσος.
Καλή, ευλογημένη Χρονιά να έχεις αδελφέ
Σταύρος
2 σχόλια-ΑΑΠΝΤΗΣΕΙΣ στην εγκύκλιο του μητροπολίτη Γόρτυνος (εναντίον του π.Νικολάου Μανωλη), εγκύκλιος που εκδόθηκε αστραπιαία και ΠΡΙΝ ανακοινωθεί η απάντηση του π.Νικολάου!
ΩΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΟΥ κ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑ
Του Παναγιώτη Τσάλλου
https://katanixis.blogspot.gr/2017/01/blog-post_16.html#more
ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ… ΥΠΟΚΡΙΣΙΟΚΡΑΤΙΑ!
Νίκος Χειλαδάκης
https://katanixis.blogspot.gr/2017/01/blog-post_20.html
ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ - ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9- ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΑΦΡΟΣΥΝΗ
Ὁ παιδεύων κακοὺς λήψεται ἑαυτῷ ἀτιμίαν· ἐλέγχων δὲ τὸν ἀσεβῆ μωμήσεται ἑαυτόν.
ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου (όχι φόβος Βαρθολομαιου και λοιπών...)
Όσο δεν αντιλαμβανονται το μεγεθος της πτωσης τους ο Γορτυνος, ο Πειραιως κι οι λοιποι, τόσο περισσοτερο θα ολισθαινουνε σε πτωση και καταντια μεγαλυτερη κι απ των Οικουμενιστων
Δεν ειναι δυνατον ένας "Επισκοπος" και μαλιστα διδακτωρ Θεολογιας να επικαλειται αγνοια για θεματα που κλυδωνιζουν δεκαετιες την Εκκλησια και να μην παει έστω να παραιτηθει και να κλαιει την ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ του (ή την δειλία που καλυπτεται με δηθεν ελλειψη γνωσης), να μην περιμενει να ακουσει την απαντηση-ελεγχου-νουθεσιας και να επιτιθεται
Πολυ ασχημο να απομονωνει κειμενα Αγιων και να τα επικαλειται κατα το δοκουν...
Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο μαθητης της αγάπης, μας διδασκει :
«ει τις έρχεται προς υμάς και ταύτην την διδαχήν ου φέρει, μη λαμβάνετε αυτόν εις οικίαν, και χαίρειν αυτώ μη λέγετε· ο γαρ λέγων αυτώ χαίρειν κοινωνεί τοις έργοις αυτού τοις πονηροίς» (Β΄ Ιω. 10).
Aυτός που θεολόγησε τόσο για την αγάπη, όταν κάποτε πληροφορήθηκε, ενώ βρισκόταν σε δημόσιο λουτρό, ότι μπήκε ο αιρετικός Κήρινθος είπε· «Φύγωμεν, μη και το βαλανείον συμπέση, ένδον όντος Κηρίνθου του της αληθείας εχθρού».
Περαν της καταπατησης Ιερων Κανονων για την αποτειχιση που συκοφαντούν (με πληθος αποτειχισεων Αγιων στην Εκκλησιαστικη Ιστορια), ο Άγιος Γρηγοριος ο Θεολόγος μας γράφει επίσης για το μικρό ποίμνιο, που αναφέρεται επίσης και στην Αποκάλυψη, δεν ομιλεί περί εκατομμυρίων "Χριστιανών", ακόμα κι "Ορθοδόξων", που οι αγαπολόγοι προσπαθούν δηθεν να προσελκυσουν. Μας λεει και για τους λύκους που προσπαθούν να το πολιορκήσουν-καταφαγουν :
Στενή μοι ἡ μάνδρα, πλὴν λύκοις ἀνεπίβατος, πλὴν οὐ παραδεχομένη λῃστὴν, οὐδὲ ὑπερβαινομένη κλέπταις καὶ ξένοις.
Σύνελθε Γεροντα, έχεις τις γνωσεις αλλά προς το παρον όχι την θέληση, σύνελθε πρώτα για το καλο το δικό σου αλλα και τις ξεγελασμενες ψυχες που θα "παρεις" μαζι σου και το κριμα θα ειναι τεραστιο εις αιωνες - αιωνων.
Σταύρος
AΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ
ΛΟΓΟΣ 33.
Πρὸς Ἀρειανοὺς, καὶ εἰς ἑαυτόν.
15………Μικρόν μοι τὸ ποίμνιον; Ἀλλ᾿ οὐκ ἐπὶ κρημνῶν φερόμενον. Στενή μοι ἡ μάνδρα, πλὴν λύκοις ἀνεπίβατος, πλὴν οὐ παραδεχομένη λῃστὴν, οὐδὲ ὑπερβαινομένη κλέπταις καὶ ξένοις. Ὄψομαι ταύτην, εὖ οἶδα, καὶ πλατυτέραν. Πολλοὺς τῶν νῦν λύκων, ἐν προβάτοις ἀριθμῆσαί με δεῖ, τυχὸν καὶ ποιμέσιν. Τοῦτο εὐαγγελίζεταί μοι ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς, δι᾿ ὃν ἐγὼ τίθημι τὴν ψυχὴν ὑπὲρ τῶν προβάτων. Οὐ φοβοῦμαι τὸ μικρὸν ποίμνιον, εὐσύνοπτον γάρ· ὅτι γινώσκω τὰ ἐμὰ, καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν. Τοιαῦτα τὰ Θεὸν γινώσκοντα, καὶ Θεῷ γινωσκόμενα. Τὰ πρόβατα τὰ ἐμὰ τῆς φωνῆς μου ἀκούει, ἧς ἤκουσα παρὰ τῶν θείων λογίων, ἣν ἐδιδάχθην παρὰ τῶν ἁγίων Πατέρων, ἣν ἐδίδαξα κατὰ πάντα καιρὸν ὁμοίως, οὐ συμμορφούμενος τοῖς καιροῖς, καὶ διδάσκων οὐ παύσομαι, μεθ᾿ ἧς ἐγεννήθην, καὶ ᾗ συναπέρχομαι.
