- Θὰ ἐπαναλάβω τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματός σας, εὐθὺς ὡς καταδικάσετε δημοσίως, «ἐπ᾽ ἐκκλησίας», τὴν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὴν ψευδοσύνοδον τῆς Κρήτης, ἡ ὁποία τὸν ἐθεσμοθέτησε καὶ τὸν ἐνομιμοποίησε, ἀλλοιώσασα καὶ φθείρασα τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησιολογίαν.
- Μέχρι τότε ἠμπορεῖτε κάλλιστα νὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ ἐπανέλθω εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου καὶ νὰ ἱερουργῶ, χωρὶς τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματός σας.
- Ἡ Ἐκκλησία καὶ οἱ ναοί της δὲν εἶναι ἰδιοκτησία τῶν ἐπισκόπων, ἀλλὰ τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, ἡ δὲ ὑπακοὴ πρὸς τοὺς ἐπισκόπους, ἀναγκαία διὰ τὴν εἰρήνην καὶ εὐταξίαν, προϋποθέτει Ὀρθοδόξους ἐπισκόπους, ὀρθοτομοῦντας τὸν λόγον τῆς ἀληθείας.
- Ἡ Ἐκκλησία εὑρίσκεται ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ἡ ἀλήθεια κατὰ τὸν Ἅγιον Μάξιμον τὸν Ὁμολογητήν, καὶ ὄχι ἐκεῖ ποὺ μνημονεύονται αἱρετίζοντες ἐπίσκοποι. Εἰς τὴν τελευταίαν περίπτωσιν ὑπάρχει«Κακὴ ὑπακοὴ καὶ ἁγία ἀνυπακοή», κατὰ τὸν τίτλον παλαιοῦ πατερικοῦ μου βιβλίου, τὸ ὁποῖον συνημμένως σᾶς ἀποστέλλω.
(απόσπασμα από την επιστολή του π.Θεοδώρου Ζήση
προς τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο,
που παραθέτουμε στο τέλος της ανάρτησης)
Ομιλίες π.Νικολάου Μανώλη στην Θεσσαλονίκη:
Ο πρωτοπρ. π.Νικόλαος Μανώλης, στην αίθουσα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ"* του"Ορθοδόξου Χριστιανικού Συλλόγου Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής"(Θεσσαλονίκη, Μοναστηρίου 183, 2ος όροφος), κάθε Κυριακή πρωί στις 10:15, σε ένα δίωρο μάθημα,
και κάθε Τετάρτη στις 7:00 το βράδυ, αναλύει Αγιοπατερικά θέματα που έχουν σχέση με την ημέρα καθώς και θέματα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας.Έκτακτοι ομιλητές (Τετάρτης) ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, ο Γαλατάς Χρήστος, ο Σερκελίδης Δήμος, ο Κοσμίδης Ελευθέρος κ.α. Τα θέματα είναι ορθοδόξου, αντιαιρετικού, εθνικού, οικογενειακού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.
και κάθε Τετάρτη στις 7:00 το βράδυ, αναλύει Αγιοπατερικά θέματα που έχουν σχέση με την ημέρα καθώς και θέματα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας.Έκτακτοι ομιλητές (Τετάρτης) ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, ο Γαλατάς Χρήστος, ο Σερκελίδης Δήμος, ο Κοσμίδης Ελευθέρος κ.α. Τα θέματα είναι ορθοδόξου, αντιαιρετικού, εθνικού, οικογενειακού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.
Αίθουσα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ" του "Ορθοδόξου Χριστιανικού Συλλόγου άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής" (Θεσσαλονίκη, Μοναστηρίου 183, 2ος όροφος. Τηλέφωνα επικοινωνίας: Τηλέφωνο Συλλόγου: 2310515786, κινητό τηλέφωνο π. Νικολάου Μανώλη: 6936981200)
Ομιλίες π.Θεοδώρου Ζήση στην Θεσσαλονίκη:
Την προσεχή Κυριακή, 26 Νοεμβρίου (και κάθε Κυριακή) στις 11:00 π.μ.,στην Αίθουσα της Εταιρείας Ορθοδόξων Σπουδών (Σούτσου 3, η οδός βρίσκεται λίγο κάτω -κάθετη- από την Αγίου Δημητρίου, στις αρχές της οδού (δυτικά)),
ο Καθηγητής Πρωτοπρ. π. Θεόδωρος Ζήσης θα ομιλήσει επί δίωρο με θέματα:
α) Φυσικό καί ἠθικό κακό: Τό τσουνάμι τῆς Μάνδρας θεία παιδαγωγία.
