" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Και ρωτάς…”Μπορώ να κοινωνήσω, το Μέγα Σάββατο, έστω και αν δεν είμαι έτοιμος και δεν έχω εξομολογηθεί για καιρό;”

Και ρωτάς…”Μπορώ να κοινωνήσω, το Μέγα Σάββατο, έστω και αν δεν είμαι έτοιμος και δεν έχω εξομολογηθεί για καιρό;”

Μα αυτό είναι άτοπο και λανθασμένο σαν ερώτηση και σκέψη. Γιατί;
Διότι παιδί μου, έχει καμιά ”μαγική ιδιότητα” η ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, να σβήνει αμαρτίες και να καθαρίζει τον άνθρωπο;
Σε τι θα σε ωφελήσει η Θεία Κοινωνία αν είσαι γεμάτος λάθη και πάθη ανεξομολόγητα;

Νομίζεις ότι θα σε αγιάσει; Θα ευλογηθείς τάχα;
Φωτιά θα βάλεις μέσα σου λέγει ο Απόστολος Παύλος των Εθνών…Φωτιά και αρρώστια!

Ο Μέγας Βασίλειος λέγει ότι είναι ανάγκη να προστρέχουμε στους πνευματικούς για εξομολόγηση.
Ο καλός εξομολόγος είναι όργανο της Χάριτος του Θεού, είναι υπηρέτης και οικονόμος των Μυστηρίων του Θεού.

Καλύτερα εξομολόγηση χωρίς Θεία Κοινωνία, λόγω θανάσιμων αμαρτημάτων, παρά Θεία Κοινωνία χωρίς Εξομολόγηση και χωρίς προετοιμασία ψυχική.

Αν δεν έχουμε ευλογία από τον πνευματικό, δεν πάμε για Θεία Κοινωνία.
Βεβαίως μεταβαίνουμε στην Εκκλησία, αλλά απέχουμε από την Θεία Κοινωνία.

Όταν θα έχουμε την ευχή και την ευλογία του εξομολόγου, τότε μάλιστα και θα κοινωνήσουμε των Αχράντων Μυστηρίων.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο κινείται και φέρεται ο σωστός και ευσυνείδητος καλός Χριστιανός Ορθόδοξος, ο οποίος δεν κάνει ποτέ…του κεφαλιού του, δηλαδή όπως αυτός θέλει ή όπως άκουσε από δω κι από ‘κει.
Σε όλα απαιτείται σύνεση, σωφροσύνη και ταπείνωση.

Να ρωτάμε και να μαθαίνουμε, να μελετάμε και να ζητάμε οδηγίες και συμβουλές από καλούς ιερείς και πνευματικούς, και να ακολουθούμε με υπακοή και σεβασμό τα Άγια Μυστήρια της Αμωμήτου Ορθοδόξου Πίστεώς μας”.

Επειδή λοιπόν, είχα την μεγάλη ευλογία να ζήσω 8-9 χρόνια δίπλα στον ταπεινό Άγιο αυτόν Γέροντα της ερήμου, τον π. Σεραφείμ, κάπως έτσι θα σας απαντούσε στο
λογισμό και ερώτημά σας. Εξάλλου έχουν ήδη γραφεί τόσα πολλά από τους Άγιους Θεοφόρους Πατέρες για το Κοσμοσωτήριο Μυστήριο της Μετάνοιας – Εξομολογήσεως που αν κανείς ανατρέξει και διαβάσει, θα δει ότι όλα είναι ξεκάθαρα, σαφή και χωρίς αμφιβολία καμία!

Να ευχόμαστε να μας χαρίζει ο Πανάγαθος Θεός, διάκριση και φωτισμό, διότι είμαστε μέσα στην άγνοια, ενώ δίπλα μας είναι οι γάργαρες πηγές, το γάργαρο νερό για να δροσιστεί η ψυχή μας και να φωτιστεί η διάνοιά μας.Αμήν, γένοιτο.

Καλό και Ευλογημένο Πάσχα
Αρχιμ. Ιγνάτιος
Ηγούμενος Μονής Προσκυνήματος των Ποιμένων
Περιοχή Βηθλεέμ Ιουδαίας, Αγία Γη


απόσπασμα κειμένου
το  είδαμε εδώ

6 σχόλια:

Unknown είπε...

