" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Επιτρέπεται κάποιο ζευγάρι να χωρίσει; Τι πραγματικά λέει η εκκλησία;;; Γιατί ο Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης ΔΙΕΚΟΨΕ το μνημόσυνο του Πατριάρχη του;

Αφιερώστε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ λίγο χρόνο να ακούσετε τα σημερινά λόγια του πατρός Ευθυμίου Τρικαμηνά (σε ένα παρεκκλήσι, λίγο έξω από την Σουρωτή Θεσσαλονίκης), για τον γάμο, για το αν επιτρέπει η εκκλησία το διαζύγιο και τον δεύτερο/τρίτο γάμο.
Απίστευτα χρήσιμο στην εποχή μας που τα περισσότερα ζευγάρια χωρίζουν.


Επίκαιρο όμως και αναφορικά με την ίδια την "εκκλησία".
Το θέμα σχετίζεται με αυτό που αποκαλέστηκε"μοιχειανή Αίρεση" της εποχής του Αγ. Θεοδώρου του Στουδίτου.
Ο αυτοκράτορας ξαναπαντρεύτηκε με την ευλογία του πατριάρχη, αφού όμως πρώτα "ξεφορτώθηκε" την γυναίκα του, κλείνοντας την υποχρεωτικά σε μοναστήρι.

Ο Άγιος διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη του. Ήξερε ότι εφόσον ως εκκλησία (ο Πατριάρχης) ευλόγησε έναν παράνομο γάμο, θα ακολουθούσαν και άλλοι τέτοιο. 
Έτσι ενεργούσαν οι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας. Όταν παραβιαζόταν η αλήθεια και επικρατούσε η πλάνη, την ομολογούσαν, ακόμη κι αν χρειαζόταν να διακόψουν το μνημόσυνο του Πατριάρχη τους και να υποστούν τις συνέπειες. .
Σημειωτέον, η 2η γυναίκα του αυτοκράτορα ήταν εξαδέρφη του Αγίου Θεοδώρου, είχε λοιπόν κάθε λόγο να αποσκοπεί σε προσωπικά οφέλη αν τηρούσε στάση σιωπής.
Επισημαίνουμε ότι η διακοπή μνημοσύνου έγινε για ΜΗ δογματικό θέμα. Και Δεν είχε ακόμη καταδικαστεί ως αίρεση από "Σύνοδο"
Τι γίνεται όμως σήμερα; Ομολογούμε ή σιωπούμε;



Τελικά ποιος λέει την αλήθεια; 
ο Χριστός ή η Σύνοδος που "κατ οικονομίαν" επιτρέπει μέχρι 3 γάμους (και ισάριθμα διαζύγια;)
Την απάντηση θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί. Γιατί έφτασε η ώρα να μάθουμε την αλήθεια:




Ιστολόγιο "Ο Παιδαγωγός"

Πηγή βίντεο



Οἱ θέσεις τοῦ Ἁγίου εἶναι σαφεῖς: ἀπαιτεῖται ἡ ἀπομάκρυνση ἀπὸ ὁποιαδήποτε αἵρεση ἢ αἱρετικὸ ἔρχεται σὲ σαφῆ ἀντίθεση μὲ τὶς Ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε ἡ συγκεκριμένη αἵρεση ἔχει καταδικαστεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, εἴτε ὄχι.


Παράδειγμα ἡ Διακοπὴ μνημοσύνου (στὴν ὁποία προέβη ὁ Ὅσιος Θεόδωρος) τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν Ταρασίου καὶ Νικηφόρου, οἱ ὁποῖοι γιὰ λόγους «οἰκονομίας»
ἐπικοινώνησαν μὲ ἐκείνους ποὺ ἐξέφραζαν τὴν μοιχειανή αἵρεση. Τὸ πρόβλημα ἔληξε ἀργότερα, μὲ δικαίωση τῶν ἁγιοπατερικῶν θέσεων ποὺ ὑποστήριξε ὁ ὅσιος Θεόδωρος.