β) Ἡ πορεία τῆς δικαστικῆς μου διώξεως καί ἄλλα ἐπίκαιρα θέματα
Είσοδος Ελεύθερη.
Σχόλιο:
Έχουμε εκφράσει την διαφωνία μας με την γραμμή της "οικονομίας" των 2 πατέρων:
Να επιτρέπουν στους πιστούς να πηγαίνουν σε ναούς "όπου λειτουργούν ευσεβείς ιερωμένοι", οι οποίοι όμως μνημονεύουν τους αιρετικούς Οικουμενιστές (Άνθιμο, Βαρθολομαίο).
Δυστυχώς ο πιστός σήμερα έγινε τόσο αδύναμος, τόσο ανίκανος (για να κυριολεκτούμε), που ούτε και αυτό, το λανθασμένο ημίμετρο, τολμάει να εφαρμόσει
Όλο και σε κάποιο γάμο και σε κάποια βάπτιση θα πάει και θα ΠΑΡΑΣΤΕΙ ΜΕΣΑ στον ναό και θα συμπροσευχηθεί μνημονεύοντας.
Κι όταν δει τον δεσπότη του, αντί να τον ελέγξει για την προδοσία της πίστεως, θα σκύψει να πάρει "την ευχή"...
Πως θα μετανοήσουν οι αιρετικοί με τόση δουλικότητα;
Πως θα μετανοήσουν οι αιρετικοί με τόση δουλικότητα;
Όσο κι αν αυτό συνεπάγεται τον μαρτυρικό δρόμο του Γολγοθά, της περιθωριοποίησης, του χλευασμού από τους "αδερφούς", δεν μπορούμε να κοινωνούμε με την αίρεση.
Όταν μνημονεύεται ο επίσκοπος στην Θεία Λειτουργεία, ΔΕΝ είναι απλή ευχή για να τον έχει ο Θεός καλά, εκφράζουμε την ΤΑΥΤΙΣΗ της πίστης μας με αυτόν.
Διαβάζουμε την λίστα με τις υπογραφές ομολογίας και συμπαράστασης στους 2 πατέρες (εδώ):
467 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ.
Οι άλλοι; Τα τόσα πνευματικοπαίδια τους; Τα ορθόδοξα σωματεία της πόλης;
Ούτε το όνομα τους δεν τολμάνε να βάλουν; Ως άλλοι Ιούδες προδίδουν τον "διδάσκαλο τους";
ΕΣΥ;;;
Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του π.Θεοδώρου Ζήση
προς τον μητροπολίτη Άνθιμο :
προς τον μητροπολίτη Άνθιμο :
Πρωτοπρεσβύτερος
Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς
Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 22ᾳ Νοεμβρίου 2017
Παναγιώτατον
Μητροπολίτην Θεσσαλονίκης
κ. Ἄνθιμον
Ἐνταῦθα
Παναγιώτατε,
Διὰ τοῦ ὑπ᾽ ἀριθμ. 599/15.09.2017 ἐγγράφου ὡρίσατε Ἀναπληρωτὴν Πρόεδρον τοῦ Ἐπισκοπικοῦ σας Δικαστηρίου τὸν τότε πρωτοσύγκελλον τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀρχιμανδρίτην π. Στέφανον Τόλιον, τώρα δὲ μητροπολίτην Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου.
Οὗτος ἐσπευσμένως, τὴν ἰδίαν ἡμέραν (15.09), συνέταξε καὶ μοῦ ἀπέστειλε τὸ ὑπ᾽ ἀριθμ. πρωτ. 2 ἔγγραφον τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Δικαστηρίου, μὲ τὸ ὁποῖον μὲ ἐκάλει νὰ παραστῶ ἐνώπιον τοῦ Δικαστηρίου τὴν Πέμπτην 28ην Σεπτεμβρίου καὶ ὥραν 12.00 μ. ἐν τῷ Γραφείῳ τῆς Πρωτοσυγκελλίας, ἵνα δικασθῶ «διὰ τὰ εἰς ἃ ὑπέπεσα κανονικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ παραπτώματα».