ΚΑΙ Ο ΙΟΥΔΑΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕ . ΑΛΛΑ ΣΕ ΤΙ ΩΦΕΛΗΣΕ ΑΥΤΟ ? (ΠΑΤΗΡ-ΦΩΤΙΟΣ) ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σε όλους σας που εργάζεστε την Αλήθεια του Χριστού

http://www.planeta-l.ru/pages/1025/attachments/rublev_andrej_12.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-ZG6BIMRoZ0k/U0sgPlesk1I/AAAAAAAAOHs/t7N7xEr5JyI/s1600/%CE%9B%CF%85%CC%81%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%82+%CF%84%CE%BF+%CF%89%CE%BF%CC%81%CE%BD.jpg

Ανώνυμος είπε...

Μεσα στην σημερινη περιεργη εποχή, που οι περισσοτεροι ανθρωποι ζουν μακρια ή σε αποσταση απ τον Κυριο, βλεπουμε πολλα λαθη, ακομα και σε ανθρωπους με καποια ευσεβεια, που ομως δεν γνωριζουν καποια πραγματα.
Και καθως στις ¨οικονομιες¨ειμαστε πρωτοι, πολλα λαθη συμβαινουν ειδικα το βραδυ της Αναστασεως, με πολλους να κοινωνουν αναξιως, παρερμηνευοντας τον σχετικο λόγο του Ιερου Χρυσοστομου.
Όπως θα φανει και σε αλλο λογο του Αγιου, που θα παραθεσω παρακατω, όταν ο Αγιος ομιλει για ραθυμους, που κατεφθασαν την ενδεκατη ωρα, προφανως εννοει τους ειλικρινως και βαθεως μετανοουντας, έστω και την ύστατη ώρα, όπως π.χ. ο ενας ληστης στον Σταυρό.
Όταν ο Αγιος λεει "νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες εὐφράνθητε σήμερον", "ἡ τράπεζα γέμει μηδείς ἐξέλθῃ πεινῶν" κλπ. θα πρεπει να δουμε τι είχε στο μυαλό του ο Άγιος Ιωάννης (γιατί αυτός το είπε), και όχι με ότι εμείς έχομε σήμερα στο νου μας. Με άλλα λόγια, για να καταλάβομε ποιοι ήταν τότε «οι μη νηστεύσαντες», θα πρέπει πρώτα να δούμε ποιοι ήταν τότε «οι νηστεύσαντες».
Ο ίδιος ο Άγιος μας πληροφορεί, πως στην εποχή του οι χριστιανοί κατά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή νήστευαν σκληρά. «Υπάρχουν (έλεγε) μεταξύ σας χριστιανοί, που συναγωνίζονται ποιος θα νηστέψει περισσότερο. Άλλοι τρώνε κάθε απόγευμα λίγο ψωμί και πίνουν λίγο νερό, ενώ άλλοι δεν τρώνε ούτε κάθε απόγευμα, αλλά μένουν τελείως νηστικοί και δύο ημέρες» (Εις Αδριάντας, Δ:6). Νηστεία, δηλαδή, για τον Άγιο Ιωάννη σημαίνει ή ξηροφαγία ή πλήρη ασιτία. Επομένως, οι νηστεύσαντες (πεινάσαντες) είναι αυτοί που καθ’ όλη την διάρκεια της Τεσσαρακοστής ξηροφαγούσαν ανά ημέρα, ή ανά δύο ημέρες!
Κι ο ίδιος ο Ιερος Χρυσοστομος, περαν της αυστηρας νηστειας, εκανε και μεγαλη σκληραγωγία, με αγρυπνίες δεμένος απο αλυσίδες όρθιος προσευχόμενος...
Και οι μη νηστεύσαντες;
Ήταν όσοι λόγω ασθενείας, αντί να τρώνε κάθε απόγευμα λίγο ψωμί και να πίνουν λίγο νερό, έτρωγαν (ξηροφαγούσαν) λίγο νωρίτερα, π.χ. το μεσημέρι, ή το πρωί. Αν πράγματι υπήρχε μεγάλη ανάγκη, κατέλυαν (οι ασθενείς) λάδι και κρασί (Απόκριση Θ΄ αγίου Θεοφίλου).
Και στις μερες μας λέω εγώ, θα μπορουσαν να ονομαστουν ως μη νυστευσαντες κι όσοι ΛΟΓΩ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ καταλύουν ακόμα περισσσότερο
Ας διαβασουν λοιπόν όσοι εχουν ευσεβεια και τον παρακατω λογο του Αγιου και να μην υποπυπτουν σε σοβαροτατα λαθη. Λαθη που βρισκουν προσφορο εδαφος και στην αδιαφορια πολλών "ποιμένων"
Καλη Ανασταση σε όλους