Ὑπ’ ὄψιν ὅτι ἡ μοιχειανὴ αἵρεση δὲν εἶχε καταδικαστεῖ ἀπὸ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ὅπως ἡ Εἰκονομαχία. Ὁ Ὅσιος ἀποτειχίστηκε καὶ ἀπὸ τὴν μία αἵρεση καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη, (ἀσχέτως ἂν ἡ μία εἶχε καταδικασθεῖ καὶ ἡ ἄλλη δὲν εἶχε καταδικασθεῖ), καὶ δὲν περίμενε 100 χρόνια, μήπως κάποια Σύνοδος ἀποφασίσει τὴν καταδίκη τῆς αἱρέσεως (ὅπως συμβαίνει σήμερα μὲ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ). Τὸ αὐτὸ προέτρεπε νὰ κάνουν καὶ οἱ ἄλλοι.
Πηγή αποσπάσματος

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αναφερεται στην Εκκλησιαστικη ιστορια οτι οταν γινοντανε η ενθρονιση του λατινοφρονα πατριαρχη Μητροφανη που ειχε παει στην Φεραρα Φλωρεντια, ενας παπάς πηγε απλως να δει την ενθρονιση και οι Χριστιανοι τοτε εκαναν εναν μηνα να πανε στην Εκκλησια ειδε και επαθε να τους πισει οτι δεν ελαβε μερος στην ενθρονιση, τον θεωρουσαν αιρετικο μονο και μονο γιατι πηγε απο περιεργια να δει την ενθρονιση

Αλλη περιπτωση οταν γυρισανε στην κωσταντινουπολη απο την ψευδοσυνοδο της φεραρας τον μεν ΑΓΙΟ ΜΑΡΚΟ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΙΚΟ ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΛΑΜΠΡΑ ΤΟΝ ΥΨΩΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ τους δε λατινοφρονες επισκοπους που υπεγραψαν την αιρετικη συνοδο τους κυνηγισανε με τα ξυλα και παρα λιγο να τους πεταξουνε στην θαλλασα

τωρα πρεπει ο καθενας να αναλογιστει τι ευθυνες εχουνε οσοι πανε στους αιρετικους οικουμενιστες και γεμιζουνε τις Εκκλησιες τους και δεν τους κυνηγανε και να φυγουνε μακρια
αλλα ειναι τα χρονια των εσχατων ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΜΕ
Αλεξιος κ

Ανώνυμος είπε...

Ισχύει πως στους καθολικούς παπικούς επιτρέπεται μόνον ένας γάμος και οχι τρείς όπως σε εμάς;

Ανώνυμος είπε...

Τα παρακ(π)άτω τα διάβασα σήμερα, αγαπημένο μου,
στο Ιστολόγιο "Παιδαγωγός". Τα παραθέτω προς προβληματισμόν
για σένα που λες ότι είσαι χριστιανή, αλλά σούρνεις τον πρώην σου
σε διάφορα δικαστήρια "για το καλό του", και το "καλό των παιδιών".

Ο Θεός να λυπηθεί όλους τους ανθρώπους
που σήμερα χάσαμε τον βασικό Ορθόδοξο μπούσουλα

Ευανθία η Σαλογραία
http://salograia.blogspot.gr/2016/09/blog-post_4.html

Ανώνυμος είπε...

Κακώς διέκοψε το μνημόσυνο ο άγιος Θεόδωρος, η ενέργεια ήταν περά για πέρα αντικανονική και επιπλέον, η αιτία δεν είχε να κάνει με αίρεση. Αν δεχθούμε ότι όσα οι πατέρες της εκκλησίας αναφέρουν δεν επιδέχονται αμφισβήτηση και η εκκλησία τα δέχεται άνευ εξετάσεως, τότε θα πρέπει να δεχθούμε «τον απόλυτο προορισμό» του ιερού Αυγουστίνου και την θεωρία «περί αποκαταστάσεως των πάντων» του αγίου Γρηγορίου Νύσσης, θέσεις που κατεδίκασε και απέρριψε η εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Την πράξη όμως της διακοπής του μνημοσύνου η Εκκλησία την επαίνεσε γι' αυτό και ονομάστηκε ομολογητής.
Αιρεση είναι οτίδήποτε αντιστρατεύεται το Ευαγγέλιο, και όχι απαραίτητα κάτι εξωφρενικό.
Η Νομιμοποίηση της μοιχείας είναι αίρεση. Ο Χριστός το αντίθετο είπε.
Γι' αυτό και ο άγιος την ονόμασε μοιχιανική αίρεση.