Διὰ τοῦ ἀπὸ 26ης Σεπτεμβρίου ἰδικοῦ μου ἐγγράφου πρὸς τὸν ἀναπληροῦντα ὑμᾶς ὡς πρόεδρον τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Δικαστηρίου Ἀρχιμανδρίτην π. Στέφανον Τόλιον, ἐδήλωσα ὅτι δὲν θὰ παραστῶ εἰς τὴν παρῳδίαν αὐτὴν τῆς δίκης καὶ ἐξήγησα τοὺς λόγους τῆς ἀπουσίας μου.
Ἐπέρασεν ἔκτοτε τὸ μακρὸν διάστημα τῶν δύο μηνῶν καὶ δὲν ἔχω λάβει γνῶσιν τῆς ἀποφάσεως τοῦ Δικαστηρίου, ὡς ἔχω ὄχι μόνον ἔννομον, ἀλλὰ καὶ ἁπλοῦν ἀνθρώπινον δικαίωμα· δὲν τολμῶ νὰ εἴπω ἀδελφικὸν ἐν τῇ Πίστει καὶ τῇ Ἱερωσύνῃ δικαίωμα καὶ ὑμέτερον χρέος.
Τί ἀπεφάσισε, τελικῶς, τὸ Δικαστήριον καὶ ποίαν ποινὴν μοῦ ἐπέβαλε; Ἐκήρυξεν ἑαυτὸ ἀναρμόδιον καὶ ἀπέστειλε τὸν φάκελλον εἰς τὸ Συνοδικὸν Δικαστήριον; Ἀνέβαλε τὴν δίκην ἢ τὴν ἐματαίωσε σκεφθὲν ψυχραιμότερον ἢ ἀδελφικώτερον;
Ἐπέρασεν ἔκτοτε τὸ μακρὸν διάστημα τῶν δύο μηνῶν καὶ δὲν ἔχω λάβει γνῶσιν τῆς ἀποφάσεως τοῦ Δικαστηρίου, ὡς ἔχω ὄχι μόνον ἔννομον, ἀλλὰ καὶ ἁπλοῦν ἀνθρώπινον δικαίωμα· δὲν τολμῶ νὰ εἴπω ἀδελφικὸν ἐν τῇ Πίστει καὶ τῇ Ἱερωσύνῃ δικαίωμα καὶ ὑμέτερον χρέος.
Τί ἀπεφάσισε, τελικῶς, τὸ Δικαστήριον καὶ ποίαν ποινὴν μοῦ ἐπέβαλε; Ἐκήρυξεν ἑαυτὸ ἀναρμόδιον καὶ ἀπέστειλε τὸν φάκελλον εἰς τὸ Συνοδικὸν Δικαστήριον; Ἀνέβαλε τὴν δίκην ἢ τὴν ἐματαίωσε σκεφθὲν ψυχραιμότερον ἢ ἀδελφικώτερον;
Δὲν εἶναι περιττὸν νὰ ὑπενθυμίσω ὅτι οὔτε εἰς τὸ Ἅγιον Ὄρος τῆς πατριαρχικῆς δικαιοδοσίας, οὔτε εἰς ἄλλας μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐκινήθη δικαστικὴ δίωξις ἐναντίον
κληρικῶν διακοψάντων τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματος τοῦ οἰκείου ἐπισκόπου.
κληρικῶν διακοψάντων τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματος τοῦ οἰκείου ἐπισκόπου.
Εὐχαριστῶ διὰ τὸν στέφανον αὐτὸν τῆς ἀδίκου διώξεως, ὡς καὶ τὸν συνεργήσαντα εἰς τοῦτο ὁμώνυμον π. Στέφανον, τὸν στεφανωθέντα τώρα διὰ τῆς ἐπισκοπικῆς μίτρας τῶν Φιλίππων.
Ὅπως ἔχω δηλώσει καὶ γράψει ἐπανειλημμένως, καὶ παρὰ τὰ συκοφαντικῶς καὶ κακοβούλως ὑπὸ ψευδομένων καὶ ἀνευθύνων ἀνθρωπαρίων διαδιδόμενα, δὲν πρόκειται νὰ προχωρήσω εἰς σχισματικὰς ἐνεργείας ἢ νὰ μνημονεύσω ἄλλον ἐπίσκοπον. Σᾶς ἀποστέλλω συνημμένως καὶ πρόσφατον σχετικὸν μικρὸν βιβλίον μου μὲ τίτλον: «Ἡ Ἀποτείχιση δὲν εἶναι σχίσμα. Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις».