16. Ταῦτα καλῶ κατ᾿ ὄνομα (οὐκ ἀνώνυμα γὰρ, ὥσπερ οὐδὲ ἀστέρες ἀριθμούμενοι καὶ ὀνομαζόμενο)ι, καὶ ἀκολουθοῦσί μοι, ἐκτρέφω γὰρ ἐπὶ ὕδατος ἀναπαύσεως· ἀκολουθοῦσι δὲ καὶ παντὶ τοιούτῳ ποιμένι, οὗ τὴν φωνὴν ὁρᾶτε, ὅπως ἡδέως ἤκουσαν· ἀλλοτρίῳ δὲ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ᾿ αὐτοῦ, ὅτι διαγνωστικὴν ἕξιν ἔχουσιν ἤδη φωνῆς οἰκείας καὶ ἀλλοτρίας. Φεύξονται Οὐαλεντίνου τὴν τοῦ ἑνὸς εἰς δύο κατατομὴν, οὐκ ἄλλον τοῦ ἀγαθοῦ τὸν Δημιουργὸν πιστεύοντες, καὶ τὸν Βυθὸν, καὶ τὴν Σιγὴν, καὶ τοὺς μυθικοὺς Αἰῶνας, τὰ βυθοῦ καὶ σιγῆς ὄντος ἄξια. Φεύξονται Μαρκίωνος τὸν ἐκ στοιχείων καὶ ἀριθμῶν Θεόν· Μοντανοῦ τὸ πονηρὸν πνεῦμα καὶ γυναικεῖον· Μάνου τὴν ὕλην μετὰ τοῦ σκότους· Ναυάτου τὴν ἀλαζονείαν, καὶ τὴν ἐν ῥήμασι καθαρότητα· Σαβελλίου τὴν ἀνάλυσιν καὶ τὴν σύγχυσιν, καὶ τὴν, ἵν᾿ οὕτως εἴπω, κατάποσιν, τὰ τρία εἰς ἑν συναιροῦντος, ἀλλ᾿ οὐκ ἐν τρισὶν ὑφεστῶσι τὸ ἑν ὁρίζοντος· Ἀρείου καὶ τῶν ὑπ᾿ Ἀρείῳ τὴν τῶν φύσεων ἀλλοτρίωσιν, καὶ τὸν καινὸν Ἰουδαισμὸν, μόνῳ τῷ ἀγεννήτῳ τὴν θεότητα περιγράφοντος· Φωτεινοῦ τὸν κάτω Χριστὸν, καὶ ἀπὸ Μαρίας ἀρχόμενον. Αὖ τοὶ δὲ προσκυνοῦσι τὸν Πατέρα, καὶ τὸν Υἱὸν, καὶ τὸ ἅγιον Πνεῦμα, μίαν θεότητα· Θεὸν τὸν Πατέρα, Θεὸν τὸν Υἱὸν, Θεὸν, εἰ μὴ τραχύνῃ, τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον, μίαν φύσιν ἐν τρισὶν ἰδιότησι, νοεραῖς, τελείαις, καθ᾿ ἑαυτὰς ὑφεστώσαις, ἀριθμῷ διαιρεταῖς, καὶ οὐ διαιρεταῖς θεότητι
Σταύρος
Eπικαλεισαι τον Αγιο Γρηγοριο Θεολογο, του οποίου όμως δεν ακολουθείς το παραδειγμα
Μονος του ο Άγιος Γρηγοριος , ένας ασημος Επισκοπος της περιοχής των Σασίμων κι ενώ οι παλαιότεροι και μεγαλυτερων περιοχών Επισκοποι είχαν παραδοθεί στον Αρειανισμό (με εξαίρεση τον γίγαντα Μεγα Βασίλειο), μετέβη στην Κων/πολη (378 μ.Χ.), όπου υπερασπίζεται με καταπληκτικό τρόπο την Ορθοδοξία και χτυπά καίρια τους Αρειανούς, που είχαν πλημμυρίσει την Κωνσταντινούπολη.
Η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη. Όλοι οι ναοί της Βασιλεύουσας ήταν στα χέρια των αιρετικών. Όμως ο Άγιος δεν απελπίζεται. Μετατρέπει ένα δωμάτιο στο σπίτι που τον φιλοξενούσαν σε ναό και του δίνει συμβολικό όνομα. Ονομάζει το ναό Αγία Αναστασία (της Φαρμακολύτριας), δείγμα ότι πίστευε στην ανάσταση της Ορθόδοξης Πίστης.
Οι αγώνες είναι επικίνδυνοι. Οι αιρετικοί ανεβασμένοι πάνω στις σκεπές των σπιτιών του πετούν πέτρες και έτσι ο Άγιος Γρηγόριος δοκιμάζεται πολύ, αλλα ατρομητος συνεχιζει.... Στο ναό της Αγίας Αναστασίας εκφωνεί τους περίφημους πέντε θεολογικούς λόγους που του έδωσαν δίκαια τον τίτλο του Θεολόγου.
Σταύρος
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.