Ανώνυμος είπε...

Τα σχίσματα του αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου για τις Οικονομίες των ΑΓΙΩΝ πατριαρχών Ταρασίου και Νικηφόρου κατεδικάσθησαν από την Εκκλησία. Ακόμη και ο βιογράφος του, Μιχαήλ ο Στουδίτης, δεν τολμά να υποστηρίξη την πράξη του οσίου Θεοδώρου. Τα σχίσματα αυτά κατέκριναν μεταξύ άλλων οι ιεροί Μεθόδιος και Δοσίθεος. Επίσης δεν τα ακολούθησαν άλλοι μοναχοί εκείνης της εποχής, οι οποίοι ανεδείχθησαν μεγάλοι άγιοι. Πρόκειται για τους αγίους και ομολογητές Νικηφόρο Κωνσταντινουπόλεως, Μιχαήλ Συννάδων, Ευθύμιο Σάρδεων, Αιμιλιανό Κυζίκου, Θεοφύλακτο Νικομηδείας, όσιο Ιωαννίκιο, όσιο Δανιήλ τον Στυλίτη, ο μέγας ομολογητής Θεοφάνης κ.α.

Ανώνυμος είπε...

Τα ίδια και χειρότερα έγιναν και με το Φώτιο και τον Ιγνάντιο οι οποίοι πραξικοπηματικά ανεβοκατέβηκαν στον Θρόνο και στις φυλακές

Οσο για το τι λεει ο ένας βιογράφος και ο άλλος άγιος κράτα μικρό καλάθι επειδή ο αγιος Κύριλλος είχε καταδικάσει στην κόλαση τον άγιο Χρυσόστομο μιας και τον ειχε βγάλει απο τα δίπτυχα της Εκκλησίας
Στο δι ευχών μετανόησε

Οι ανθρώπινες εμπάθειες είναι γνωστές, βλέπε πρωτοκαθεδρίες που ζητήθηκαν απο τον Ιωάννη και τον αδερφό του, αλλά και την αντιπαράθεση των υπολοίπων.
Το καραμπινάτο παράδειγμα ήταν στην Β' οικουμενική όταν οι άγιοι έδιωξαν με τις κλωτσιές τον Παμμέγιστο Γρηγόριο τον Θεολόγο

Γι αυτό σου λεω αδελφέ κράτα μικρό καλάθι...

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία δεν επιτρέπει τρεις γάμους. Επιτρέπει μόνο έναν. Οι άλλοι δύο είναι ιερολογίες, όχι γάμοι, δηλ. ευλογει η Εκκλησία την ένωση που είναι αναπόφευκτη ώστε να μην ζει το ζεύγος στην πορνεία. Η περίπτωση του οσίου Θεοδώρου είναι τελείως διαφορετική διότι η σύζυγος του αυτοκράτορος κλείστηκε σε μοναστήρι βιαίως χωρίς να δώσει συγκατάθεση για το διαζύγιο με τον σύζυγο αυτοκράτορα. Επιπλέον έγινε βιαίως και η κουρά της σε μοναχή, χωρίς η ιδία να θέλει. Άλλες περιπτώσεις λοιπόν.

Ανώνυμος είπε...

Ο άγιος Κύριλλος επανέφερε στα δίπτυχα το όνομα του αγίου Ιωάννου του έτος 417. Επίσης ο άγιος Αττικός το έτος 422 στην Κων/πολη. Αγιοι σημαίνει άνθρωποι με λάθη αλλά εν μετανοία διαβιούντες. Αλάθητος είναι μόνο ο Θεός.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.