Θὰ χαρῆ χαρὰν μεγάλην ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος, ὁ ἀγωνισθεὶς ἐναντίον τῆς αἱρέσεως τοῦ Ἀρείου, ὅταν ἴδῃ τὸ θυσιαστήριον τοῦ ναοῦ του κυκλούμενον ὑπὸ ὀρθοδόξου ἐπισκόπου καὶ ὀρθοδόξων ἱερέων, μετ᾽ αὐτοῦ δὲ καὶ σύμπας τῶν Ἁγίων ὁ χορὸς διὰ τὴν εἰρήνευσιν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος, τὸ ὁποῖον ταράσσεται καὶ σκανδαλίζεται ἐξ αἰτίας τῶν αἱρετικῶν ἀποφάσεων τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ἡ προθανάτιος ὁμολογία καὶ καταδίκη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κατὰ τὴν φρικτὴν ὥραν τοῦ καθαγιασμοῦ καὶ τῆς μεταλήψεως τῶν ἀχράντων μυστηρίων ἀπὸ τὸν μητροπολίτην Μάνης κυρὸν Χρυσόστομον ἀποστέλλει συγκλονιστικὰ μηνύματα.
Εὐχόμενος πᾶσαν ἀπὸ τοῦ Κυρίου τῆς εἰρήνης ἐνίσχυσιν πρὸς εἰρήνευσιν καὶ καταλλαγὴν ἐν τῇ ὁδῷ τῆς Ὀρθοδόξου Ἀληθείας καὶ Ζωῆς διατελῶ,
Συνημμένα 2:
1. Κακὴ Ὑπακοὴ καὶ Ἁγία Ἀνυπακοή, Θεσσαλονίκη 2006.
2. Ἡ Ἀποτείχιση δὲν εἶναι σχίσμα. Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις, Θεσσαλονίκη 2017.
Ὅπως ἔχω δηλώσει καὶ γράψει ἐπανειλημμένως, καὶ παρὰ τὰ συκοφαντικῶς καὶ κακοβούλως ὑπὸ ψευδομένων καὶ ἀνευθύνων ἀνθρωπαρίων διαδιδόμενα, δὲν πρόκειται νὰ προχωρήσω εἰς σχισματικὰς ἐνεργείας ἢ νὰ μνημονεύσω ἄλλον ἐπίσκοπον. Σᾶς ἀποστέλλω συνημμένως καὶ πρόσφατον σχετικὸν μικρὸν βιβλίον μου μὲ τίτλον: «Ἡ Ἀποτείχιση δὲν εἶναι σχίσμα. Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις».
- Θὰ ἐπαναλάβω τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματός σας, εὐθὺς ὡς καταδικάσετε δημοσίως, «ἐπ᾽ ἐκκλησίας», τὴν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὴν ψευδοσύνοδον τῆς Κρήτης, ἡ ὁποία τὸν ἐθεσμοθέτησε καὶ τὸν ἐνομιμοποίησε, ἀλλοιώσασα καὶ φθείρασα τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησιολογίαν.
- Μέχρι τότε ἠμπορεῖτε κάλλιστα νὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ ἐπανέλθω εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου καὶ νὰ ἱερουργῶ, χωρὶς τὴν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματός σας.
- Ἡ Ἐκκλησία καὶ οἱ ναοί της δὲν εἶναι ἰδιοκτησία τῶν ἐπισκόπων, ἀλλὰ τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, ἡ δὲ ὑπακοὴ πρὸς τοὺς ἐπισκόπους, ἀναγκαία διὰ τὴν εἰρήνην καὶ εὐταξίαν, προϋποθέτει Ὀρθοδόξους ἐπισκόπους, ὀρθοτομοῦντας τὸν λόγον τῆς ἀληθείας.
- Ἡ Ἐκκλησία εὑρίσκεται ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ἡ ἀλήθεια κατὰ τὸν Ἅγιον Μάξιμον τὸν Ὁμολογητήν, καὶ ὄχι ἐκεῖ ποὺ μνημονεύονται αἱρετίζοντες ἐπίσκοποι. Εἰς τὴν τελευταίαν περίπτωσιν ὑπάρχει«Κακὴ ὑπακοὴ καὶ ἁγία ἀνυπακοή», κατὰ τὸν τίτλον παλαιοῦ πατερικοῦ μου βιβλίου, τὸ ὁποῖον συνημμένως σᾶς ἀποστέλλω.