Σταύρος

Ανώνυμος είπε...

Απόσπασμα άλλης ομιλίας Ιερού Χρυσοστόμου
"Γνωρίζω, ὅτι πολλοί ἀπό συνήθεια, λόγῳ τῆς ἑορτῆς, θά πλησιάσουν σέ τοῦτο τό τραπέζι. Σά νά τούς ὠθῇ αὐτή ἡ μέρα, ἐγγίζουν τά ἱερά μυστήρια, πού δέν ἐπιτρέπεται. Αὐτό εἶναι τό φοβερό, ὅτι ὄχι μέ τήν καθαρότητα τοῦ νοῦ, ἀλλά μέ τό διάστημα τοῦ χρόνου καθορίζεις τήν ἐπαξιότητα τῆς προσελεύσεως στό μυτσήριο, καί νομίζεις πώς εἶναι εὐλάβεια τό ὅτι δέν προσῆλθες τόσες φορές. Μά κι᾿ αὐτοί πού σταύρωσαν τόν Χριστό, μιά φορά τόν σταύρωσαν.
Μήπως, λοιπόν, ἐπειδή τό ᾿καναν μιά φορά, γι᾿ αὐτό εῖναι μικρότερο τό ἀμάρτημά τους; Καί ὀ ᾿Ιούδας μιά φορά τόν πρόδωσε. Μήπως αὐτό τόν γλύτωσε; Γιατί νά ἐξετάζουμε τά πράγματα μέ τόν χρόνο;
Χρόνος τῆς προσελεύσεως στό μυστήριο εἶναι ἡ καθαρή συνείδησι. Τίποτε περισσότερο δέν ἔχει τό μυστήριο τοῦ Πάσχα ἀπό τ᾿ ἄλλα. ῞Ενα εἶναι καί τό αὐτό, ἡ ἴδια χάρις τοῦ Πνεύματος. Πάντοτε εἶναι Πάσχα.
Γι αὐτό, λοιπόν, δέν θά δεχτοῦμε οὔτε αὐτούς πού κοινωνοῦν μιά φορά, οὔτε τούς ἄλλους πού κοινωνοῦν πολλές φορές ἤ λίγες φορές, ἀλλά ἐκείνους πού κοινωνοῦν μέ καθαρή συνείδησι, καθαρή καρδιά καί ἄμεμπτη ζωή. ῞Οσοι εἶναι τέτοιοι, ἄς προσέρχωνται πάντα· οἱ ἄλλοι οὔτε μιά φορά".
Για να μην γίνει παρερμηνεία, εκ δεξιών, κι ως προς το "παντα" που λεει ο Ιερός Χρυσόστομος, θα πρεπει παλι να εχουμε στο νου μας πως ητανε οι Χριστιανοί εκείνες τις ημερες - στα καθηκοντα και την αρετη τους - και τι κινδυνους αντιμετωπιζαν, ωστε να μπορουν να κοινωνουν ακομα και καθε ημερα

Σταύρος

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ευχαριστούμε για τα πολύ σημαντικά σχόλια.

Ανώνυμος είπε...

Κι ενα ωραιο βιντεο με δεκαδες πυρινους Σταυρούς στο Ναο της Αναστασεως, κατά την τελετή του Αγίου Φωτός
https://www.youtube.com/watch?v=N9JhX8cNqyA

Σταύρος

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.