Θὰ χαρῆ χαρὰν μεγάλην ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος, ὁ ἀγωνισθεὶς ἐναντίον τῆς αἱρέσεως τοῦ Ἀρείου, ὅταν ἴδῃ τὸ θυσιαστήριον τοῦ ναοῦ του κυκλούμενον ὑπὸ ὀρθοδόξου ἐπισκόπου καὶ ὀρθοδόξων ἱερέων, μετ᾽ αὐτοῦ δὲ καὶ σύμπας τῶν Ἁγίων ὁ χορὸς διὰ τὴν εἰρήνευσιν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος, τὸ ὁποῖον ταράσσεται καὶ σκανδαλίζεται ἐξ αἰτίας τῶν αἱρετικῶν ἀποφάσεων τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ἡ προθανάτιος ὁμολογία καὶ καταδίκη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κατὰ τὴν φρικτὴν ὥραν τοῦ καθαγιασμοῦ καὶ τῆς μεταλήψεως τῶν ἀχράντων μυστηρίων ἀπὸ τὸν μητροπολίτην Μάνης κυρὸν Χρυσόστομον ἀποστέλλει συγκλονιστικὰ μηνύματα.
Εὐχόμενος πᾶσαν ἀπὸ τοῦ Κυρίου τῆς εἰρήνης ἐνίσχυσιν πρὸς εἰρήνευσιν καὶ καταλλαγὴν ἐν τῇ ὁδῷ τῆς Ὀρθοδόξου Ἀληθείας καὶ Ζωῆς διατελῶ,
Μετὰ τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ
Πρωτοπρεσβύτερος
Θεόδωρος Ζήσης
Συνημμένα 2:
1. Κακὴ Ὑπακοὴ καὶ Ἁγία Ἀνυπακοή, Θεσσαλονίκη 2006.
2. Ἡ Ἀποτείχιση δὲν εἶναι σχίσμα. Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις, Θεσσαλονίκη 2017.
2 σχόλια:
Δίκαιο το αίτημα του Πατέρα Θεόδωρου να πληροφορηθεί για την εξέλιξη της υποθέσεως της δίκης που τον αφορά και είναι απαράδεκτη αυτή η καθυστέρηση όσον αφορά την πληροφόρηση, τόσο του ιδίου, όσο και όλων ημών που ενδιαφερόμεθα για το θέμα αυτό, καθώς ο αγώνας του π. Θεόδωρου δεν αφορά μόνο τον ίδιο, αλλά και πολλούς άλλους, είτε υπέγραψαν συμπαραστεκόμενοι υπέρ αυτού, είτε δεν υπέγραψαν για διάφορους λόγους, αλλά είναι υπέρ αυτού. Ελπίζουμε αυτή η καθυστέρηση στην ανακοίνωση της Απόφασης του Επισκοπικού Δικαστηρίου να μην κρύβει μία καταδικαστική Απόφαση, που πρόκειται να ανακοινωθεί ετεροχρονισμένα, ώστε να προλάβει να προηγηθεί χρονικά, χωρίς πιθανές αντιδράσεις των Πιστών, η ενθρόνιση στην Καβάλα του Μητροπολίτου κ. Στεφάνου και να ανακοινωθεί μετά το γεγονός αυτό. Ήδη εάν υπήρξε μία τέτοια σκοπιμότητα και αληθινά ελπίζουμε να μην υπήρξε, δεν υπάρχει πλέον λόγος αναβολής της Ανακοίνωσης της Αποφάσεως, αλλά εάν όντως υπήρξε, τότε θα αποδειχθεί για μία ακόμη φορά ο άδικος ουσιαστικά χαρακτήρας της Εκκλησιαστικής αυτής δίωξης.
οι 467 υπογραφές συμπαράστασης,ευχής έργον θα ήταν,να έμπαιναν σ'ένα κείμενο δήλωσης αποτείχισης προς τον κ.Άνθιμον.Αυτό ίσως ταρακουνήσει τους επί κεφαλής της διοικούσης εκκλησίας και ίσως,με την δημοσιοποίησή του,αφυπνίσει και κάποιους άλλους πιστούς που βρίσκονται παγιδευμένοι στο χώρο της αίρεσης
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.
Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.